• Prenumerera

    bloglovin
  • Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

    Gör sällskap med 2 andra följare

  • Kategorier

EN TRISS FRÅN OVAN

Begriper inte det här,  på nästan alla mina fototrissbilder  är det dåligt väder. Kan i och för sig bero på att jag tycker det är kul att fota utomhus då, eller så beror det på den här sommaren. Men dom två  första bilderna har ingenting med dom sakerna att göra alls, däremot passar in i veckans fototrisstema UPPIFRÅN.

MEN OM DU TITTAR LITE TILL HÖÖÖÖGER KAJSA

Bilden är från när jag och 50000 andra som saknade flytväst förvandlade Stockholms Nationalstadspark till Stockholms nationella lervälling. Rockfestivalen Sonisphere 2010. Iggy Pop har just spelat och har man en plats där man  ser, så står man kvar även om himlen häller vatten över en. Det gröna på bilden är dom sista resterna av gräsmattan som flyter bort. Varför jag valde att stå på just den värsta platsen och fota. Jo det beror på att den värsta platsen täckte hela festivalområdet. Inte bara bilden är uppifrån, allt det jag fotar kom uppifrån också.

”Men jag känner ingen skillnad”

”Men om du tittar lite höööger Kajsa den stöveln läcker för den är köpt på Ö&B.”

”Jaha, då börjar min vänstra läcka snart den också.”

Tycker du det där skämtet var dåligt, då skulle du se vår kvalitet

Nästa bild är från Motley Crues spelning ett par timmar senare, nu duggregnar det bara så leran börjar anta en annan form, lite kletigare och skitigare, som vi står och klafsar ned varandra med. Att den personen som står till vänster om mig inte gett upp och gått hem förstår jag inte. Det är så dimmigt att man knappt ser något på storbildsskärmen. Men man man måste tänka positivt, när vi skulle gå hem efter  Maiden som var sista bandet, drog det in ett våldsamt åskväder som sköljde bort leran.

Äsch, så farligt var det inte, många hade det värre. Fanns dom stackare som gått hit i tshirt  och sneakers för att uppleva den här tiotimmarsfestivalen  Stöveln började inte läcka för än vi stod i kö åskvädret utanför tunnelbanehallen och vattnet stod över en decimeter högt. Där stod jag med min blöta högerstrumpa och hade lyxproblem.

Men nu tycker jag vi lyssnar på musik inomhus till sista bilden.

Men då måste jag ha biljett, ringer till biljett .nu, ni vet dom som säljer biljetter till Bruce Springsteen som inte finns.

”Snälla biljett punkt nu, trampa på mig, förnedra mig, bara jag får en biljett till D.A.D”

”Visst har vi det, vi har hyrt taket av arrangören, du kan få hänga där uppe och dingla för 2000 kronor”

”Oj, tack, vad snälla ni är.”

Som ni ser så har jag fotat trummisen uppifrån medan resten av bandet ligger på golvet för att jag skall få en bra bild.

Nja, nu kanske jag ljög lite, jag satt bland publiken. Trummisen satt fast med ett bälte och man vinklade upp hela trumsetet, som när man tippar ett lastbilsflak. Men tittade han uppåt så var jag ju ovanför honom, allt är ju relativt.

Under den här konserten var vädret jättebra, utanför alltså.

KajsaLisa

56 svar

  1. I en triss i varför man ska vara klädd som en sjöman när man går på festival i regn :)) Kul!
    http://provtyckningar.blogspot.se/

  2. Oj, det var en blöt tillställning, men det verkar ändå som att det var värt det?!
    Trevlig söndag!

  3. Frisk fläkt som vanligt hos dig… eller ja mest regn faktiskt. Jag tar också mycket regnbilder och får lägga band på mig för att inte lägga in dem alla. Vill ju inte spä på myten om det regniga Borås.

    • Tror vi håller på att skapa en myt om ett regnigt Sverige just nu, om det nu är en myt. Tog jättehäftiga bilder på Kungsgatan när jag var inne i stan på bio i Fredags, men dom spar jag på.

  4. Vilket oväder… !

  5. Härliga bilder

  6. Oj vilken lervälling.. Tråkigt när det är sånt väder och man ska kolla på någon bra grupp som spelar, men den bra musiken överväger säkert det geggiga. Ha en fin Söndag! 🙂

    • Iron Maiden, Antrax, Slayer, Iggy, Alice Cooper, Motley Crue, Hammerfall visst vägde det över. Dessutom var vädret ärligt, man visste hur det skulle bli så det var bara att klä sig rätt och klafsa dit. Det som är lite tråkigt är väl att den här lördagen gick till historien som den mest obehagliga rockfestivalen någonsin, om man tittar på bloggar därifrån. Inte som den med den bästa banduppsättningen någonsin, som det faktiskt var. När man kör en vecka Sweden Rock så brukar man ha ett par band som toppar festivalen. Alla band som spelade den här var i den divisionen, dessutom under en dag. Jag hade skitkul, eftersom jag inte var blöt och frös.

