• Prenumerera

    bloglovin
  • Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

    Gör sällskap med 2 andra följare

  • Kategorier

SHIT HAPPENS

Mayaindianerna hade spått att undergången skulle ske idag, nu verkar den uppskjuten till julafton.

17847-desktop-wallpapers-armageddon

Frågan är väl om den sker före eller efter Kalle Anka.

Äsch, shit happens, vi får börja fira jul tidigt på morgonen så kanske vi hinner. Det är väl inte så farligt i alla fall, vi slipper ju en massa saker som att trängas i mellandagarna ute i affärerna, för att byta det vi inte vill ha eller är i fel storlek. Apropå fel storlek, så slipper vi ju ställa oss på vågen på annandagen, för att hitta svaret på varför jeansen inte går att knäppa kring midjan längre. Vi slipper ha ångest inför nästa år, då ännu fler blir arbetslösa och dom som får ha jobben kvar blir ännu otryggare och mår ännu sämre.

Vi har ju växthuseffekten, jorden går ju ändå åt helvete med ett par procent om året, bättre än så här kommer det aldrig att bli, att det går åt helvete med hundra procent på en gång handlar ju bara om ett par generationer.

Vi bryr oss ju lika lite om hur dom som lever på 2100-talet skall klara sig, som Mayaindianerna brydde sig om oss.

Själv tänker jag hälla i mig all nyårssprit framför Kalle Anka, så jag inte köpt den i onödan. Sen skall jag gå in dimman, för att möta apokalypsens fyra ryttare som kommer som spöken ridande över himlen.

Vi ses där uppe eller där nere 🙂

KajsaLisa

4 svar

  1. Må de 4 ryttarna inte komma före Kalle Anka på självaste doppardagen 🙂 Jag har förmodligen sett alla avsnitt sedan 1960, så jag vill inte missa detta nu. Men spara lite nyårsprit till någon av de fyra ryttarna, har de ridit så länge kanske de behöver en sup 😉 Vi syns däruppe såklart, där nere går det knappats att använda datoter 🙂 Min är startklar och packad i dataväskan inslagen i flytvästen den i orange färg. Flyter den omkring så plocka upp den.

  2. Bidde en tummetott av det hela! 😉

    och jag säger alltid att jag vill dit ner därför att jag tror att mina vänner är därnere och utan dem blir det så trist….och så vill jag ha det varmt och skönt eftersom jag har ledvärk 😉

Kommentera

