• Prenumerera

    bloglovin
  • Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

    Gör sällskap med 3 andra följare

  • Kategorier

OBAMAHAIR

Jaha, då vann Obama tillslut, själv har jag hittat ett nytt jobb.

Facksmil Aftonbladet

Jag kommer att emigrera till USA och omskola mig till Elektor. Det finns tydligen 270 Elektorer i landet och några lär väl falla ifrån till nästa presidentval om fyra år. Man behöver alltså bara trycka på en knapp, eller räcka upp handen vart fjärde år. Sen talar dom om hur man skall rösta så man behöver inte sätta sig in i det så noga. Dom andra tre åren, och 364 dagarna är det rätt lugnt att vara Elektor, man kan pilla sig i naveln eller gå på barbeque hos grannarna och skryta över sin fina titel.

Obama är nöjd och Romney håller god min, men det finns andra i republikanska partiet som är jättearga.Argast är fastighetsmagnaten Donald Trump som sitter i sin skyskrapa i New York och släpper sina bitter-twitter hela dagarna om det amerikanska samhällets undergång.

Men varför är han så arg ?

Visserligen kommer Wikileaks att släppa den här storyn nästa vecka, men jag vill vara först. Då kan jag både vara Elektor och innehavare av Pulitserpriset och det är ju inte kattskit direkt. Jag har kollat det här med mina källor inom det republikanska partiet och det går tillbaka till 90-talet.

På den tiden innan Obama bestämde sig för att bli President så försökte han sig på en inte helt lyckad karriär som frisör i New York.

Okej, resten kan ni nog räkna ut själva.

På sätt och vis förstår jag Donald Trump, det ser ju för jävligt ut. När han promenerade nedför Wall Street skrattade dom andra kapitalisterna åt honom bakom ryggen. I ett desperat försök att förbättra sin image som selfmade man kammade han luggen åt andra hållet.

Men det var ingen större hit det heller. Återstod att stämma Obama, men han hade redan fått sparken från frisersalongen och försvunnit. Men Trump kom aldrig över förnedringen och när Obama blev President så var det dags för hämnd. Först försökte han sprida ut att Obama inte var född i USA men han misslyckades. Då pumpade han in miljoner i Romneys presidentkampanj mot ett löfte att han skulle skrota Obamacare och lägga dom pengarna på Haircare.

Men snälla Donald Trump, du kan ju inte gå och vara trumpen över det här hela livet, byt frisyr istället, om någon borde ha råd att gå till en professionell frisör så är det väl du.

Jag har ett förslag.

Eftersom du inte kunde stoppa Obamacare, satsa på Obamahair

Då slipper du fundera på vilket håll du skall kamma det åt.

KajsaLisa

Passa på att läsa om den första homosexuella senatorn.

Kommentera

