• Prenumerera

    bloglovin
  • Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

    Gör sällskap med 3 andra följare

  • Kategorier

MITT SNUSANDE ÄR ETT KONSTPROJEKT

Jag har ju tidigare avslöjat nästan alla dumheter jag håller med i den här bloggen, men en sak har jag hållit inne med.

KAJSALISA SNUSAR !

FY PÅ MIG.

Nu använder jag i och för sig sånt där diskret tjejsnus. Om någon som läser det här skulle råka börja hångla med mig, när jag är ute stupfull på någon pub i Stockholm en lönehelg och reagera, ”shit, det är ju hon,” så smakar jag lakrits. Nej, det är inte alls äckligt, om man jämför med brorsan och farsan som kör Ettan. Dom gör även reklam för det märket ibland med en brun etta i varje mungipa.

Alltså, 1,57 lång, rött långt hår, sidbena, oftast lite rockig klädsel, typ kavaj med jeans med hoddie under och höga stövlar eller sneakers, stoppa in tungan mellan framtänderna och överläppen, på mig. Smakar det lakrits så är det alltså jag. Men kolla resten av beskrivningen, det kan vara mörkt i lokalen.

Nu är tyvärr EU förbannad på mig och många andra svenskar.

Har vi kört bil på fel sida av vägen som engelsmännen, valt in några kapitalistiska mutkolvar i regeringen som italienarna, eller lånat varenda euro som grekerna.

NEJ: VÄRRE ÄNDÅ, VI SNUSAR !

EU är skitsura på oss, kan ni inte börja kröka rödvin redan till lunch och slarva bort halva statsbudgeten, som vi andra europeer istället, tycker dom.

Nu ryktas det om förbud igen.

Men det gäller inte mig, eftersom konsten är fri. Mitt snusande är alltså ett konstprojekt. Nej dosan har jag köpt, det är själva snusandet som är konstprojektet. Det är inte underligare än att stå på en bro och spela psyksjuk, såga sönder enkronor och skriva elaka saker på dom. Eller som Lars Vilks, springa runt och vara islamofob, ett konstprojekt jag för övrigt inte gillar.

Dom utspottade påsar som visats upp i tidningar och TV, har jag själv placerat ut. Tanten som sa att hon fick en innanför kragen när hon gick under bron på Kungsgatan och skällde i media över äckliga snusare var alltså min morsa.

( Nej, jag stod inte här uppe och spottade snus på folk i förra inlägget. Det var bara en konstnärlig provokation. )

Jag kommer i morgon att hålla en presskonferens, där jag förklarar att jag inte tänker berätta vad konstprojektet går ut på, eftersom jag inte vill störa debatten.

Just det, glömde säga att är jag så full så någon lyckas släpa hem mig, så spottar jag ut det innan vi går och lägger oss.

Jag hatar bruna fläckar på örngottet.

KajsaLisa

16 svar

  1. ”stoppa in tungan mellan framtänderna och överläppen, på mig” oj jaha, frestande iofs…
    Men om man sammanfattar lite så blir det ju rödhårig, rockigt klädd, bra musiksmak, bloggare, snusare med skön humor och stor intellekt. Nu ska du bara lära dig köra hjullastare så kan jag dö i lycko-spasmer 😉

  2. […] Före detta moderat minister erkänner att Fas3 är ett misslyckande, MM2, MM3, Leines blogg, Kajsa-Lisas blogg – Mitt snusande är ett konstprojekt, Röda Malmö – Hur går det med […]

  3. Ja men hellre lakrits än annan smak.. 😉
    Minnet av solen var från min Turkietresa, solen här hemma finns det inget att säga om 😉

  4. Tihi… konstprojekt… tihi… min morsa!!

  5. Allt kan bli konstprojekt och Ditt konstprojekt är mycket intressantare än folk som sprayar ned tunnelbanevagnar och spelar psyksjuka mm….

  6. Alla fläkar på örngottet är äckliga. …

Kommentera

