• Prenumerera

    bloglovin
  • Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

    Gör sällskap med 2 andra följare

  • Kategorier

FOTOTRISSADE BLAD OCH POETISKA RÄNNSTENSLÖV

Jaha, veckans fototriss, bladtema, trodde jag skulle få sitta inne idag, efter att jag sprungit runt i stan  hela gårdagen i regnet, för att få ihop ett inlägg.

Kan ju fota dom bruna blad som jag har i fönstret, dom har inte blivit vattnade sen i våras. Men ute har dom välvattnade gröna blad. Tar det när jag går ut med hunden.

Suck, regnrock, gummistövlar så kopplet, vilken gång i ordningen den här sommaren.

”Lufsen kom nu, vi skall gå ut och blöta ned din päls så du kanske kan få tapeterna i hallen att släppa när du skakar av dig.”

Han har jobbat på det rätt länge, snart ramlar dom ned, då kan jag  låta farsan sätta upp kakel och problemet är löst. Just det kameran och sydvästen skall med, höll på att glömma.

Men det duggregnar bara lite nu och luften känns frisk, börjar nästan känna mig lite poetisk.  Förresten, blad låter så hårt, löv låter mycket finare.

NU FICK JAG EN IDE

Gör en poetisk höstrusktriss med löv som flyter i bort rännstenen.

Det här blir jättebra, här håller till och med trotoarkanten på att flyta bort, drog loss ett löv, dom sitter rätt hårt, men så är det ju bara första september. Jag beskär bort gummistövlarna och så lägger jag lite sepia över det så bladet blir brunt. Men det skall ju flyta över kanten, bilden skall ju vara lite vindpinad, behöver lite vågor i vattnet också.

Gör lite vågor med stöveln, så flyter den ut över trottoarkanten, ser ut som vinden pressar vattnet framför sig om man skär bort mig. Det här blir jättebra höstruskbilder, tror den sista bilden skall bli när lövet flutit fram till avloppsbrunnen.

Skit vad mysigt det är var, börjar verkligen känna mig poetisk, måste komma på en vacker text till bilderna också.

Rännstenslöv; för bruna för att sitta på grenarna, för våta för att bäras av vinden.

Rännstenslöv;  utan  motstånd följer dom vattnet mot gatans rostbruna galler.

Ränstenslöv;  ………

VAD I HELVETE !!!!!!!


SE DIG FÖR  JÄVLA BILDRULLE !!!

Haha, du lyckades bara blöta ned stövlarna och regnrocken upp till midjan, kameran missade du med en decimeter asshoole. !!!!!!!!!!

Äsch, nu försvann poesikänslan, lägger ut bilderna som dom är.

”Lufsen, har du bajsat ?”

”Bra, då går vi hem, matte skall stänka ned hallen så tapeterna lossnar.”

Blev bara flams av den här trissen också 😦

KajsaLisa

52 svar

  1. Fin och rolig triss och det blir inte alltid som man tänkt sig! Ha en fin Söndag! 🙂

  2. Fina trissbilder och kulig text!
    Ha en bra dag!

  3. Hahaha! Vilken bild-rulle det blev! Den stänkte bra,en riktigt stänkaretriss 🙂

  4. Ovanligt kul triss, hoppas tapeterna sitter kvar 🙂

  5. *S* Annorlunda trissat på temat 🙂 Härligt!
    Men… att folk inte kan köra försiktigt när koncentrerade fotoartister gör sitt viktiga trissande!! Oförskämt!
    http://provtyckningar.blogspot.se/

  6. ¨Hahaha.. underbart!

  7. Riktigt kul triss. Gillar nedersta bilden. Den har Du verkligen lyckats bra med…

  8. Sitter här med ett leende på läpparna – gillar din poetiska triss jättemycket!

  9. Haha gillar din triss full av humor;-)
    http://ingemix.bloggplatsen.se/2012/09/01/8557984-fototriss/

  10. Kan inte låta bli att skratta, trots att du blev nedstänkt. Sorry! 😀

  11. Oh vad jag hade kul åt dina bilder och din text. Riktigt kreativt till temat. Ha de gott.

  12. Vad gör man inte för konsten och tapeternas skull!
    Tack för ett skratt sent på söndagskvällen!

  13. Hahaha – och du löste det onekligen också på ditt alldeles egna, oefterhärmliga sätt… Blev toppen! Klockrent med kaskadbilden! Som ett enormt blad av vatten… 🙂

  14. Härlig Kajsalisa, med dig blir det aldrig tråkigt. Den sista bilden är ju bara så…….!

  15. Haha… Bra!

  16. Ha, ha! Vilken dramatik, du byggde upp stämningen fint.

  17. Haha, en annorlunda triss och direkt från verkligheten! Kanonbra!
    Maria

  18. Du är bäst!
    (och ja, jag ser att vi såg samma regnskur i förra inlägget ;-))

  19. ;-)))

    dagens pärla!

  20. Kanoon Kajsalisa! Kul att följa dig och lövet, och ej att förglömma Lufsen, på öden och äventyr i Regnlandet.
    Ha det fint i veckan!

  21. Haha, gillar dina trissar det drar fram det roliga i vardagen som man lätt kan skratta åt 🙂

    • Tack. Egentligen är vardagen rätt kul, det svåra är att lära sig att låta dom där signalerna i hjärnan ta lite andra vägar är dom brukar för att upptäcka det. Men jag har tränat i flera år 🙂

  22. Haha,- nå fikk jeg meg en god latter! Fantastisk:)

  23. En rolig triss. Och fina bilder blev det också:)
    Ha en bra och solig vecka!

  24. Haha! Tack för att jag fick mej ett gott skratt! Var lite nerstämd. Men det gick över. Jag håller med om ett det var en riktig drulle, som körde så illa. Tur att kameran inte gick åt skogen. Men då hade den kanske hittat flera blad där?

    Sv: Tack för din kommentar hos mig. Det är så roligt, när nån gillar vad man har gjort. Lövet/bladet hittade jag för några år sen och fotade i fyra bilder. Det var de tre bästa jag visade.

    Gilla

  25. Klart roligaste trissen denna vecka. Poetiskt så länge det varade 🙂 Synd att du inte fick med regnummret 😉 Sydvästen fick jag själv ha på 🙂

    • Var så bra klädd, att det gjorde egentligen inget, men han kunde ju stänkt ned sydvästen på kul, men då hade kameran åkt. Men hade jag tagit bilnummret kunde jag ju kört hem till honom och väntat ut. Sen när han klivit ur bilen så kunde jag stänkt ned honom med gummistövlarna. Vatten fanns det så det räckte överallt den dan.

  26. Tack för din kommentar hos mig! =) Och tack för tipset! =) Dock så ligger jag hemma med öroninflammation och det gör fruktansvärt ont att gå ut även med mössa. Så därför fick det bli så, men jag ska verkligen prova dit tips för bilden på bilen som skvätter blev riktigt häftig! =)

Kommentera

