• Prenumerera

    bloglovin
  • Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

    Gör sällskap med 3 andra följare

  • Kategorier

SNÖ GER JOBB, SJÄLV ÄR JAG LAT.

Tydligen har snöovädret satt fart på BNP.

LÄNK

IMG_0823

Nej, det är inte så konstigt som det låter, folk som skall flytta runt all snö får ju betalt. Det finns faktiskt underligare saker som sätter fart på BNP som när TV 4 försöker göra underhållningsprogram till exempel. Bara vi har något att göra så blir det fart på ekonomin, vänta till allt börjar blåsa runt som i New York för ett tag sen.

Håll i hatten, nej håll i någon annans hatt, det är säkert lika avdragsgillt som bartender.

Det är väl kul att det här hemska året slutar med lite fart i ekonomin efter alla varsel. Får vi riktig fart på växthuseffekten så försvinner ungdomsarbetslösheten. Själv har jag just startat företaget Änglabarn AB. Tänker använda mig av avdraget för hushållsnära tjänst. Lagom till julen startar jag en ur och skuraktivitet på eftermiddagarna, så dom stressade föräldrarna i området kan åka och handla julklappar i lugn och ro.

Ungarna får ligga på rad på min lilla radhustomt och göra snöänglar. Nej, jag kommer inte att bli rik på det, men det finns en annan fördel.

Jag slipper skotta bort all jävla snö.

KajsaLisa

4 svar

  1. Änglabarn AB, det låter som ett företag som skapar ”Änglabarn”, d v s avlivar barn!

  2. Det lät som en riktigt bra ide. Hade varit något för mig att eftrapa om det inte hade varit så att jag bodde i lägenhet en trappa upp. Men vid Sommartillhåll har jag ju tomt förstås, men där finns ju inga ungar så här års. Så jag får nog hoppa över denna lysande affärside…

Kommentera

