• Prenumerera

    bloglovin
  • Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

    Gör sällskap med 2 andra följare

  • Kategorier

LIKA HJÄRNDÖTT SOM ZOMBIES

Som jag alltid hävdat så finns det en mänsklig egenskap som fördummar mer än allt annat.

money

GIRIGHET

Efter all diskussion om illegal fildelning vill man nu fortsätta med att lagstifta om länkningar.

Nej, det är inte första April, i Tyskland filar man nu på ett lagförslag som stöds av Angela Merkel ( säkert drar den tanten in EU i det här också ). Tidningarna vill ha betalt av Google för att dom länkar till dom i sin sökmotor och den där fjuttiga meningen som brukar stå under länken har tydligen blivit upphovsrättsintrång. Med risk för att kallas kriminell så länkar jag till artikeln där jag läste det.

LÄNK

Oj vad kriminell jag känner mig nu, men det har nog med min svåra uppväxt att göra, farsan slog mig alltid med mattpiskan när han var full, ( egentligen var han jättesnäll och nykter men jag måste ju försvara den här handlingen på något sätt ).

Utgivarnas VD Jeanette Gustafsdotter stödjer det här förslaget. Troligtvis resonerar dom så här :

”Usch har du sett hur många som kommer in och snokar hos oss fast vi lagt ner papperstidningen”

”Måste vara dom där förbannade länkarnas fel att folk fortfarande läser oss.”

”Skönt att dom förbjöd det, förresten vart tog alla annonsörer vägen ?”

Begriper inte att en så pass attraktiv bransch som mediabranschen kan få in så många puckon, som är beredda av ren girighet att gräva sin egen grav. Tänk om man resonerade likadant andra branscher  typ:

”Vi på Volvo tänker försöka få politikerna att förbjuda vägar, folk ser ju alla våra modeller helt gratis.”

Jag som alla andra bloggare älskar länkar, mitt stora ego gör naturligtvis att jag älskar länkar till den här bloggen mest.

Nu skall jag bevisa hur bra länkar är genom att länka ett litet gulligt pojkband, som heter Deuce på Youtube. Hade inte jag gjort det, så hade aldrig alla tjejer i lägre tonåren sett det här gulliga bandet, lyssnat på deras söta texter och köpt deras CD, dom hade varit totalt okända. Sen finns det ju en del hjärndöda skådisar i den också.

Dessutom sjunger dom om vad jag tycker om sådana här ideer.

FUCK THAT  ..I.

KajsaLisa

4 svar

  1. Jag sitter med stor gapande öppen mun i ren förundran över hur den mänskliga hjärnan kan missbrukas. Det finns så mycket annat den kan användas till, men tyvärr….. 😦

  2. Självklart är ju länkar det som gör bloggvärlden till det den är. För vad är en blogg utan länkar. Just ingenting alls…

Kommentera

