• Prenumerera

    bloglovin
  • Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

    Gör sällskap med 2 andra följare

  • Kategorier

VEM BRYR SIG OM HUR SMÅKRYPEN SER PÅ SAKEN.

Veckans fototriss har temat småkryp.

Jaha, på med macrot ut bland och leta efter småkrypen bland grässtrån.

Nej, jag gör tvärt om, som vanligt.

Nu kommer alla fototrissare att krypa runt på gräsmattorna och jaga småkryp med kameran, själv tänker jag krypa runt och se det hela ur småkrypens perspektiv istället.

Här kommer den skräckinjagande systemkameran med sin 300 zoom med mackrofunktion . Dom tunga stegen från gorillapodstativets ben klafsar över  gräsmattan, den lilla nyckelpigan är helt inställd på flykt.

Fort upp på ett grässtrå, men inget undgår det stora objektivögat, systemkameran gör sig beredd att hoppa.

Även om jag knappt använt den så måste jag säga att gorillapodden är en rätt häftig uppfinning om man skall ta bilder och vill ha kameran stadig. Lägger in en länk till den. Den finns i storlekar från kompaktkameror. Själv valde jag en som klarar videokameror för stabilitetens skull.

En bild från alla småkryps grymma vardag.

Jaha, här ligger jag i regnet och gnäller, medan jag skall ta en bild till ett kommande avsnitt i min KajsaLisa Reklame the Cityserie. Men mitt bland mina lyxproblem utspelas en kamp på liv och död. Ett knappt synbart småkryp håller på att drunkna i ett kvisthål. Vi får väl hoppas att det slutar lyckligt, kanske hann småkrypet krypa in i en av mina gummistövlar, bäst att resa på sig innan det rinner in vatten där också. Man vill ju inte bli vållande till någons död.

Som jag alltid sagt

Det är inte lätt att vara linslus.

KajsaLisa

52 svar

  1. He he 🙂 FIn triss!

  2. Härlig och för dagen den mest annorlunda trissen 🙂
    Fina bilder!
    Ha en fin sommar!

  3. nej, det är väl inte alltid så lätt 🙂
    Sv: det regnar även idag 😦 är det här svensk sommar eller?
    kramar

  4. Du är underbar! Kameran med stativet skulle faktiskt också kunna vara någon form av modern skalbagge med de knöliga benen ;0) Gillar din triss!

    Glad sommar!

  5. Kul vinkling, fina bilder, bra tips (gorillapod). Linslusens liv har sina prövningar. Trevlig sommar!

  6. Haha, bra tolkning. Gillar!

  7. Hahaha – en underbar vinkling som vanligt från dig! 🙂

  8. Roliga bilder med än roligare text till! Sista bilden är ur ett snyggt perspektiv:)
    http://kaxibraxi.wordpress.com/2012/06/23/fototriss-smakryp/

  9. Ja många småkryp kan nog ha en grym vardag… Roligt vinklad triss 🙂 Det där stativet ska jag titta närmare på, ser ut att bli ett bra komliment. (jag har ett mindre och ett större)

  10. Gorillapodden ser ju riktigt förnäm ut för sitt ändamål 🙂 Visst har Linslusen fullt upp nu .. Finfina o finurliga bilder till Småkryp 🙂

  11. Härligt triss, tuff tolkning 🙂

  12. Ha, ha! Du är för härlig :). Fina bilder, kul triss! Ha en skön sommar!

  13. Kul med en annan tolkning av ämnet. Fin triss

  14. ja det var en annorlunda tolkning.

  15. Gud vad oväntat och coolt trissat av dig.

  16. Haha ja det här var i högsta grad en annorlunda triss, ser man det ur småkrypens synvinkel är det inte undra på att dom drar;-)
    http://ingemix.bloggplatsen.se/2012/06/23/8133443-fototriss/

  17. Hi hi, najs vinkling 🙂
    Tack för tips om gorillastativ.

  18. Roligt perspektiv på temat där. Att insekter blir störda av fotografering går ju inte att ta miste på. Själv tillbringade jag stor del av lördagen med att jaga små kryp i gräsmattan som inte hade vett att stanna och posera när jag ville fota dem.

  19. Underbart med en annorlunda triss – jättefin 🙂

  20. Kul och annorlunda tolkning 🙂 Mina ögon är otroligt inställda på att se det mesta även av småkryp. Det har alltid varit så 🙂

  21. Suverän triss. Alltid kul att se saker ur en annan vinkling och småkrypsperspektivet var inte dumt alls…

  22. Ditt lilla linsluskryp…… den här trissen gillar jag….. jag ska nog skaffa ett lite stadigare gorillastativ än det jag har! Tack för kicken så det blir gjort! 🙂

  23. Ha ha, skön tolkning!! Haft en underbar dag på Grönan och Allsången idag=))

  24. Så roligt att se tvärtom :), njutbart!

    Ha en fin sommar/AX

Kommentera

