• Prenumerera

    bloglovin
  • Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

    Gör sällskap med 2 andra följare

  • Kategorier

EN SOMRIG TRISS

Veckans fototrisstema är somrigt.

Okej, jag skall nu försöka pressa in så mycket sommar det går i tre bilder.

Vi börjar med det typiska vi alla tänker på, sol en strand, bad i någorlunda varmt vatten, hela kroppen går ner i varv. Glass fram till solnedgången, sen en öl på en uteservering i den ljumma kvällsluften. Till slut har man utvecklats till en flipp-flopp klapprande semesterzombie, som rensat hjärnan på alla intryck. Men det är just det vi alla behöver. Stäng av mobilen, skit i att uppdatera facebook skit i allt.

Fan vad underbart.

”MEN”

( Citat Tony Irving )

Du nalkas ljuva sommar då gräs och gröda gror.

Visst fan, det måste ju vattnas också

Jag kan berätta att jag har tillbringat två veckor i Egypten. Jag var i Hurghada där det inte regnat på 7 år, visst låter det härligt men om man bortser från korallreven, så bjöd inte det sandtaget på så mycket variation. En av mina bästa sommarupplevelser var när jag efter tre veckors semester med skitväder åkte ut till Vässarö som Scoutledare och mötte solen. Att ligga i det välvattnade mjuka gräset och titta upp i den klarblå himlen var en underbar upplevelse. Gult torrt och stickigt värmeböljegräs är ingen höjdare alls.


Vi får helt enkelt ta vara på variationen. När regnet står som spön i backen och åskvädren avlöser varandra, får vi koppla på hjärnan igen. Men nu har vi tid att använda den till det vi själva vill, en av elva månader om året. Den andra bilden får symbolisera det, upptäcka lite nya platser. En stekhet dag i Göteborg är nog ingen höjdare. Den här dagen var en sån man kan göra allt utom att sola, färgerna blir mycket bättre när man fotar, köerna på Liseberg är betydligt kortare. Man spar pengar för man shoppar mindre kläder. ( Har ni testat att försöka dra ett par dyblöta regnbrallor över ett par gummistövlar i en provhytt ? ).  Man kan meditera över en Guinness på en Pub och studera vattnet som rinner nedför rutan utanför, o.s.v.

Packar man ned regnkläderna, slipper man det som är värre än regnigt semesterväder. Lyssna på folk som sitter inne och gnäller över vädret, som dessutom blir sura om man inte gnäller med.

Kollade väderprognosen, äntligen så kan ni gnälla i en hel vecka. Ha det så kul, själv jag tar på mig, packar ned kameran och går ut ett tag.

Sen en rätt ny sommarföreteelse.

I Fredags uppskattade jag det fina vädret, när sommaren kommer så står rockkonserterna och festivalerna som spön i backen. Efter en stekhet eftermiddag som jag avnjöt inne på Stockholms Stadion med en stor stark i plastmugg,  lyssnade  jag på förbandet, som värmde upp den ljumma sommarkvällen för legenden. Sen kom han fram i den mörka sommarnatten The Prince of Darkness

Vet ni inte vem det var.

Jag återkommer  till det senare i veckan.

KajsaLisa

Just det skulle ju länka till Coolstuffs fantastiska, jättecoola, somriga, (fjäsk fjäsk) hemsida också, så jag är med i tävlingen. Nu är det gjort.

42 svar

  1. Härlig somrig triss! Hoppas att the big O var bra på fredagskvällen! Såg han själv för längesedan på 80-talet på råsunda och det var en upplevelse. Ha en bra dag! 🙂

  2. Vilket jättebra inlägg på temat ”somrigt”!

  3. Ozzy of course!

  4. Härlig tolkning =)

  5. Dina bilder var verkligen somriga. Jag har inte hunnit med trissen ännu, men jag ska hinna med att lägga upp några somriga bilder också på bloggen…

  6. Ozzy gillar säkert maskrosor 🙂 Han som jag! Men visst, man undrar hur de klarar gräsklipparen. Jag tror (efter att ha fotat den bild du kommenterade på min sida) att de hukar sig helt enkelt 😉
    Fin triss!” Du lyckades verkligen klämma in en hel massa! :-))
    http://provtyckningar.blogspot.se/

  7. Åh, var du och såg The Zombie? Han har en riktigt läcker fru! Sharon är något av det vackraste och trevligaste jag vet – det kanske står på huvudet om jag skulle träffa henne! 😉

    • Jag såg aldrig serien på TV men har läst om henne i Motley Crue-biografin ”The Dirt”. Det är nog tack vare hennes modersinstinkter han fortfarande lever.

  8. Fast det är när jag är ledig på sommaren som jag har tid att Facebooka. Fantastiskt att det gamla liket Ozzy lever än.

  9. En både rolig , trevlig och uppfriskande triss! Fina bilder därtill:)
    Ha en fin och somrig vecka!

  10. Ja, det var ett innehållsrikt trissbidrag. Jag kan bara tillägga att Guinness håller i alla väder och att på utomhuskonserter ska det helst vara uppehållsväder. Och glöm inte de fina parkerna nästa gång du är i Malmö. 🙂

  11. Hahaa… måste skratta då jag läser din text, men du slår huvudet på spiken, det är ju precis så där det är… sommaren. Fin triss!

  12. Flott trisset. Og, nei jeg vet ikke hvem det var 🙂
    Nyt kvelden 🙂

  13. Snyggt! Inte badsugen ännu! Har blivit en badkruka på äldre dar. Förr då jäklar räckte 17 – 18 grader. Men suck – inte nu. Men somrig till tusen blev din triss.

  14. Underbart triss, framför allt bild 2 .)

  15. Somrigt och väl blandat i bilder och text.

  16. Härlig triss!! Sommar sommar sommar… =))

  17. Hahaha – klockrent! Ser fram emot dina bilder på prinsen! Fast ag är lite förundrad att han håller än… 😉

  18. Ozzy live .. vilken upplevelse .. riktigt härligt förstår jag 🙂 Jag gillar omväxling i väderleken, annars tröttnar man på allt liksom 😉

  19. Vissa sommrar kan bete sig så 🙂 Att ligga på rygg i gräset och studera molnen har man gjort sedan barnsben. Badbilden i början är som sommar på riktigt 🙂 Jag är ingen Ozzy fantast men respekterar honom ändå. Skön stil du bjuder på i din triss. Trevlig fortsatt sommar!

  20. jajamen… det är vad sommarn handlar om… i dina bilder
    red

Kommentera

