• Prenumerera

    bloglovin
  • Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

    Gör sällskap med 2 andra följare

  • Kategorier

JAG ÄR ETT OKONTROLLFREAK DEL 2

Ånej, inte en rocktriss till !

( Fortsättning på föregående fototriss.)

Jo tyvärr blev det så, jag har varit borta ett par dagar helt ouppkopplad och inte hunnit förbereda mig ett dugg. Men min psykiatriker som jag berättade om, var nöjd med bilderna. Så nu kunde jag i lugn och ro i besöka Debaser-Medis igen i Onsdags, för att titta på Danko Jones. På alla möjliga sätt  ur olika vinklar, precis som Helena på fototriss hittade på.

Men så många olika sätt och vinklar blev det inte, trångt framför scenen och bytte han vinkel så var någon där med en hand framför objektivet. Sen undrar jag vem som uppfunnit brunt scenljus, han var som vanligt bra, levererade och bjöd på sig själv. Men ljuset blev rätt långtråkigt, vi måste hitta en bättre lösning, jag förflyttar objektet Danko Jones i tid och rum. Då blir det verkligen olika.

Nu har jag flyttat Danko till Bandit Rock Awards på Munchenbryggeriet  2011. Ljuset är perfekt, jag hänger på kravallstaketet, tre meter framför mig står Danko, kunde inte bli bättre förutom en liten detalj.

Över mig hänger en stupfull tvåmetersperson med flaxande bläckfiskarmar iklädd en gul skjorta och grå slipover ( Vem fan går och ser en rockkonsert  i gul skjorta och grå slipover. ) Sen skriker han rätt i örat på mig.

”DANKO I`M HERE !!!!!!!!!”

Bredvid mig står intresseklubben och antecknar för fullt. Men det brukar vara så här, dom som har dom värsta Svenne-Banankläderna är alltid fullast och skämmer ut sig värst.

”Du, skaffa dig en Maiden T-shirt, lite attityd och gadda överarmarna, sen lär dig att uppföra dig som folk.”

ELLER STICK OCH HEADBANGA PÅ DRESSMAN FÖR FAN !!!

Men det blev ju en bra bild i alla fall.

Sen var det det där med vinklar, jag får helt enkelt klättra över kravallstaketet, upp på scenen och vinkla om honom lite, få se nu knäna 10 grader, halsen framåt 7 grader, men när jag skall vinkla om höfterna så stönar han nice och något annat börjar vinkla upp sig. Jag får helt enkelt fly, göra en stagedive från scenen ner bakom staketet och snabbt ta en bild. Han lär vara lite svår på tjejer nämligen, som i den här gamla videon.

Nej, jag har absolut inget emot honom, men det måste ju gå till på rätt sätt. Jag smyger in backstage och ropar.

”DANKO I`M HERE”

Helt okontrollerat alltså. Men berätta inget för min psykiatriker, han får bara se bilderna.

KajsaLisa

44 svar

  1. Snygg triss, perfekt för temat!

    Ha en skön söndag!

  2. Bra trissat! Ha en bra dag! 🙂

  3. 🙂 Trissen avklarad helt riktigt! Och du får oss att le igen 😉
    http://provtyckningar.blogspot.se/

  4. Tihi, gillar rocktrissarna… fortsätt du med dom=))

  5. Mycket snygg konsertbilder!
    Ha en bra dag!

  6. Rocka på du, nu blev det ju 3 bilder på samma artist i olika vinklar.
    Ha en bra söndag!

  7. Men du tar ju så bra rockbilder, så det gör inget om det blir flera triss på temat :0)

  8. Första bilden är ju grymt snygg 🙂

  9. En annorlunda triss med ”a little more bite.” Bilderna blev bra och det är intressant med variation:) Håller med om att det kan vara jobbigt med stora och mindre nyktra personer framför en på konsert. Jag är knappt 1,60 så jag förstår din frustration:)

  10. Dank Jones är faktiskt riktigt grym. Härligt ösig rock. Skulle vilja se gruppen live nån gång.

    • Han är klart sevärd, bara mellansnacket mellan låtarna är värt biljettpriset. Om du vill se honom så är det en sån artist som inte blivit bekväm utan tokturnerar med sitt band. Mellan bilderna från 2011 och den nyaste har jag sett honom på Gröna Lund en gång. Då hann han även med Sweden Rock. Nu är det en sån artist som skall upplevas nära och på en liten scen, så på Sweden Rock så tror jag inte han passar in riktigt.
      Men håll lite koll på dom här sajterna så dyker han säkert upp.
      http://www.livenation.se/
      http://www.ticnet.se/
      Han uppträder ju oftast i Stockholm eller Göteborg. Boka biljetter och hotell, ta med några kompisar och åk ner.

  11. ”If you’ve got it, flaunt it!” som en polare i Wales brukade säga… med andra ord tror jag inte att någon har några problem med ännu en rocktriss från dig!

    Riktigt bra exempel på hur små förändringar kan göra stora skillnader… och som vanligt; tack för underhållningen! 🙂

  12. Kanontriss, du fick verkligen jobba för dom bilderna 🙂

  13. Haha ja rockmupparna finns lite överallt, tycker det ser ut som the first and the last date;-)
    http://ingemix.bloggplatsen.se/2012/10/20/8848250-fototriss/

  14. Suverän triss. Självklart säger jag inget till psykiatiriker. Jag kan hålla tyst…

  15. Haha du är för rolig du. Du som gillar hårdrock, min kollega skall spela på någon rockbitch kryssning i halloween. Vet du vad det är?

  16. Kul triss, annorlunda, om än kanske inte för dig 🙂

  17. Jag gillar dina rock-trissar. Keep em coming!

  18. jamen jag vill också vara med och jag har ingen gul blus och ingen blus heller med volanger dessutom är jag bara 170 cm i strumplästen….och stupfull blir jag icke. Jag kan ta på mig mitt skinnställ – jag kör ju mc så det har jag ;-)……
    eller kanske passar inte det heller – oj! då gjorde jag bort mig i så fall….

  19. Återigen en superb triss! Oönskad närkontakt med okända män tycks vara en nackdel med konserter oavsett om de är på små klubbar eller på Ullevi. Jag påminns om den alkoholdoftande göteborgare jag hade tätt inpå mig framme vid scenen i somras. Juckande bakifrån och brölande i mitt öra – inte sjutton kom jag undan heller. Men när Bossen flyttade sig till en annan scenkant lättade trycket och jag kunde slingra mig ur uppvaktningen (som knappast var riktad mot mig personligen). Ack ja.

    • Du skall få ett tips, brukar ha en Haglövs tight medium, en 25 litersrygga på ryggen. Innehållande vattenflaska extratröja och regnkläder, dessutom skyddar den mot juckande gubbar bakifrån 🙂

  20. Danko Jones, är riktigt grymma live =). Synd att deras senaste skiva är rätt tist bara =( / indiemusik.se

Kommentera

