• Prenumerera

    bloglovin
  • Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

    Gör sällskap med 2 andra följare

  • Kategorier

KAJSALISAS ALTERNATIVA NOBELPRIS

Jaha, nu var det dags igen, nu skall det delas ut priser till höger och vänster, för saker som man inte begriper ett skit av. Jag tycker det är på tiden att vi ger pris till några som gjort något som vi begriper vad det är bra för, därför har jag i år bestämt att dela ut lite alternativa priser.

img_2111

KajsaLisas alternativa Nobelpris i Fysik.

Årets pris skulle tydligen ges till några som lekt med kvantpartiklar, utan att förstöra dom. Skulle det vara något speciellt med de ? Själv går jag aldrig runt och vandaliserar saker, speciellt inte kvantpartiklar för dom syns ju inte ens. Skulle det vara en prestation det ?  Tydligen är det här början till att skapa kvantdatorer som är snabbare än allt annat.

Ärligt talat, folk är ju skitsnabbt ute på Facebook och talar om att dom är på ICA eller vad dom åt till middag. Räcker inte det, kan bara tänka mig :

”Oj, AnnaLena berättar att hon väntar på bussen två sekunder snabbare.” Vem fan bryr sig ? Hade det tagit fem sekunder längre så hade kanske bussen kommit och vi andra sluppit läsa skiten.

Nej, jag vet en som förtjänar det. Jag har spanat in en ny hunk på gymmet. Där kan man snacka om fysik, shit vad deffade muskler det är på den kroppen. Jag går fram till honom, klämmer lite på hans stenhårda ådriga underarmar, drar mina fingertoppar över hans magrutor och säger:

”Du borde få mitt pris i fysik. Priset delas ut efter  dejten, i mitt sovrum.”

DSC_1789 (kopia)

KajsaLisas alternativa Nobelpris i Kemi.

Priset går till postumt Arthur Guinness, för att han tillverkat en öl som hela den irländska nationen fortfarande dricker efter över 200 år. Hur vet vi egentligen att dagens Nobelpris står sig så länge ?

134117

KajsaLisas alternativa Nobelpris i Medicin.

Till den som upptäckte att man kan använda Acetylsalicylsyra i brustabletter, som löses upp i ett glas vatten. Eftersom  det alternativa Nobelpriset i kemi har vissa biverkningar dagen efter.

252px-Common_face_of_one_euro_coin

KajsaLisas alternativa Nobelpris i Ekonomi

Årets pris går säkert till någon gubbe från ett universitet som dom dammat av för att han uppfunnit någon ny spelteori, eller något annat sätt att slarva bort pengar. Herregud, hela EU håller ju på att testa alla ekonomiska teorier, som ser så bra och exakta ut på papperet. Enda resultatet av alla spelteorier är ju att dom spelar bort våra jobb och våra pengar medan bankerna skor sig.

Därför går mitt pris till någon ensamstående trebarnsmamma, med deltidsjobb inom vården. Dom vet verkligen hur man håller koll på slantarna. Dessutom är det riktiga pengar och inte sådana som snurrar runt i en dator på börsen.

Nordkorea

KajsaLisas alternativa Fredspris.

Mitt alternativa fredspris går till Nordkorea. För att dom håller på att skruva ihop en långdistansraket, som lika säkert som den förra kommer att explodera innan den lämnat marken. Gjorde alla stater sådana vapen blev det inga krig och så vill jag visa att jag har ännu sjukare humor än norrmännen, som gav priset till EU.

KajsaLisas alternativa Litteraturpris.

Eftersom jag kommit till över hälften i mitt romanprojekt och varit så snäll mot alla andra pristagare, så behåller jag det själv.

KajsaLisa

8 svar

  1. Hittade några här på spa idag som kunde fått priset i fysik. Synd de hade flickvänner ned sig…

  2. Jag röstar helt klart på ensamstående trebarnsmamma, med deltidsjobb inom vården. Hur får hon ekonomin att gå ihop? Den ekvationen får ni gärna förklara grundigt för mig!!! Det var liknade med Astrid… Men det kanske är för nära verkligheten vi kan komma? Undra om Gert var och strök i faggorna i år?

  3. Fyndiga utnämningar där! Nu ser vi fram emot direktsändningen av KajsaLisas nobellmiddag på TV.

  4. Har aldrig förstått mig på detta spektakel. Finns det inget vettigare att lägga pengarna på ? Kram

Kommentera

