• Prenumerera

    bloglovin
  • Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

    Gör sällskap med 3 andra följare

  • Kategorier

KLIMATBLUFFEN

Vi håller ju  på att göra den här planeten obebolig med våra utsläpp av växthusgaser, FNs klimatpanel har varnat.

Kör mindre bil för fan.

Men stämmer det ? FOI (försvarets forskningsinstitut ) har gjort en undersökning som redovisas i Dagens Nyheter. Sju av tio politiker och tjänstemän ute i kommunerna   känner sig inte alls oroade och en av tio tror att det inte finns någon klimatförändring. Det här skulle alltså öka risken att man inte tar tag i problemet.

Om det nu finns ett problem alltså. Tydligen så har temperaturen legat runt 20 grader konstant det senaste året och en ökning med ett par grader upplevs inte som något egentligt hot.Skulle den öka med ett par grader så är det ju lätt att fixa.

Dom får helt enkelt justera klimatanläggningen i tjänstebilen vid nästa service om det nu är felinställd.

Förövrigt så är just den här inställningen vanlig bland dom i USA inom ultrahögern, som tillhör  Teapartyrörelsen. Dom tror även att Obama är muslim och att evolutionen är en bluff.

Jag undrar vad politikerna och tjänstemännen har för uppfattning i den frågan.

KajsaLisa

14 svar

  1. Självklart är evolutionen en bluff. Åtminstone i USA. Eller var det Ottomanska riket jag menade? Jag remmokretå… 😛

  2. Jag tror inte politiker kan tänka. De får allt ned skrivet på papper som de sedan läser av. Kram

  3. Förintelsen har aldrig funnits heller har jag hört!…..

  4. Jag tror att klimatförändringen finns och kanske alltid har funnits. Fast jag är ingen riktig tjänsteman numera, så jag kanske skulle ha låtit bli att svara…

  5. Vilken annorlunda och spännande blogg du skriver! Kul och tänkvärt. Och tack för tipset i min blogg om Özz Nûjen!

  6. Klimatförändringen finns och den är fixad av oss människor. Men jag tvivlar på att det hjälper så mycket med att sluta köra bil. Vi får nog sluta skita ned denna planet på många andra sätt. Frågan är bara hur man får supermakterna att förstå det…

    • Visst finns det mycket annat också, mina utlandsresor till exempel. Men jag tycker att vi som bor i Stockholm rent allmänt kunde skärpa oss när det gäller bilåkandet. Det sliter på miljön i onödan. När till och med människor som bor i innerstan krånglar sig runt i bil, undrar man ju. Sen finns det ju naturligtvis dom som inte har något val och det är ju en annan sak.

  7. Där med ren luft är ju rena skitsnacket. Vi har jag redan förpestat den så mycket så att den knappast kan kallas ren och klimatförändringen kommer nog av den orsaken. Nej. Största orsaken till klimatförändringen heter nog Haarp. Bilåkande och annat är bara en bagatell i jämnförelse med det…

Kommentera

