• Prenumerera

    bloglovin
  • Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

    Gör sällskap med 3 andra följare

  • Kategorier

JUSTIFY YOUR ROTTEN LIFSTYLE

Jaha, var det dags att sätta fart på sittfläsket igen, gå in i det sadomashoistiska förhållandet med sin tränare på gymmet och svettas bort lite julskinka. Gymkortet är i alla fall billigare än att jag skall byta ut alla byxor som inte går igen kring midjan längre.

Nej, han skall inte få plåga mig på ett tag, kör höstens program. Sen var det kosten.

587F262B16FA40F38935

Nej, inget starkare än 2,8 hela Januari ut.

Det sista blir det svåraste eftersom kylen innehåller en massa godsaker från nyårsafton som inte blev urdruckna.

Nu har alla journalister tolkat en hälsoundersökning igen, tydligen har man större chans att bli gammal om man är lite smårund ( länk ). Själv tolkar jag alltihop mellan raderna som att det är viktigare att röra på sig än att vara trådsmal. Det är egentligen kosten som är problemet. När man pratar om att röra på sig så blandar alla in kosten i det hela och då blir det jobbigt på en gång. För några år sedan körde en gymkedja en reklamkampanj, ”Justify your rotten lifstyle” nytränade lyckliga människor som satte tänderna i ett färskt weinerbröd.

Så underbart befriande, börjar man prata kesella och tonfisk ger ju folk upp meddetsamma. Den skönaste stationen på gymmet är faktiskt kafeterian, där man sätter tänderna i en köttbullsmacka med rödbetssallad och dricker sin syntetiska lightcola. Man mår så himla bra av att slafsa i sig med gott samvete.

Tänkte utveckla det här lite grann.

img_21061

Den här maskinen är en crosstrainer, man åker längdskidor stillastående i den, brukar komplettera den med lite hårdrock i Iphodden så man inte blir uttråkad. Maskinen är fruktansvärt effektiv att bränna fett på, alla nyårslöften kommer att stiga upp på den, för att sen ge upp när dom känner sig omotiverade. Sen kanske några av dom dyker upp igen i början på Maj desperata för beach 2013. Januari och Maj är det många som tränar. Problemet med den här maskinen och alla andra är att skärmen är så in i helvete tråkig.

Jippee jag har bränt 380 kilojoule, äntligen får jag äta tonfisk med kesella !

Är det fler än jag som förstår varför folk ger upp ?

Varför inte en stor kanelbulle på skärmen som försvinner ju fortare man trampar, istället för att växla på skärmen mellan kilojoule., kalorier och puls, växlar man mellan räkmacka, kanelbulle och tunnbrödsrulle. Sen när man tycker dom är tillräckligt små går man ner i kafeterian nydushad för att med gott samvete slafsa i sig.

Tro mig, det vore ett lyft för folkhälsan, även om kesella är nyttigare så slafsar folk i sig det här ändå, utan att besöka gymmet.

KajsaLisa

6 svar

  1. Kajsalisa – ville du vara med på plankanutmaningen? Återkom i så fall med en tid i en kommentar hos mig! Önskar en fin dag!

  2. Själv fick jag dödsångest av beskedet att jag har för högt blodtryck. Nu har jag gått över till långpromenader och bra kostvanor. Hoppas det hjälper (mot dödsångesten).

  3. Jag gillar din inställning! Man ska inte fokusera så mycket på BMI utan istället på den faktiska hälsan. Använder du dig någonsin utav BMI? Jag har gjort en undersökning på Plusett: http://www.plusett.nu/omrostning-2566/anvander-du-dig-utav-bmi-for-att-bestamma-din-hals

Kommentera

