• Prenumerera

    bloglovin
  • Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

    Gör sällskap med 3 andra följare

  • Kategorier

ALLT ÄR GREKERNAS FEL.

En ovanligt genomblöt busshållplatsfilosofi.

Visst vore det mysigt att kura ihop sig där inne i busskuren.

Nej, det gäller naturligtvis inte mig.

Måndag morgon, jag här just på väg ned till morsans busshållplats utan tak, för att fira årets regnigaste dag med att bli nedstänkt, innan jag skall börja jobba.

Låter ju inte som någon höjdare och det är det väl egentligen inte, men det är när jag står här inkapslad med regnet smattrande mot huvan jag får mina bästa bloggideer.

Man kanske skulle jävlas och stänka tillbaka, kan ju hoppa upp och ner med stövlarna i vattnet och stänka ned bilarna.

Har testat, tyvärr är det ingen som bryr sig. Brukar ge fingret åt dom, jag har marginal på ett par decimeter mellan kanten på mina gummistövlar och kanten rocken, så dom kommer inte åt mig dom jävlarna. Bilisterna, lyckas bara blöta ned mig utanpå.

Nu skall jag i alla fall stå här som vattentät regngudinna i en kvart och filosofera ihop något bra. Det är ingen ide att försöka läsa den Metro som just flöt förbi, den går bara sönder.

Shit vilket  väderkaos.

Men jag har ju gått i det här vädret i tjugo minuter, för att lämna en dränkt hund till morsan. Om det kommer ovanifrån som regn, eller mer stötvis framifrån som svallvågor från bilarna, har det egentligen någon betydelse, huvudsaken är ju att man inte blir blöt.  Hade jag gått hit i jeans och tröja, så hade det ju i alla fall inte gått att blöta ner mig mer. Bomull kan  bara suga upp en viss mängd vatten.

Klart det har betydelse.

 Ha ha, du lyckades bara stänka ned mig upp till midjan, fick inte en droppe i ansiktet, fuck you din jävla bildrulle.

När bilarna stänker ned mig kan jag ju utse en ansvarig, alltså föraren. Men det som kommer från ovan tar ingen ansvar för. Alla bara gnäller om det eller ställer i bästa fall en prognos. Tänk om någon tog ansvar. Visst vore det sött om någon ringde på dörren med en bukett blommor och sa.

”Förlåt för det där ovädret som plötsligt dök upp, när du hade picnic i Hagaparken i helgen. Jag ångrar verkligen att att du fick sitta dyngsur på en plaskvåt filt och äta en upplöst bagette med blaskig skagenröra i ösregnet. Jag tar på mig ansvaret.”

Visst hade det varit mycket lättare om man hade någon att hata, för det den här junimånaden.

Nu skall jag filosofera fram vems fel det är, innan bussen kommer.

Självklart är det grekernas fel, allting är grekernas fel nuförtiden. Såg väderprognosen igår, det var oväder från oss ned genom hela centraleuropa, men i Grekland där skiner solen. Dom slösar med den för att gynna sin turistnäring. Men som vanligt är det som när man kissar i trosorna, det är bara varmt och skönt en stund. Till slut måste grekerna låna och ringer Tyskland.

”Javisst” säger Merkel, ”vi har en massa sol över Ruhrområdet, ni kan låna den. Det är ingen som ser den för all rök från fabriksskorstenarna i alla fall.”

Men grekerna lånar bara mer och mer, tillslut börjar tyskarna tröttna på allt regnande och vill ha hjälp från resten av EU.

Hon får ta mig fan  skylla sig själv.

EU bildar en fond av solstålar för att hjälpa grekerna, men solen verkar ha en konstig förmåga att försvinna där nere. Tillslut får europeerna nog och börjar ställa krav.

Nu får det ta mig fan bli slut på solbadande greker. Grekerna får dra in, ingen sol alls, bara ösregn medan resten av Europa är insvept i ett evighetsduggregn, i en evig lågtryckskonjuktur. Högt betrodda ekonomer … nej metrologer menar jag, kommer med olika förslag, grekerna måste bli genomblöta och förkylda  innan det blir bättre. Men ingenting hjälper, dom håller redan på att flyta bort.

Så nu vet ni hur ni skall göra den här sommaren när ni går ut på morgonen i ösregnet. Fäll upp paraplyet och skrik …..

JÄVLA GREKER

Men klä på er vattentätt så ingen grek stänker ned er med bilen vid busshållplatsen.

KajsaLisa


4 svar

  1. hahaha – jag hade gärna velat se dig ge fingret åt bilisterna som stänker ner dig 🙂 fina bilder på bilen i vattenkaoset
    kramar

  2. Jag tror regnet kommer av en helt annan anledning. Den filmen i detta inlägg som skrev för ett tag sedan. http://berattelserochtankar.blogg.se/2012/may/vi-ar-overvakade-men-av-vilka-egentligen.html Filmen heter Ren Luft.
    De är dessa som har fixat allt detta j-a rengande som aldrig verkar sluta. För de verkar ju ha vädrets makter i sin hand…

Kommentera

