• Prenumerera

    bloglovin
  • Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

    Gör sällskap med 3 andra följare

  • Kategorier

LITE LYCKLIG DISKBÄNKSREALISM

Män som diskar är tydligen lyckligare än män som inte gör det, enligt en ny undersökning.

Länk

Alltså, har du en olycklig man hemma så släng ut diskmaskinen, det kan vara den det beror på.

So fucking booring

Nu kanske man inte skall ta undersökningen på så stort allvar, nästa vecka kanske någon annan upptäckt att män som äter på papptallrikar med plastbestick är lyckligast. Men om det nu är så enkelt att göra en man lycklig, hur skall vi då kunna få dom olyckliga männen att börja diska, så dom blir lyckliga och vi slipper.

För jag blir ta mig fan inte lycklig av det alls.

Jag har en ide, den absolut manligaste domänen när det gäller matlagning är grillen. Ve den kvinna som kommer i närheten av den, vi kvinnor klarar bara att hacka sallad och fixa med andra tråkiga tillbehör. Något så komplicerat som att tända på briketter indränkta i tändvätska eller vända på en flintastek några gånger klarar vi inte. Även om jag hade rekordet på att koka såpvatten på tid i min scoutkår en gång i tiden, så kan jag aldrig bjuda hem några bekanta ifall jag skaffar en man som hackar sallad medan jag sköter grillen. Dom skulle få bögnoja och tro att han har en avvikande sexuell läggning.

Om vi nu tittar på själva diskningen så är ju aktiviteten knappast omgiven av spännande prylar. Möjligtvis ett par färgglada diskhandskar, vägen till männens diskning går alltså genom alla prylar som han kan omge sig med.

Om du vill få din olyckliga man att diska, skaffa följande.

  • Diskpensel : så han kan pensla tallrikarna med YES innan han lägger dom i hon.
  • Flaschig diskborste: Nej, vit blå eller röd plast går fett bort. Gärna en i chrome eller med ädelträhandtag.
  • Kromad disktång: Så han kan vända på tallrikarna i hon.
  • Höj och sänkbart diskgaller i rostfritt : Det är viktigt att kunna reglera höjden på gallret när han ställer tallrikarna på tork, rätt mängd luft måste passera underifrån. Just den här kompetensen tillhör manliga hemligheter som vi kvinnor aldrig får ta del av.
  • Sköljglans med Hickorydoft : Precis som glace på köttet vet varje man exakt på sekunden när det skall hällas på sköljmedel för perfekt glans.

Sist men inte minst

  • Gott om plats och utrymme att ställa ifrån sig ölen, när han skall diska efter middagen med grabbarna.

Så kan vi tjejer bli småfnittriga på Baileys till kaffet under tiden.

Sen får man inte glömma att säga guud vad duktig du är efteråt

Precis som när han bränner sönder en flintastek.

KajsaLisa

8 svar

  1. Var är feministen när mannen städar bilen, skottar bort snön eller bygger en altan på landet? Snacka om dubbelmoral i Schyman-land.

  2. Med tanke på ovanstående kommentar får vi väl anta att det inte är en tvångsmässig impuls att bygga altan och i så fall hoppas att det är vid hans stuga och inte någon vilt främmande människas, isf får han nog problem.
    Sedan är det ju så att vissa av oss (män) faktiskt gillar att diska och det vore ganska tråkigt att ha en diskmaskin. Lite terapi kan ju aldrig skada liksom och ja, självklart med en öl inom räckhåll, det är ju ett måste 🙂

  3. Jag tror resultatet av undersökningen stämmer. Jag gillar faktiskt att handdiska, och jag tror jag blir lycklig av det. Har tidigare bloggat om just det: http://peranders.blogg.se/2012/february/manen.html

Kommentera

