• Prenumerera

    bloglovin
  • Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

    Gör sällskap med 2 andra följare

  • Kategorier

JUST A MOMENT

Temat i årets sista fototriss är ögonblick. Det här kanske dessutom blir mitt sista inlägg i år. Skall åka bort några dagar över julen och tänker ta det lite lugnt fram till Nyårsdagen då jag sätter fart med bloggandet igen. Men det kanske dyker upp något här emellan, man vet ju aldrig.

ogonblick

Eftersom det här troligtvis är årets sista inlägg, tänkte jag tolka veckans tema ögonblick som en minimalistisk årskrönika över det gångna året, vilka ögonblick kommer jag egentligen själv att minnas.

Fröken Fleggmans Mustasch.

DSC_1310

Bilden är från föreställningen Fröken Fleggmans Mustasch som jag var och såg nere i Vinterviken, tänk er utomhusteater den här sommaren. Vi fick inte fota så jag smög lite med kameran och fick till den här bilden. Det var en rolig fars och  jag var högst imponerad av den fantastiska bakgrundsdekoren, en helt knallblå himmel, dessutom höll den tätt hela föreställningen. Stockholms  Parkteater spräckte nog budgeten. Men annars minns vi nog den här sommaren mest så här.

Cash Was Not King

DSC_2181 (kopia)

 Augusti på St Eriksgatan, det var bara att ställa sig under en markis bredvid bankomaten och vänta in ögonblicket. Det man kommer att minnas av sommaren är dom korta bankomatköerna, dels för att det inte var så kul att stå ute i dom, dels för att kort höll bättre som betalningsmedel i vätan. Men här ser vi i alla fall ett par äkta kontantentusiaster. Tänk om man ställt sig framför och låtsats glömt bort koden.

Fibber Magees Dublin

DSC_1660 (kopia)

Naturligtvis åker man utomlands under semestern för att få bättre väder, själv åkte jag till Irland ( hur fan tänker jag egentligen ), men dom hade bättre väder än hemma i Sverige faktiskt. Lägger in en bild från  rockklubben Fibber Magees vi besökte. En av dom stora ögonblicken var när Beki i punkgruppen Loaded 44 gick upp på scenen och fullkomligt ägde den.  Det blev många ögonblicksbilder på henne. Hon och bandet får en video av mig i julklapp, så dom får lite större publik.

SÅ EN JULHÄLSNING TILL ALLA SOM LÄSER MIN BLOGG

Lika säkert som att Kalle Anka hälsar God Jul på TV klockan 15 hälsar jag God Jul med min favoritjultolkning med Slipnotsångaren Corey Taylor. Nej, det är ingen fara, jag har naturligtvis klippt bort den svarta dockan i den.

Skall försöka titta in till så många som möjligt innan jag åker och svara på kommentarer. Reder ut resten när jag kommer hem.

GOD JUL PÅ ER !

60 svar

  1. Härliga bilder i din lilla återblick!
    Ha de gott & GOD JUL!

  2. Kul med lite summering av året. Gillar verkligen också dekoren på bild ett, snacka om blått! Ja, regn det såg vi mycket av i somras, fast kanske kommer det något positivt ur det också. Resan till Irland måste ha varit kanon, trots stora regnrisker.

    Önskar dig en riktigt god jul och ett gott nytt (foto) år!

  3. Vilken härligt ärlig och personlig sammanfattning av årets ögonblick ! En väldigt varierad triss i bilder kan man utan tvekan konstatera. Kul att du delar med dig så blogga på. Önskar dig självklart en riktigt God Jul och.. ja..du vet. Frasen börjar kännas lite bekant 😉

  4. Trevligt med en återblick av året som (nästan) har gått! Fin triss!
    GOD JUL!

  5. Njae…jag minns sommaren som en vanlig svensk sommar med sol, regn och lagom varmt som det ska vara! :O)))
    Härliga bilder har du fått till och mittenbilden är helt ljuvlig…jag älskar regn! :O))

    Ha en skön dan före doppare!!

