• Prenumerera

    bloglovin
  • Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

    Gör sällskap med 2 andra följare

  • Kategorier

CARPE FUNKING DIEM

Precis det, ni läste rätt fånga den här jävla dagen. Eventuella stavfel och meningsbyggnadsfel i det här inlägget beror på att jag just nu är jävligt packad. Egentligen skulle jag skrivit klart mitt inlägg om Nickelbacks konsert i Globen i Onsdags, men som seriös bloggare avstår jag detta till jag nyktrat till.

Alltså, min lediga Fredag började med att jag vaknade tidigt av att höstrusket piskade sovrumsfönstret, nu skulle jag sticka in till stan och inspirerad av vinjettbilden på senaste fototrissen fota färgglada paraplyer mot Sergels Torgs stenläggning.

Till att börja med var hela torget fyllt med stängsel. Men nu skall vi inte deppa för det, någon vinkel där dom inte syns skall vi väl hitta.

Upp till kulturhusets takterrass, kameran inslagen i en fryspåse med gummisnodd runt objektivet för att jag skall kunna vänta in dom perfekta bilderna i regnet.

Trodde jag, dom hade stängt terrassen. Sen när jag försökte från en lägre avsats så visade det sig att alla hade svarta paraplyer utom dom här två, bilden är dessutom tagen från för låg höjd, så effekten som jag ville ha blev inte alls den jag ville.  Sen slutade det att regna. Naturligtvis började det regna igen när jag gått därifrån.

Besviken slog jag mig ned på ett fik, sen promenerade jag runt i regnet, kollade lite affärer och tyckte synd om mig själv. Jag  skulle senare möta upp tjejgänget på en pub, tyckte inte att det var någon ide att åka hem och byta om, jag var torr under regnrocken och det funkar väl att dricka öl i gummistövlar.

Mötte upp tjejerna och vi hade jättetrevligt men sen fick vi för oss att vi skulle gå ut och dansa.

Säger bara, försök aldrig dansa till 70-talsdisco i Hunter Stövlar, det funkar inte. Dom är totalt halkfria och suger fast i golvet. Man står där som något jävla fån och vickar på rumpan. Begriper inte att jag ens blev insläppt.

Men nu gnäller  jag väl lite i onödan ?

Jo naturligtvis hade vi kul och äntligen hade  Hailstorms senaste CD som jag beställt, kommit till butiken. Lyssna på den här, så jävla bra.

Nu går jag och lägger mig, godnatt.

KajsaLisa

Kommentera

