• Prenumerera

    bloglovin
  • Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

    Gör sällskap med 3 andra följare

  • Kategorier

JÄMMERDALEN

Ja, visst var jag elak i mitt förra inlägg. Det har ju varit fotbolls EM, Rockfestivaler i varenda liten kommun snart och varför skall inte politikerna få en vecka på Gotland.

Politikernas Sweden Rock Festival. Shit nu dök Reinfeldt upp skall vi headbanga eller? Nej vi väntar tills han tagit av slipsen, knäppt upp översta knappen och blivit lite folklig. (Facksmil Aftonbladet )

Politik berör ju oss alla, men ibland undrar man om det är vår gunst dom slåss om där nere. Det dräller av intresseorganisationer, politiker och mediafolk som dricker några glas vitt och äter snittar ihop. Vad minns man av allt detta minglande egentligen ?

Själv kan jag bara komma på två saker.

Gudrun Shyman eldade femhundringar  i en utomhusgrill och före detta Arbetsmarknadsministern Sven Otto Littorin kom ut som ful gubbe.

Två stycken som inte var meanstream, för det är just vad det här är, så himla meanstream. Politikerna sätter på sig den ljusa sommarkostymen och lämnar slipsen hemma. Sen knäpper dom upp den översta knappen i skjortan. Men bara den översta, någon måtta får det vara ( kolla mediabevakningen i tidningar och TV får ni se att jag har rätt ). Publiken som till största delen består av media, ser likadana ut.

Sen är alla så där lagom sommarsnälla mot varandra. SD tycker som M, vilket inte är någon nyhet, eftersom dom brukar rösta som Alliansen i riksdagen. LO och Svenskt Näringsliv faller i varandras armar. Nu vill jag ha mer aktion, fräcka utspel och fler grodor ur käften på dom, så det blir lite röj i Visby. Det är ju våra skattepengar dom bränner där.

Här kommer lite förslag på utspel som skulle kunna gå till historien.

Jag tyckte dom var taskiga mot mig i pressen. Etniska svenskar mitt i livet, det är inte så himla lätt när jag inte känner några andra.

———————————————————————————————————-

Gud finns inte och det har jag vetat hela tiden, ha ha, vad säger ni nu då ?

—————————————————————————————————–

Hej allihop nu hör ni att jag kan prata. Nej, det är ingen bluff, det är faktiskt jag som pratar. I höst tänkte jag bli helt wild and crazy och ha lite åsikter också.

——————————————————————-

Vårt parti är helt inne på rätt spår när det gäller ungdomsarbetslösheten. Om ungdomarna hade 10000 i månaden i ingångslön skulle vi ha råd att anställa 15 stycken som kan sköta mitt jobb. Nej, vad säger jag, så menade jag ju inte. Dom skall ju jobba i vården naturligtvis.

———————————————————————————-

Kul att så många kom för att lyssna på mitt tal. Kan ni räta lite på ryggarna och sitta i mer raka led tack. Sen måste ni vara tysta också, det är jag som pratar och ni som skall lära er nåt. Du där på andra raden, ja just du, stäng av mobilen, det är jag som skall prata. Stäng av nu annars får du sitta kvar här efter mötet helt ensam. Innan jag börjar så måste jag påpeka att eftersom media kommer att betygsätta mig i morgon så är det inte mer än rätt att jag betygsätter er som lyssnar. Jag kommer att vara hård men rättvis, så skärp er. Nej nu räcker det, nu lämnar du där på andra raden mobilen till mig omedelbart.

—————————————————————————————

Oj, Gudrun, sitter du också här bland publiken. Ja jag vet Gudrun jag lyckas inte få upp det här partiet till dom nivåer det låg på när du när du ledde det. Men jag har i alla fall varit på Rusta och köpt en grill, kan du låna mig några 500-lappar.

———————————————————————————–

Visst är det härligt här på Gotland. Efter den här veckan skall jag cykla ön runt, för att uppleva den på ett miljövänligt sätt. Men att det skall vara så svårt, att hitta någon som kan fixa ett pyspunka billigt. Finns det en cykelreparatör i publiken kanske.  Du är borta som räckte upp handen, kan du stanna till efter mötet, så vill jag ha kredit på jobbet fram till efter nästa val tack. ( Nemokrati )

—————————————————————————–

Jag måste säga att jag trivs här i Visby, det är precis som jag vill Sverige ska vara. En hög mur som skyddar oss mot omvärlden och en gemytlig nationell stämning innanför. Blonda barn som äter glass och på kvällen kan man få en pizza serverad, på någon uteservering av en solbränd svensk.

—————————————————-

Men blir Almedalen så här rolig ?

NEJ.

KajsaLisa

Kommentera

