• Prenumerera

    bloglovin
  • Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

    Gör sällskap med 2 andra följare

  • Kategorier

FREDSPRISET ÄR ETT KONSTPROJEKT

Först var det Lars Vilks, som ritade rondellhundar och sprang på möten med islomofober.

Nej, det är inte rasism, det är ett konstprojekt Handlar om öhhh ……… yttrandefrihet liksom.

Sen kom någon och sågade sönder enkronor, konstprojekt det också. Så bloggaren Hanna Widersteth.

”Nej jag är inte som Kissie det är ett konstprojekt”

Alla kommer undan med det nuförtiden. tänkte skriva lite om det senaste konstprojektet.

Norrmännen ger EU fredspriset.

”Det er slags ironisk.”

Men hur fan skall man tolka det annars ? Jag förstår också att länderna i Europa måste samarbeta, men den gamla klyschan att vi haft fred i Europa sen andra världskriget, tack vare EU tror jag inte ett skit på. Vi har levt i fred tack vare att vi levt  ett bra liv och då är det svårt att piska upp krigsstämningar. Men nu håller dom på att ändra på det. Alla sitter i Bryssel och oroar sig för Greklands och Spaniens ekonomi. Själv oroar jag mig för Greklands och Spaniens demokrati. Länder som har 25% arbetslöshet brukar få problem med den förr eller senare, hur gick det inte för Tyskland på 30-talet.

Nu skall det jävlar anamma stramas åt, utom i Bryssel naturligtvis. Carl Bildt gick i helgen ut i sin blogg och gratulerade 500 miljoner europeer till priset.

(Länk)

Snälla Carl Bildt kan du inte tala om för dom i Bryssel att EU består av 500 miljoner europeer och inte bara ett stort jävla hus i Bryssel, där byråkrater skär ned och skaffar sig själva  pensioner grekerna bara kan drömma om.

Ute bland dom 500 miljoner europeerna var av bara fler blir arbetslösa sticker fascismen upp sitt fula tryne lite varstans. Till och med Sverige får sin del av sleven i form av höga opinionssiffror för Sverigedemokraterna. Marginaliserade människor är farliga och är det i det här klimatet som EU tydligen gör sina fredsinsatser, ett klimat dom själva bidragit till att skapa.

Belöna gärna EU, men då får dom ta mig fan leverera något annat än depression först.

Konstprojektet Nobels fredspris kommer att ställas ut på Moderna Museet i vår. En stor inramad medalj och skratt på norska i högtalarna.

Är du arbetslös europe kommer du in gratis.

Ironin kan inte bli fullständigare.

KajsaLisa

( En blogg som skriver mycket om sånt här, länk. )

6 svar

  1. Nu börjar jag fundera på ett konstprojekt, vet inte riktigt vad bara. Kanske skulle böja måla lite på höghusen här. Skriva något riktigt elakt om Reinfeldt i så fall. Kram

  2. Jösses…… jag som har varit borta från ankdammen Sverige ett tag, helt utan internet och har ingen susning om vad som hänt!
    Är du helt säker på att det inte är första april!? Det kan inte vara sant att EU får fredspriset. Jag som är en kvarts norrman får ju skämmas. Jag tror jag rymmer igen…..

  3. Det är helt sant att en arbetslöshet på 25 är starkt bidragande faktor till krig och den arbetslöshet vi har i Sverige bidrag säkert till SDs framgång och fall. Fast jag tror att den sittande regeringen inte har något emot SD egentligen. De bara inte vill kännas vid dem och krig tycker de nog bara att det är bra om vi har…

    • Om man kollar på deras siffror så kulle det inte förvåna mig om Jan Björklund rynkar på ögonbrynen snart och kommer med någon ”ord och inga visor” grej, för att sno tillbaka lite väljare.

Kommentera

