• Prenumerera

    bloglovin
  • Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

    Gör sällskap med 2 andra följare

  • Kategorier

PUT, DET NYA ÖFRE MEDELKLASSAVDRAGET

Med PUT levereras den diskret i brevlådan inom en timma.

Hjälp, vi fixar inte det här skrek övre medelklassen, vårt nya köksgolv i ek måste oljas in, sen har vi all annan städning, dessutom våra karriärer och livspussel överallt, vi hinner inte med våra barn.

Lugn, svarade Alliansen, rösta på oss så får ni dra av städningen på skatten.

Övre medelklassen röstade på Alliansen och nu skulle väl allt lösa sig ?

Nej, pep övre medelklassen, vi hinner inte med våra barn på grund av våra barns läxor, oj vad jobbigt, nu blev det livpussel igen.

Ärligt talat så begriper jag ingenting av det här, var det inte så att vi införde RUT för att alla livspusslande familjer i övre medelklassen skulle få tid över för familjeliv och ungar ? Nu skall dom tydligen ha avdrag för hjälp med läxläsning. Visste inte övre medelklassen att deras barn hade läxor eller upptäckte dom det först när dom fick hem en städerska.

”Jasså, är det det min son gör på kvällarna, pluggar oregelbundna verb. Va, skall jag hjälpa till, men vi har ju vinprovning i bostadsrättsföreningen ikväll.”

Nu har jag hittat den ultimata lösningen, vi skippar RUTavdraget helt och inför PUT, alltså

Penetrering Utan Trassel.

Jättebra ide, vi gör övre medelklassens prementivmedel avdragsgilla. Sen skapas det nya företag, man beställer på nätet, sen levererar Linas knullpåse inom en timma, det är ju bara att skicka ned ett diskret paket i brevlådan.

Eftersom det inte blir några barn gjorda hinner dom med karriär, golf, vinprovning och dessutom plocka bort lite skit i hörnen hemma också. Pengarna vi sparar lägger vi där dom behövs, i skolan.

Barn verkar ju bara vara i vägen, skaffa akvariefiskar som sällskap istället, fan så mycket mer lättskött.

Men ni får ta mig fan göra rent glaset själva.

KajsaLisa

2 svar

  1. Barn klarar man sig utan, de flesta verkar älska sina barn in och utan. Själv är jag inte speciellt intresserad av att skaffa barn. Det kan bero på den uppväxt som jag har.

    Själv vill jag gärna har städerska, det ska jag ha när jag har stort hus och blir rik.

    Men vad jag ska ha ett stort hus till om man inte har barn? Ekvationen som heter duga.

    Jag vet att en rask promenad kan hjälpa till – jag är inte koko… men det är inte så lätt att hinna med allt när man är hemifrån 15 timmar om dagen…

Kommentera

