• Prenumerera

    bloglovin
  • Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

    Gör sällskap med 2 andra följare

  • Kategorier

PRE-FREDAGSMYS EN LEKTION I POSITIVT TÄNKANDE.

En busshållplatsfilosofi

Dags för en ny busshållplatsfilosofi när jag står inkapslad i skitväder och väntar på en buss som inte behagar komma.

Okej, läget är följande i kväll skall Linda och jag ha fredagsmys, på vägen hem från jobbet hoppade jag av bussen för att handla några chipspåsar  jag glömt, på en mack  mitt ute i ingenting. Nu står jag alltså vid en av dom busshållplatser utan tak som Gud och SL glömt och väntar på nästa. Vet inte ens vad klockan är, försökte fråga henne på bilden, men hon har gått in i Iphonesnirvana med sina hörlurar och är inte kontaktbar.

Brukar få jättebra griller i huvudet när jag står så här,isolerad med regnet smattrande mot huvan.  Men idag vill det sig inte, känner mig bara trött och grinig, vill inte vara en sur bitch, när Linda kommer över och dricker öl med mig. Nu brukar jag ju vara så där präktig och alltid säga: Det finns inget dåligt väder bara dåliga kläder.  Jag har jättebra kläder och är inte ett dugg blöt.

Men vädret är ju ingen höjdare, igår var det sommaråska så marken skakade, lite aktion alltså, men då väntade jag inte på bussen. Idag är det någon jävla höstdepression som ramlar ned från himlen på snedden och det är sex grader varmt, känns som sommaren gett upp och alla mina sommarvibbar runnit ut i dagvattenbrunnarna.

Okej, jag skall göra ett försök, nu skall jag intala mig själv hur jävla bra jag har det, inte bara gilla läget utan tänka positivt också.

Det kunde varit värre

Det var samma skitväder i morse, så jag tog regnrock och mina Hunter stövlar tänk om jag stått i den där vattenpölen med den där tjejens skor och frusit, inte fan gnäller hon fast hennes Adidasbyxor säkert är jätteblöta, inget stör hennes Iphonesnirvana.

Okej, känns lite bättre, filosoferar vidare.

Det var ju ingen kö på Systemet., sen fick jag ju plats med ölen i ryggan där den ligger tryggt inlindad i jeansjackan. Tänk om jag tagit pappkassar som regnat sönder och mina gulliga Guinnessflaskor dött mot asfalten. Nu har ju i och för sig inte Systemet pappkassar, men jag sprang ju in på Coop bredvid jobbet och handlade lite innan. Tänk om jag tagit pappkassarna, för att spara en krona och stått i vattenpölen med hennes blöta skor och sunkiga Adidasbyxor, med glaskärvor runt mig och vattenpölen utspädd med Guinness. Sen vaknar jag ur Nirvanan av att jag tappar min Iphone i vattenpölen och den blir totalförstörd. Vilken hemsk tanke.

Nej, nu vet jag, vi kör det här på riktigt

Först ställer jag mig i vattnet och slänger min rygga som tål vatten i vattenpölen. Jag har ju ingen musik i min mobil så jag får ringa Linda.

”Hej Linda, det är jag Kajsa … ”kan du slå på något bra på stereon och lägga mobilen bredvid högtalaren? ”…. ”Nej, kom hem till mig vid sextiden som vi sa” … ”Fråga inte så mycket, gör som jag säger nu, jag står på en busshållplats och skall uppnå nirvana” … ”okej, ta Maiden”

Nu släpper jag min Sonim XP 3 som klarar 1 meter under vatten i en halvtimme i vattenpölen och tar upp den igen.

Mmmm,Number of the beast, torr om fötterna och väskan höll tätt, ölen klarade sig också. Fan vad bra jag har det. Hur jag än klantar mig spelar det ingen roll.

Jag är världens lyckligaste människa även om jag fick  vatten i örat.

Yipeee, nu kommer bussen!

Tänk vad mysigt, på Essingeleden är det bilkö i flera timmar, hörde jag på radion. Här blir jag hemkörd av en snäll busschaffis utan problem. Alla vi fuktiga människor i bussen får rutorna att imma igen, så nu slipper man se vädret. Men nu skall jag av.

Så där, en gångväg genom tio minuter av droppande skog, tänk vad skönt att vädret är som det är så jag slipper vattna skogen. ( Det sista var väl lite långsökt, men jag gick nästan på det ).

En timma senare.

”Linda kan du sätta på Maiden ?”

”Kajsa du är ju knäpp, skall du gå in i nirvana nu igen ?”

”Japp, på riktigt 🙂 ”

KajsaLisa

6 svar

  1. haha, vilken härlig vändning, hoppas din kompis fick en förklaring;)

  2. haha! 🙂 Det gäller att se saker från rätt håll. Vattentåt ryggsäck låter perfekt. Min är vattenavvisande men hade nog inte funkat att stå i en vattenpöl!

    • Köpte den för att ha till kameran eftersom den jag har inte rymmer något extra. Nackdelen med den är att den är tät åt bägge hållet. Var på gymmet och efter passet slängde jag ned ett svettigt linne, ett par svettiga tights och en blöt handduk i den. Glömde bort den så det låg ett par dagar och fan vad det stank

  3. Plastpåsar är ju förbjudna/ovanliga i affärer i vissa länder, och när vi var på Irland fick vi bara pappkassar till allting vi köpte (vet inte om det kanske var så att man inte fick dela ut gratis plastpåsar eller nåt sånt). Kul då när det såklart spöregnade hela tiden (det är ju Irland) och de nyinköpta snygga Guinnessglasen föll ner på asfalten pga att påsen luckrats upp totalt. Men de klarade sig!

Kommentera