  6. Fint trissat, gillar sista bilden bäst. Ha en god jul och ett gott nytt år.

    AX

  7. Trevliga och roliga ögonblicksbilder du bjussar på 🙂 Önskar dig en trevlig och God Jul!

  8. Härlig återblick, FFM är riktigt rolig;-)
    GOD JUL från oss alla
    http://ingemix.bloggplatsen.se/2012/12/21/9178920-ordlos-lordag/

  9. Trevlig årskrönika, med minnesvärda ögonblick. God jul & gott nytt år!

  10. En fin kvalkad över ögonblick under det något regnvåta året! Gillar videon med Corey Taylor och en kommentar mitt i prick igen:)
    God Jul och Gott Nytt År!

  11. fin triss 🙂 och det samma till dig
    EN RIKTIGT GOD JUL
    kramar

  12. usch vilket väder. Då ska man hålla sig inne 😉 Snygga strumpbyxor. Hoppas du får en bra jul och nyår.

  13. Bra tänkt att ta några minnesvärda ögonblick från året som gått, ha en trevlig julledighet!

  14. Fin triss med minnesvärda ögonblick, ja bankomatköer i regn är kanske inte det mest njutningsfulla minnet, men jag gillar att du ändå plockar upp en positiv tråd – köerna var ju korta. 😀

    God jul och gott nytt år!

  15. Synnerligen personliga ögonblick i bild och text från ditt år, och
    regnbilden är kalas! Nej, jag gillar inte regn, bara bilden, kan riktigt se för mig hur du väntar ut ögonblicket med kameran i högsta hugg 😉
    Trevlig helg!

  16. Coola bilder! God Jul!

  17. Kära KajsaLisa. Tack för du kikade in hos mig, jag hoppas att du också får en riktigt God Jul med många klappar och paket. Ta hand om dig.

  18. Kanon bilder du visade. Kram och en Riktigt God Jul.

  19. Inte så ofta jag tar bankomat nu för tiden. Tack för att du tittade in hos mig säger numera stolt fototrissare. 🙂 kommer nog en senare. Nu jul först. önskar dig god!

  20. Ingen triss för mig idag, men jag kika in och önskar dig en God Jul!

  21. Det har varit ett riktigt nöje för mig under året att titta in på din blogg.
    Härliga bilder och dito text. Så även denna gång.
    Jag har noterat att du inte räds några oväder när du fotar på stan men just nu så tror jag att här vill inte någon vara ute frivilligt i det snöoväder vi har här just nu.
    Återstår att tacka dig för detta året och önska en God Jul!
    Tore

  22. Härlig triss. GOD JUL på Dig Kajsa-Lisa. Hoppas julhelgen blir bra för Din del…

  23. Härliga ögonblick.. Själv hoppade jag över fototrissen denna veckan.. God jul på dig 🙂
    Kram

  24. Suveräna ögonblick du fångat med din kamera… Ska själv se Kalle så klart… det missas aldrig så får det vara klipp eller inte… men jag tycker det där är riktigt dåligt att klippa i gamla traditioner. Ha nu en riktigt fin Jul där du finns 🙂

    • Vad jag läste så verkar det vara en skröna, eftersom det är lite olika filmer har man alltid klippt i dom, för att det skall rymmas inom en timma. Dockan klipptes visst bort 1983 också.

  25. Tack detsamma! Och nej, juletid behöver inte alltid vara vacker. Den kan vara som utanför Domus i Kristianstad också. 🙂

  26. Härlig blå himmel där!!
    Förstår inte riktigt detta med fotoförbud…med blixt kan jag förstå det irriterar säkert när flera trycker av samtidigt och skådespelarna bländas, men med dagens smarta telefoner så är det nog svårt att hålla koll på att ingen ”syndar” ;-))

    Ha fortsatt skön helg!

  27. Mmmm…jag minns Fröken Fleggmans Mustasch med Lena Nyman och gänget. Tage Danielsson, Hasse Alfredsson m.fl. Härliga minnen…. God fortsättning

  28. Hoppas du haft en härlig jul och har en härlig resa vart du nu än är=)) Själv gör jag minsta möjliga och försöker återhämta lite krafter… Kram!

  29. Haha jag tänker likna knasigt – jag drar snart till London av alla ställen nu när folk snackar om utlandssemestrar… DÄR lär det ju vara varmt nu… not. 😉 Jättehärliga ögonblick! Utomhusteatrar är underbara. När det inte är som i bild två… regnigt!

Kommentera

