• Prenumerera

    bloglovin
  • Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

    Gör sällskap med 3 andra följare

  • Kategorier

ROSA ROCKSTJÄRNOR OCH BEIGA POLITIKER

TITTA VAD FEL JAG HADE !

Jag sa ju igår i fototrissen att det inte blev några cerieserosa bilder på Debaser i Fredags. Men när jag tittade närmare så drällde det av dom. Men jag är rätt nöjd med trissen i alla fall, tack för alla fina kommentarer. Linda och jag hade lite Guinnessmys på en pub först och blev lite semesternostalgiska i våra tweedkepsar. Efter ytterliggare några Brooklyn  East India Pale Ale på Debaser, så blev jag tydligen färgblind.

När jag kom hem vid tvåtiden lite smålurig och hällde över bilderna i datorn, fanns det inga rosa alls. Men nu spar jag lite på den konserten, hade ju rätt mycket videos i fototrissen. Återkommer med det här.

NU BLIR DET POLITIK

Eller dagens outfit (om nu det låter mer spännande )

Jag såg inte partiledardebatten igår kväll eftersom jag jobbade. Därför gick jag in på Aftonbladet när jag kom hem och kollade. Björklund vann tydligen. En mediekonsult och en retorikexpert fick sätta plus. Men totalt vann han på grund av modeexperten som var överförtjust.

LÄNK

Oj då, vad fan kom hon ifrån ?

Som det inte räckte med alla modebloggar, nu skall det vara dagens outfit i partiledardebatten  också. Tänk om klädkedjorna hänger på och sponsrar, det kan ju bli helsjukt

Alla partiledare ”do the Dressman walk i bredd in i studion till den där löjliga reklammusiken. Alla hånflinar utom Annie Lööf som bara har ett ansiktsuttryck och så hör man den där rösten.

”Grattis alla män, nu öppnar Dressman partiledardebatten. åtta partiledare i pike och chinos från Battistini.”

Fy fan, huden knottrar ju sig, när man tänker på det.

Men jag tror Stefan Löfven har fixat det här. Han drog tydligen Reifeldt åt sidan efter debatten och hade ett enskilt samtal med honom. Det var så Hägglund blev lite putt.

LÄNK

”Vad fan gör du, Reinfeldt är ju min bästis ju.”

Själv tror jag att Stefan Löfven försöker sy ihop en blocköverskridande överenskommelse, att alla skall dyka upp i nästa partiledardebatt i jutevävssäckar, som dom klippt hål för huvudet i botten på. Då lär inget störa deras politiska budskap.

Förresten är jag helt säker på det

Eftersom svarta sopsäckar bara bärs av monarker.

KajsaLisa

4 svar

  1. Jag såg debatten igår. Jag upplevde den inte speciellt inspirerande. Samma tugg som vanligt. Jag är inte heller så impad av Löfven. Tycker s borde värva över Jonas Sjöstedt som partiledare. Han säger det jag hade hoppats Löfven skulle ha sagt.

    • Det var synd att jag missade den, han var bra när han pratade i Vasaparken. Tycker han är ett oskrivet blad fortfarande, har förväntningar på honom. Sen tycker jag att han är rätt pragmatisk och vill tala näringspolitik, men det har ju med hans bakgrund säkert att göra. Många klassar honom som högersosse, men jag tycker det känns mer som en klassisk gråsosse. Dom riktiga högersossarna eller förnyarna som dom ville framstå som, jobbar idag åt närinngslivet med feta politikerpensioner. Skönt att vi är av med Nuder och Östros i alla fall. Sen kan jag hålla med om att Vänsterpartiet har skickliga retoriker, även om jag inte hört så mycket från Sjöstedt.

  2. […] tankar – Full pott för Reinfeldt?, MM – Dagens satir – Siffertrixaren Reinfeldt, Kajsa-Lisa’s blogg – Rosa rockstjärnor och beiga politiker, KAS – Reinfeldt blundar för besvärliga nyckeltal, SKP – Bryt gärna armen av folk […]

Kommentera