  7. Ja, de är från i sommar båda två. Två dagar då det faktiskt var bra väder. Jag hoppas nästa sommar bli underbar med värme och sol!

  8. Ja så är det, är det musikfestival är det grodmansutrustning som
    gäller;-) Undrar vad Ö&B gillar ditt skämt Haha
    En bra triss som vanligt, ha det bra
    Våra hundar har alltid funkat ihop;-)vilket är skönt.
    http://ingemix.bloggplatsen.se/2012/09/22/8687058-fototriss/

  9. Skoj läsning om dina bravader. Regniga konserter har man upplevt en och annan, men ingen i lervälling. Jag kan tycka att konserten blir extra minnesvärd vid sådana här tillfällen, något man pratar länge om :0)

    Tack för tipsen om foto!

    • Visst minns man den och skrattar åt alltihopa efteråt. Som du ser på första bilden så behöver man inte alltid bry sig om själva kvaliteten i bilden när man fotar under dom här omständigheterna. Humorn och dråpligheten väger liksom över.

  10. Oj, säger jag bara. Att jag var blöt upp till knäna idag, var ju inget alls att tala om.

  11. Det var en väldigt blöt rockfestival, men kul får jag förmoda 🙂 Cool bild på trummisen 🙂

    • Kul att du uppmärksammade den, alla verkar fastna för första bilden. När dom gjorde det här på konserten så tänkte jag faktiskt, den bilden med uppifråntema på trissen vore ju perfekt. Eftersom stövelbilderna också var från en konsert fick dom hänga med.

  12. Härliga bilder trots lervällingen.

  13. Det var en kjempeflott triss.
    Takk skal du ha.
    Koste meg virkelig 🙂
    Ha en vakker kveld 🙂

  14. Det verkar höra till att det är lerigt och skitigt på festivaler, har själv aldrig varit på någon och jag kan inte påstå att dina bilder frestar mig 🙂 kanontriss som vanligt!

  15. Hahaa…trummis bilden var ju otroligt fräck, jag fick klura… en sekund innan jag läste vad du skrivit, för att begripa vad jag tittade på.

  16. Snacka om hängivna fans. Frågan är om jag hade stått kvar – jo, det hade jag nog simkunnig som jag är och med dusch och tvättmaskin hemma! 🙂

    • Det var många som gick hem innan det var slut. Dessutom var öltältet fullt av folk som inte drack öl så polisen kom och stängde det en timme, för att rensa. Folk låste till och med in sig på bajamajorna.

  17. En både rolig och uppfriskande triss, (trots det eländiga vädret). Vad gör man inte för att lyssna till sina favoriter:) Musiken gillas också.

  18. Vilket väder. Men det blev en bra uppifrån Triss i vilket fall…

  19. 😀 Det gäller att ha lite självdistans om man ska kunna njuta av livet i alla lägen och det verkar du ha. Härligt roligt trissat.

  20. Blev bra bilder ändå, trots regnet. Kram
    Obs. skulle behöva lite hjälp på min sida.

  21. Ingen riktig festivalkänsla utan regn och lervälling. Rock on!

  22. Ja den banduppställningen gick inte av för hackor!
    Så vad är väl lite lervälling 😉 Kul läsning.

  23. Jag bara undrar, hur visste du 2010 att Fototriss skulle ha temat ”uppifrån”. Talande bilder.

    • Man får vara lite förutseende, precis som när man väljer klädsel för festivalen. Men när jag tog bilden på trummisen så tänkte jag faktiskt på fototriss, men det var i Mars i år.

  24. flashbacks till Roskilde, där tälten flöt sin väg 🙂

  25. Vilken rolig och humoristisk triss du har fångat. Snyggt men jag kan tänka mig att det kanske inte var helt kul när det väl vräkte ner!

  26. usch vad blött och lerigt, stackars både arrangörer, artister och publik
    kramar

  27. Ungefär sådär såg det ut på Gärdet under Tjejmilen, deltagarna fick slänga sina strumpor och skor efteråt. Själv avstod jag då det inte erbjöds tillräckligt bra musik för att jag skulle utsätta mig för kladdet.

    Och årets två Springsteenkonserter, med biljetter köpta rätt väg, avnjöts i strålande sol!

    Härligt att se att du levererar en kanontriss igen!

    • Tack. Det är bara det att skall man se Springsteen måste man väl stå i kö i två dygn och ställde jag mig i den kön skulle det spöregna hela tiden. Jag måste ju tänka på andra också. Du märkte ju själv hur bra vädret var när inte jag var där.

  28. Blöt va det den dagen det kommer jag ihåg
    Missade festivalen på grund av jobb… Men regnet minns jag

Kommentera

