• Prenumerera

    bloglovin
  • Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

    Gör sällskap med 3 andra följare

  • Kategorier

PHASE THREE OF KAJSALISA ( REPRIS )

Jag har inte kommit in i vanlig bloggtakt än efter semestern, så idag blir det en repris. Det är alltid kul när folk hittar gamla inlägg här och kommenterar, två bloggare har oberoende av varandra länkat till samma inlägg som handlar om Fas 3. Kanske det har varit en Fas 3 debatt i bloggosfären när jag varit borta. Tackar Martin Moberg och Gretas svammel  så mycket, kolla gärna in hos dom så får ni fler infallsvinklar än mina som ofta är rätt suspekta :).

Kör en repris på ett äldre Fas 3 inlägg, som jag tycker är bättre. Det är aldrig fel att påminna om vad man utsätter dom som befinner sig längst bort från arbetsmarknaden för.

KAJSALISAS FAS 3 KOLLEKTION

Precis som Kenza Blondinbella och dom andra framgångsrika tjejbloggarna har jag nu startat mitt eget klädmärke.

PHASE THREE OF KAJSALISA.

En topp ur min vårkollektion.

Iden fick jag från den här ledarkrönikan, tydligen har något ljushuvud kommit på att man kan ta hand om folk som hamnat i fas tre och få 5000 kronor i månaden per person, för att dom skall sitta och virka.

LÄNK

Man behövde tydligen inte ens köpa hem garn, det gick tydligen att virka i alla fall.

Det gick i alla fall att få 5000 kronor per person av oss skattebetalare för projektet.

Nu är jag lite dåligt insatt i ämnet simulerad virkning, om dom behövde virknålar vet jag inte. Dom kanske var på låtsas dom också. Men som Maud Olofsson sa när hon tyckte vi skulle bli entreprenörer allihop, starta eget, gå ut med varandras hundar och få betalt via RUT-avdrag ………………….

Det är ju bara fantasin som sätter gränserna.

Här är en bild på min nya långa aftonklänning “Invisible evening”, som väckte uppmärksamhet i den manliga publiken på min vårvisning i Paris, dom andra kläderna hon bär tillhör inte min kollektion. Min skokollektion som skall presenteras om några månader är betydligt med diskret.

Jag har nu skaffat en vedeldad barack och kvitterat ut 20 fas-3 personer a´5000 kronor styck från arbetsförmedlingen, som sitter där inne och syr för fullt på sina låtsassymaskiner.

Naturligtvis har jag varit noga med mitt märkesprofil och identitet.

  • Phase three of KajsaLisa har en tydlig miljöprofil: Eftersom jag använder ett absolut minimum av material, så blir miljöpåverkan försumbar, dessutom värms baracken upp med förnyelsebar energi.
  • Phase three of KajsaLisa har samvete: Inget barnarbete i Sydostasien och fas 3 anställda svälter ju inte i alla fall ( Med viss reservation för vad Alliansen kan hitta på )
  • Phase three of KajsaLisa riktar sig till de moderna självständiga yrkeskvinnan : Dom är svala, lätta att bära, skaver inte, lättskötta ( man kan bära med dom in i duschen ) skrynkelfria, väcker både uppmärksamhet och är diskreta på en gång.
  • Phase three of KajsaLisa tar avstånd från det sjuka kroppsidealet i modebranschen: Vi använder bara välsvarvade modeller, vilket drog ned applåder under senaste catwalken bland den manliga publiken.

PHASE THREE OF KAJSALISA DET OSYNLIGA MODEUNDRET.

EN NY STJÄRNA PÅ DEN SVENSKA VARUMÄRKESHIMLEN.

Är det förresten fler än jag som börjar tycka att Alliansens arbetslinje börjar lukta lite “Kejsarens nya kläder”

Titta Reinfeldt är ju naken.

KajsaLisa

Kommentera

