• Prenumerera

    bloglovin
  • Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

    Gör sällskap med 3 andra följare

  • Kategorier

Very Intollerant People.

SAS har stora problem, nu skall tydligen folk sparkas och sen få tillbaka jobbet med 25% lägre lön.

Men som om inte det vore nog.

Man har bytt ut champagnen mot  låtsasbubbel, dessutom i plastflaskor, i första klass.

Jag menar, dom är ju betydelsefulla som åker där, kabinpersonalen är ju bara anställda och kostar pengar.

Dom mest betydelsefulla är med i SAS hemliga lyxklubb Pandion.

Facksmil Aftonbladet

LÄNK

Det är väl den där jantelagen som ställt till det igen, vi måste vara medvetna om att vi lever i en global marknad, där konkurensen  är stenhård. Alla flygbolag vill ju åka runt med just fulla svenska  näringslivstoppar i kabinen, deras internationellt eftertraktade kompetens smittar säkert av sig på dom där längst fram som styr planet.

Själv flyger jag ekonomikla… ursäkta apklassen menar jag naturligtvis, skall absolut inte förhäva mig här. Sitter det inte en svensk dirre längst fram bakom det där blåa draperiet och krökar äkta Champagne, så känns det liksom inte på riktigt att flyga. Tycker faktiskt det här är ett mycket större problem, än att ta sig förbi drickavagnen i korridoren när man är kissnödig.

Ta till exempel Carl Henrik Svanberg som ingår i den hemliga klubben. När hans företag fyllde den mexikanska golfen med olja, så behövde han ju sitta och läppja på något exklusivt, så han kom på hur han skulle förklara det för dom små människorna. Hade han dragit i sig en pava Amadeus för 59 kronor, hade han ju aldrig låtit så här förtroendeingivande och med perfekt engelsk accent.

Sen blir ju andra drabbade också, kunderna i Nordea och SE-banken till exempel. Dom har faktiskt betalat höga räntor  för att Christian Clausen och Annicka Falkengren skall få flaxa runt i luften, tankade på äkta vara. Tänk om dom visste att SAS slösade bort deras ränteinbetalningar på på någon billig bubblande sörja.

Så har vi ju Göran Persson, som är fullständigt unik. Varken Air France, Lufthansa eller KLM har en Göran Persson, dom kommer säkert att försöka lura över honom med ett glas bubbel. Saknade faktiskt Göran Persson, när jag flög från Hurghada för några år sedan med Norwegian Air. Planet var framtungt för det var fellastat, vi i planet fick flytta runt en lång stund för det skulle bli rätt. Hade det varit SAS så hade man bara satt Göran Persson längst bak och lyft.

Den bästa lösningen vore nog att sparka kabinpersonalen och inte återanställa dom, sen kan dom i SAS hemliga klubb få en Don Pergion i varje hand när dom stiger på planet. Det är ju dessutom äkta glasflaskor.

För skumpa och luftgropar hör ihop, det hör man ju.

KajsaLisa

4 svar

  1. De har ju dessutom blivit inbjudna i kjlubben. Det är väl ingenting sm de betalar för ller?
    Som jag sa till Veikensom att klaga på tårtan när man blivit bjuden på kalas!

    • Jag klagar alltid på tårtor när jag blir bortbjuden, eftersom jag har en oerhörd social kompetens och är eftertraktad på den globala kalasmarknaden som gäst, kräver jag Napoleonbakelse och dyr konjak till kaffet 🙂

  2. Min sambo säger att att jag är betydelsefull. Undrar varför jag inte är med i Pandion.

Kommentera

