• Prenumerera

    bloglovin
  • Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

    Gör sällskap med 2 andra följare

  • Kategorier

NU LÖSER VI DET HÄR MORDET QUICKT DEL 2

MED KVALITETSSÄKRING

Fortsättning på gårdagens inlägg.

Jag har gjort en lista på på 17 punkter som bevisar att Thomas Quick eller Sture eller vad han nu kallar sig är skyldig

LÄNK

—————————————————————————————

  Trams!

Den listan skulle jag vilja se.

——————————————————————————-

Kan tyvärr inte visa upp den.

Först måste den kvalitetsäkras av åklagare Christer van der Kwast, det är bara fem punkter som är det nu.

———————————————————————————————-

Suck, det var det löjligaste jag hört, lämna ut dom fem punkterna då.

————————————————————————————————————————————————————————————

Ja, jag blir väl tvungen. Vi har sökt oss långt tillbaka i Thomas Quicks karriär som mördare.

Här kommer dom.

1. Han har iaktagits av vittnen i närheten av operan strax före och under mordnatten.

————————————————————————————————————————————————————————————

 Operan ?

—————————————————————————————————————————————————————————————

Just det nu till dom andra.

2 Han har rört sig i dom adelskretsar som konspirerade mot kungen

3  Det påstås att man sett honom köpa en svart mask på Butteriks som passar för ögonen.

4 Spår som kan vara krut från pistolen har hittats på en skjorta som kan ha tillhört honom.

5 Vittnen som hörde honom säga ”God afton vackra mask precis innan skottet gick av kände igen rösten.

Fan, låter ju som mordet på Gustav III 16de Mars 1792, på markeradbalen på operan.

——————————————————————————————————————————

  Ja, jag sa ju att jag gått grundligt tillväga.

  Det är därför jag måste se till att Christer van der Kwast kvallitetssäkrar.

——————————————————————————————————————————–

  Fan ta dig Lamberts, du har ju avslöjat upplägget, hade bara behövt ett erkännande från Quick så hade Ankarström fått upprättelse och jag gått till   historien som Sveriges genom tiderna slugaste åklagare.

——————————————————————————————————————————-

Tror det blir svårt att klämma åt Quick för mordet på Gustav III. Fallet är ju iskallt. Den tekniska bevisningen lär ju försvunnit och hitta vittnen blir inte lätt. Men jag skall snacka med Hasse Aro om vi kan ta upp det i efterlyst i höst. Kanske kan ge något

——————————————————————————————————————————————————————

Behövs inte, tror jag minns ungefär var jag grävde ned honom. I en dunge ovanför en sjö, med sandstrand. Ifall ni fixar en picnickorg och några vinare så kan ni få valla mig på brottsplatsen, vi kan ta en dag med bra badväder.

————————————————————————————————————————

  Haha, där hör du GW  Quick är skyldig, vad var det vi sa.

4 svar

  1. Jag såg diskussionen mellan GW och Lambertz i Aktuellt härom kvällen. Riktigt underhållande med debbatörer i TV som blir förbannade på riktigt. GW är helskön, tycker jag.

Kommentera

