• Prenumerera

    bloglovin
  • Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

    Gör sällskap med 3 andra följare

  • Kategorier

KAJSALISA DRAR TILL SKOGS.

Veckans tema i fototriss är träd.

Vaknade upp i Lördagsförmiddag  efter det hemska fylleinlägg jag släppt på natten. Ute ösregnade det, vara bakis är en utmärkt sysselsättning när det är sånt väder. Klädde på mig och gick ut med Lufsen, vilket resulterade i inköp av bakfyllepizza och en liter juice. Sen lullade jag runt hemma med gott samvete, utan att uträtta något vettigt fram till sent på eftermiddagen.

Veckans fototriss var det, visst finns det träd på många av mina bilder, men något tema runt det finns ju inte. Jag var i bättre skick och kände för lite frisk luft, kopplade Lufsen, på med regnrock och gummistövlar, packade ned kameran och linsduk, eftersom den skulle säkert imma igen. Jag hade hört rykten om att träden brukade träffas i skogen så jag begav mig dit.

Efter att jag klafsat en bit längs en geggig ridstig i skogen ( något geggigare än en stig i skogen upptrampad av hästar när det regnat en hel dag finns inte ) hittade jag det här trädet som låg och recyklade sig.

Korsningen mellan ridstigen och motionsspåret, i väntan på att jag får grönt ljus så kan jag väl ta ett foto. Man måste vara försiktig i korsningen, fri fart och max puls gäller här.

Verkar som hackspettarna är ovanligt stora i år. Det är säker växthuseffekten. Precis efter att jag tagit den här bilden, fick jag vara med om en udda upplevelse. Men kanonbilden på det kommer jag att lägga in i morgon, den passar inte riktigt in i temat.. Ibland ställs saker upp och ner. Det handlar om naturens grymhet och människans godhet istället för tvärt om som vi brukar se det.

KajsaLisa

42 svar

  1. intressant tolkning av veckans tema.

  2. Det var ju väl gjort med tanke på ditt tillstånd! Tappert att knata ut med kameran i regnet. Lufsen måste ju ha sitt förstås. Blev ju fint. Gillar det där med övergångsstället.

    Ha en bra vecka o en glad midsommar!

  3. Åh, ett sockerdricksträd!

  4. En riktigt snygg triss. Så coolt trädet på sista bilden är!

  5. Ihåliga träd..tänk så intressant..kanske finns det sockerdricka där..som hos Miss Långstrump..:)

  6. Fin och härlig trädtriss!

  7. Att träd ens kan växa när de ser ut som i sista bilden! Fantastiskt!
    http://provtyckningar.blogspot.se/

  8. 🙂 det var nog roligaste trissen hittills tror jag!

  9. Morsomt triss og tekst.
    Giganthakkespetter? Huff da. 😆
    Ha en fin kveld. 🙂

    http://www.starbear.no/mormor/2012/06/17/tretriss/

  10. Riktigt coola bilder på träd, och du, mitt första val hade varit en startgran, om jag hade hittat en hyfsad bild, så du gissade egentligen rätt fast det inte var någon sån bild ute 🙂 Fin triss!

  11. Tack för bra tips, det ska jag prova nästa gång det har regnat. Fin triss och kul med trafikljusen i skogen ;).

  12. Du har då hittat lite speciella träd… det sista alldeles speciellt speciellt. Verkar vara helt ihåligt och lägger sig kanske snart som det första trädet.:)

  13. Aha, det finna alltså träd i Stockholm..? Coolt.

  14. beautiful triss 🙂

  15. Haha, en både rolig och snygg triss! Din första bild var ju en lite annan variant på min sista… Fyndigt – trots (eller tack vare?) baksmällan! 😉

  16. Jättefin Triss …
    Sista bilden påminner om Pippis Sockerdricksträd!
    Ett sådant skulle jag vilja ha …

  17. Bra bilder och fyndig text en riktigt bra triss;-)))
    Ha en bra vecka;-)
    http://ingemix.bloggplatsen.se/2012/06/16/8094799-fototriss/

  18. Snyggt jobbat! Det blev fina trissbilder och en promenad är ju bra i alla lägen:) Sista bilden blir min favorit.
    Ha en bra vecka!

  19. Tänk att gå ut och fotografera träd, bakis i spöregnet. Då är man en sann fototrissare! Vilken skönt humoristisk triss du fick ihop!

  20. Härlig triss. Sv: Om Du kände igen platsen kan det bero på att jag har visat upp den förr i bloggen. Jag bor alldeles i närheten…

  21. Ibland när livet är lite extra bakisbakåt är det bra att krama, förlåt jag menar fota, träd. Rolig beskrivning av din lördag :))

Kommentera

