• Prenumerera

    bloglovin
  • Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

    Gör sällskap med 2 andra följare

  • Kategorier

FYND-SLÄPA HEM-SKALL HA

Har kommit hem, tittar in och bryter av mitt juluppehåll, med ett inlägg.

Funderat en sak, nu har jag klankat på julen i några inlägg som vanligt, nästa inlägg kommer nog att skrivas på Nyårsdagen då jag gnäller över att huvudet är för trångt.

Men varför skall mellandagarna slippa undan ?

Kaos

Nu borde väl folk lugna ner sig om dom ändå är lediga, men icke. I Julhelgen la min vattentäta stöt och köldsäkra värstingtelefon av, 2 1/2 år gammal. Bara knappraden till vänster fungerade. Jag kunde bara ringa telefonnummer som 114477 eller 147141 typ. Man kan ju ringa dom numren och be den som svarar ringa vidare och skicka en julhälsning. Men nu fungerade inte nollknappen så det gick inte i alla fall.

Jag försökte hitta lite gamla papper och kolla om jag har tre års garanti på den,  (om jag minns rätt ), men jag behöver en mobil så länge i alla fall. Iväg till Elgiganten, men det var bilkö in på parkeringen, visserligen kunde jag ställa mig en bit därifrån, men kön skvallrade om hur det var inne i butiken så jag gav upp.

Först shoppar folk ihjäl sig innan jul, sen efter all mat så kunde man ju ta det lite lugnt, men då shoppas det vidare. Mellandagsrean är nästa hysteri, folk har klagat i media på att dom blivit blåsta av affärerna, vissa saker var dyrare än innan jul. Nu är det alltså sista chansen för alla att hänga med Obama utför det fiskala stupet när alla räkningar för December skall betalas.

Det konstiga är att ingen klagat på att dom inte hittade det dom behövde.

Men mellandagsrean kanske inte handlar om vad man behöver, utan det är själva fyndandet som är en sport. Jag bor i en del av landet där alla köplador och gallerior växer upp som svampar ur jorden, någon brist på kunder verkar det inte bli ändå. Återvinningsanläggningarna växer inte alls upp i samma takt och priserna på bostäder  går upp mot nya rekord, så det kostar att lagra.

Gräver folk ner all skit någonstans ?

Skall ta med mig en spade och kolla om jag kan gräva upp en Iphone 4 som någon tröttnat på. Hela Stockholm har alltså förvandlats till ett hysteriskt Ullared i kubik, dom senaste dagarna. Fullt av irriterade stressade människor som blir förbannade på att det dom släpat hem inte var tillräckligt billigt. Jag har faktiskt ett gott råd, farsan gjorde en bra affär i somras när han fixade till garageinfarten hemma hos sig.

Köp ett lass grus istället.

79

Ja men tänk er själva, ni får ett helt lastbilslass hemkört till dörren för några tusenlappar utan att behöva köa. Vad kostar ett lastbilsflak med mobiler från Elgiganten eller toppar från HM egentligen ? Här snackar vi verkligen om att man får mycket för pengarna. Grus är dessutom klassiskt, ingen granne kommer att rynka på näsan och påstå att det är förra årets grus och säkert köpt på rea. Dessutom går inte grus sönder som min stötsäkra mobil gjort.

Nu undrar väl alla som läser det här vad jag ska med en sån till.

Okej, håller på en del med friluftsliv och är rätt klantig av mig, taskig grovmotorik. Men den är också jättebra när man är på fest. När alla sitter glassande med sina Iphones och snackar appar släpper jag ned den i glaset. Sen ber jag någon ringa till den så det börjar skvalpa och vips är jag festens medelpunkt.

dsc_21011

( Nej, den gick inte sönder när jag tog den här bilden, den är över ett år gammal. )

Varför skulle jag vara bättre än någon annan ?

KajsaLisa

10 svar

  1. Jag gillar verkligen ditt telefonval! Jag har (tyvärr) följt trenden med iPhone och appar.

  2. Ett lass grus är aldrig fel.

  3. Du kan ju alltid hoppas att Du hittar garantisedeln på nallen. Själv har jag också ägnat mig åt mellandagsshopping. Hann med både Täby Centrum och Uppsala Boländerna i mellandagarna. Så jag var en av de där som trängdes i shoppingcentrumerna. Gott Nytt År önskar Ma…

  4. Jag gillar matte 🙂 Så nu ska vi se… en av mina iPhones väger 157 g och den andra 170 g. Nu köpte jag ett lass grus (0-18) i höstas för 1839:- + 600 frakt dvs 2439:- för ca 10 kubik. För det skulle jag behöva lägga dit 10828 st iPhone för att nå samma vikt. Och skulle jag handla det på en stor kedja som är grön skulle priset bli: 10828st x 3990:- = 43203720 :- (Telenor abb) Klart billigare att slanta ett gruslass 🙂 Men OK ska du lägga iPhone i vattenglas kanske du måste ha ett lastbilslass av dessa Pokémon telefoner. Slår du iPhone på en stor säljsajt på webben får du bara där 1369 st träffar 🙂 Så alla grävs nog inte ned 😉 Festens medeltungt gillar jag skarpt! Där är apparna långt från vattentäta.

Kommentera

