• Prenumerera

    bloglovin
  • Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

    Gör sällskap med 3 andra följare

  • Kategorier

PERSONAL JESUS

Idag tänkte jag prata lite om Jesus, tydligen har någon kommit på att han hade en fru också.

Man har hittat en gammal papyrusrulle från 300 talet där det står:

”Jesus sade till dem : Min fru ….. ”

Sen är det avrivet, typiskt nu finns det två alternativ antingen sätter vi oss och väntar på att dom hittar resten av rullen, vilket kanske tar några hundra år, eller också får vi bilda oss en egen uppfattning.

Man kan ju i och för sig tolka det så här.

”Jesus sade till dem: Min frukost vill jag inte ha serverad så här, äggen skall vara hårdkokta”

Vilket han i så fall kanske sa till sin fru, men det bevisar ju ingenting.

När det gäller Jesus så tycker jag faktiskt att det är upp till var och en hur man vill tolka honom, alla har väl rätt till en personal Jesus. Har tidigare skrivit om min högst personliga Jesus och mitt möte med honom  i det här inlägget, som jag länkar till.

KAJSALISA BLIR KRISTI BRUD.

Vilket ligger rätt nära papyrusrullen, men det blev bara ett one night stand.

Men vilka är intresserade av att Jesus hade en fru ? Livets Ord och den yttersta kristna tokhögern i USA naturligtvis.

Tänk er själva, Jesus hade fru, kärnfamilj, med fem barn, hatade aborter och preventivmedel. Han röstade på Mitt Romney i presidentvalet, sen hänger han där på korset i mörk kostym, nyrakad, med kortklippt hår och kavajfickorna fulla av dollarsedlar. Medlemmarna i den yttersta kristna tokhögern går fram och säger.

Han tog inte bidrag av staten som 47 % av landets befolkning, utan tjänade pengarna i gudfruktiga riskkapitalbolag som gjorde folk arbetslös …. öh …. lata menar vi naturligtvis.”

Men dom har väl rätt till sin Jesus precis som jag har rätt till min. Lägger in en annan Personal Jesus, men det är inte min tolkning av honom eftersom min Jesu är mer lik Alice Cooper som ni kanske såg i inlägget.

Går man in på Youtube så finns låten med Johnny Cash eller Depeche Mode också så alla kan välja en personal Jesus.

KajsaLisa

Kommentera

