• Prenumerera

    bloglovin
  • Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

    Gör sällskap med 2 andra följare

  • Kategorier

ETNISKA SVENSKA STATSMINISTRAR MITT I LIVET

Skärmavbild+2013-01-08+kl.+01.08.12

Lite putt idag, facksmil Aftonbladet

Hej på er alla läsare, KajsaLisa fick ledigt idag, idag är det jag Fredrik som gästbloggar. Brukar ju göra det ibland när jag vill ha ut ett budskap, eftersom den här bloggen är känd för sin höga trovärdighet. Måste tala om att Carl Bildt som också ligger på wordpress är lite avundsjuk på mig, eftersom han inte får gästblogga här, utan hålla sig till sin egen blogg . ”Alla dessa dagar”.

Men det är ju inte mitt fel att den här bloggen inte fanns på 90-talet, när han var Statsminister.

Aftonbladet skriver idag att jag skyller ifrån mig, när det gäller arbetslösheten, jag länkar till artikeln eftersom det fortfarande är tillåtet att göra så, KajsaLisa tog visst upp den frågan igår.

LÄNK

Vad jag försökt att förklara när det gäller arbetslösheten, är att det finns saker i samhället som påverkar statistiken, på ett sätt som dunklar den riktiga sanningen. Det är därför jag tar etniska svenskar mitt i livet som mått, för att visa hur bra vi egentligen har det. Har ju i och för sig hört en del kritiska synpunkter från mindre städer typ Trollhättan, där dom inte följer alliansens arbetslinje och trots alla goda råd från Maud Olofsson inte fick fart på sysselsättningen.

Tittar man på etniska svenskar mitt i livet i dom tre storstäderna, så är inte arbetslösheten något större problem.

Ja, det skulle ju vara Malmö då i och för sig, där folk inte följer arbetslinjen till hundra procent och så har ju Volvo varslat ett skift i Torslanda, men det gör ju att statistiken blir fel.

Alltså tittar man på etniska svenskar mitt i livet i dom tre storstäderna, med undantag av Malmö och Göteborg, så är inte arbetslösheten något större problem.

DSC_2027 (kopia) 2

Här i Stockholm följer vi arbetslinjen, vi har välmående kommuner som Täby ( som jag själv kommer från ), Lidingö och Danderyd, ja just det Tensta, Rinkeby och andra miljonprogramsområden.

Okej tittar man på etniska svenskar mitt i livet i dom tre storstäderna, med undantag av Malmö, Göteborg och  Stockholms förorter så är inte arbetslösheten något större problem.

Som jag sa, vill man se hur välmående det här landet är så kan man titta på oss i Stockholms innerstad.

Va bor det fortfarande deltidsarbetslösa kvinnor i vården innanför tullarna !

Hur fan har dom råd med det ?

Nu säger vi så här, tittar man på manliga etniska svenskar mitt i livet i dom tre storstäderna, med undantag av dom i  Malmö,  Göteborg och  Stockholms förorter, så är inte arbetslösheten något större problem.

Jasså uteliggarna, ja jag vet att många av dom sover i innerstans portar, men dom kan vi ju inte räkna med. Men jag har faktiskt aldrig sett några här runt riksdagshuset.

Jag menar, tittar man på manliga etniska svenskar mitt i livet i dom tre storstäderna, med undantag av dom i Malmö, Göteborg,  Stockholms förorter och dom  som inte sitter i Alliansregeringen, så är inte arbetslösheten något större problem.

GöranHägglund666

”Men du Fredrik, vänta ett tag nu !”

Ja Göran, jag vet, vi moderater är så framgångsrika att vi ätit upp två allianspartier, du och Annie kan väl bli sådana där entrepenörer som Annie alltid svamlar om efter nästa val.

Men nu ser ni ju själva hur rätt jag har !

Tittar man på manliga etniska svenskar mitt i livet i dom tre storstäderna, med undantag av dom i Malmö, Göteborg och Stockholms förorter, som inte sitter i Alliansregeringen och är Statsministrar, så är inte arbetslösheten något  problem alls.

Som ni alla ser så vill jag vara ett gott föredöme för alla svenskar,  följer arbetslinjen och jobbar till hundra procent.

Fredrik

2 svar

  1. Jag bara älskar dina inlägg. Fortsätt sätt så. Kram

Kommentera

