• Prenumerera

    bloglovin
  • Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

    Gör sällskap med 3 andra följare

  • Kategorier

DET GRYMMA STRAFFET

Kära medarbetare, tyvärr har företaget gått dåligt sista kvartalet, vilket innebär att vi måste vidta åtgärder, vissa av er kommer att få träffa Annie Lööf.

Jag har lite svårt med logiken just nu, eller rättare sagt Annie Lööfs logik.

Hon har ju länge propagerat för att det skall bli lättare att sparka folk i det här landet. Nu är det så att dom flesta  sparkas på grund av arbetsbrist. Dom har alltså inte åkt ribbåt, supit sig fulla på Grand Hotell för företagets pengar, myglat med momspengar eller något annat. Dom har varje dag stigit upp tidigt ur sängen gått till sina jobb och skött sig.

Nu har hon själv ansvaret för en massa mygelpampar, som suttit på sina statliga verk och skott sig. Men tydligen skall hon inte sparka dom, utan prata med dom istället. Men det kanske är en ny giv, Annie har förstått att arbetslösheten är ett problem, i fortsättningen så kommer det inte att sparkas en enda människa i det här landet. Vill företagen säga upp folk så blir det blankt nej från Alliansen, dom skickar ut Annie som pratar med alla istället.

Annars tycker i alla fall jag att det är orättvist, det kan väl inte vara så att det är skillnad på folk och fä.

Nej Annie det tror jag absolut inte om dig.

Tycker Annies ide är jättebra, nu slipper folk sitta och häcka i Fas 3, hon pratar lite med alla och sen är det löst.

Om det nu inte är så att hon anser att träffa henne är ett grymmare straff än att få sparken.

Shit tänkte inte på det  😦

KajsaLisa

12 svar

  1. 🙂 jag tycker om dina inlägg 🙂 tyvärr så kan jag inte se bilderna i ditt förra inlägg
    Sv: jo, jag vet att igelkottar inte ska dricka mjölk, det jag ger är kokt mosad potatis som jag blandar med rått ägg, mums tycker de, det visste jag inte om igelkottar, att de gick till attack, fast jag försöker ha koll på vovvarna mina och de har fått vara kopplade nu även i trädgården några dagar, nu börjar igelkottarna hålla sig borta dagtid och då går det lättare
    kramar

  2. Makt är alltid makt och gör inte sällan folk förblindade.

  3. Kanske är det så att Annie Lööf är mer skräckinjagande än FAS 3. Vem vet? FAS 3 kan man kanske sitta av och göra ingenting på. Tvivlar på att man kan göra det om man träffar Annie Lööf…

  4. Mig hade hellre fått sparka än att få prata med Annie ”skräcken” Lööf. Kram

  5. Vilken tur att den där sista knorren kom. Annie Lööf är om möjligt ännu sämre än vad Maud var……

  6. Har precis läst uppföljande artiklar på Aftonbladet om det här och hur Lugnet är ångerfull. Ger själva den i om hon ångrar sig, vill se huvuden rulla nu! Alltid de lågavlönade längst ner på stegen som får bekosta chefernas fel och brister. Faen. Vad irriterad jag blir!

Kommentera

