• Prenumerera

    bloglovin
  • Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

    Gör sällskap med 2 andra följare

  • Kategorier

EN SVETTIG TRISS

Var jag befinner mig just nu är veckans fototrisstema?

Eller rättare sagt befann mig i morse, innan jag nu befinner mig framför datorn och knappt orkar lyfta upp armarna upp på tangentbordet.

På gymmet naturligtvis. Dom slutade med semestertiderna och ha öppet på omöjliga tider i veckan som gick. Deras öppettider var i och för sig en bra ursäkt för att äta grillat och dricka öl i stället för att träna. Efter att jag värmt upp skall jag inleda ett en timma långt sadomasochistiskt förhållande med min tränare. Har köpt nya tights, ny vattenflaska och ett dödskalleförsett linne har degenererats till svettig gymtröja.

Nu har min tränare satt fart på mig, eller min tränare förresten, jag har inte råd med en PT. Han går igenom höstens övningar med mig och egentligen så är han jättesnäll. Under timmerstocksunderarmarna klappar en puls av guld. Han vill så gärna att jag når resultat, fast det är därför jag har svårt att lyfta armarna just nu. Ja jag vet att jag fixade det i Maj men ….

VILL DU VERKLIGEN ATT JAG SKALL LYFTA DOM DÄR !!!!!!!!!!

Ja tydligen skulle jag det

Ett bra sadomasochistiskt förhållande, skall ju inte bara fysisk plåga utan även ett visst mått av förnedring. Övningen kickbacks är ett bra exempel, står på den här bänken med ena knät och ena armen som stöd, den andra foten skall stå på golvet. Sen skall jag med den fria armen svinga hanteln. Denna onaturliga ställning gör att min rumpa putar upp mot taket, eller rättare sagt, den gjorde det i Maj, nu hänger den väl mest och dallrar. Men skam den som ger sig, den som skall bli fin får lida pin. Tant Kajsa skall bli lika fast i hullet som förra vintern, när hon skall  jaga lammkött på rockklubbarna.

Sådär, med gott samvete avnjuter jag en macka i kafeterian, snart kommer tränaren förbi och klagar på att jag häller i mig lightläsk med konstgjorda sötningsmedel, men han vill bara väl. Sen kommer ju den där vanliga frågan, om mina mål med träningen för säsongen. Förutom att kunna springa runt i svarta skinnbyxor och nypa små kajalmejkade svarthåriga rockers i rumpan, utan att vara allt för pinsam ( vilket jag inte berättar naturligtvis ) kommer jag inte på några mål.

Möjligtvis skulle det kunna vara att bli lika cool som en av mina största attitydikoner Liv Jagrell i Sister Sin. Tro det eller ej, men den här tjejen är förutom PT ( personlig tränare ) pilatesinstruktör på Riksdagshuset. Här sjunger hon ihop med den tyska föredetta Warlocksångerskan Doro Pesch.

SHIT, JAG FÅR TA SÅNGLEKTIONER OCKSÅ

KajsaLisa

44 svar

  1. Gå på gym kan man kanske roa sig med. Själv brukar jag ta långpromenader. Bra låt på videon!

  2. Shit attt du orkar! 🙂

  3. *S* Skön triss! Men jag måste nog erkänna att det var texten son gjorde hela triss 😉 ”Tant Kajsa” 🙂 Du verkar skön!

  4. Vilket härligt trissinlägg!
    Lycka till med träningen…

  5. Oj… så duktig du är – träna på söndagsmorgonen … det är bra gjort 🙂
    En bra triss blev det… favoritbilden blev den med hantlarna – fin bild!

  6. Ja, herregud, en sån pina o plåga! Det är tur att man är gammal nog för att ha slutat med att jaga små svarta o nypa dem i rumpan. Kul triss dock, du lär nog lyckas med hullet.

  7. Shit jag visste väl att det fanns en anledning att alla självplågar sig på gym. Shit shit jag visste väl att det fanns en anledning att jag inte sätter min fot där. Redan min gamla sångfröken tyckte jag var hopplös och körde ut mig i korridoren. Skönt att slippa svettas sa hon med spagettiarmarna lite avundsjukt 😉

  8. Vad underbara bilder du visar för oss

  9. Härliga bilder och bra jobbat av dig med träningen 🙂

  10. Träning med diverse redskap är nog bra, promenader är definitivt trevligare!

  11. Det är väl aldrig fel att lyfta skrot så länge det går under ordnade former;-)
    Ha en skön vecka
    http://ingemix.bloggplatsen.se/2012/08/19/8475646-fototriss/

  12. Suverän triss. Det var nästan så att till och med fick mig att börja tänka på att börja träna igen. :)…

  13. Nu blev jag imponerad. Du är snart på elit-nivå tror jag. Bra låt. Kram

  14. Här har du fått ihop en mycket ”jobbig” och kreativ triss.

  15. Genomtänkt och underhållande – som vanligt 🙂 Du har så härlig stil, och dina trissar har alltid flera dimensioner. Gillas! Lycka till med träningen… själv försöker jag intala mig att en gymboll som kontorsstol ska ersätta alla andra former av träningsbehov under vintern… 😛

    • Tack för dom fina orden, men gymboll, visserligen är dom bra för träning men kanske inte just på det viset 🙂 Hitta din egen grej som du trivs med, det finns ju mycket att välja på. Varför inte promenera en bit hem från jobbet eller cykla hela vägen om det går. Då slipper du tänka på det sen.

      • Haha, jodå – jag bor på landet så det blir ju en hel del ‘naturlig’ träning till vardags ändå… 🙂 Men gymboll som stol är bra, faktiskt! Eftersom den aldrig ligger helt still går kroppen aldrig ner i ‘viloläge’ (med minskad förbränning) när man sitter på en sån, och det är oändligt mycket bättre för ryggen – människokroppen är inte gjord för att sitta… 🙂

      • Visst, dom är jättebra för ryggen och ger bra hållning. Vad som händer är att du sitter ostadigt vilket gör att dom muskler som håller upp ryggen måste arbeta hela tiden för att kompensera balansen. Det här gör att du tränar muskler som är svåra att komma åt med maskin och då skyddar dom ryggen mot förslitning och överbelastning bättre. Balansplatta eller MBT-skor funkar på samma sätt. Men då får du med knän och fotleder också.

  16. Jag blir oerhört imponerad av din triss, undrar om du hade träningsvärk dagen efter? Jag hade i alla fall lite dagen efter. Lite.

  17. Härlig triss.. 🙂
    Själv skall jag gymma fast det blir Turkiet, det får bli på hotellets lilla gym!

  18. Jätteroligt inlägg, du skriver underhållande!

  19. Oj…det var bra länge sedan man var på gym. Kanske något att tänka på framöver:)

  20. Ohh nu fick jag dåligt samvete. Istället för att vara på gymmet (som jag hade planerat) sitter jag här och kikar på trissar 🙂 Bra triss

    • Sitt inte och läs bloggar utan iväg och träna med dig 🙂 Själv tänker jag sticka dit i morgon, nej förresten i övermorgon ….okej Fredag skall jag gå dit…. men då skulle jag ju …. äsch, det får bli Lördag för på Söndag är jag upptagen eller …
      FAN OCKSÅ, NÄSTA MÅNDAG DÅ JÄVLAR.

Kommentera

