• Prenumerera

    bloglovin
  • Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

    Gör sällskap med 2 andra följare

  • Kategorier

EN UNDERJORDSTRISS (NÄSTAN )

Är lite sen med veckans Fototriss på temat här är jag just nu. Var bara tvungen att befinna mig någonstans först.

Några gånger tidigare har dom öppnat tunnlarna till den nya citybanan för allmänheten, här nere skall det gå tåg om några år, den så kallade getingmidjan vid Stockholms Central skall byggas bort med två nya spår. Skall gå ned vid Mariahissen på Söder Mälarstrand.På med hjälmen och reflexvästen och häng med ner i underjorden. Gratis inträde och enda kravet är att man kan gå själv och har rejäla skor.

Trodde jag ja, jag var ju i alla fall i tid, det är nästa Söndag.

Men det är bara att gilla läget, huvudsaken är ju att jag är någonstans just nu med en kamera och då är ju inte Söder Mälarstrand helt fel. Även om jag måste klafsa runt i solskenet i gummistövlar.

Oljiga maskiner i underjorden eller oljiga maskiner på vattnet har väl ingen betydelse.

Så lite utsikt också, det här blir perfekt.

Återkommer senare med tunnlarna, för ner där ska jag.

KajsaLisa

22 svar

  1. Snygg och annorlunda triss. Jag gillar din sammanhållna triss.
    aino

  2. Helt perfekt, en fin triss om hur det ser ut där.

  3. haha, en vecka tidig, men det var bra, då fick jag veta…kanske ses vi i underjorden;)

  4. Det byggs över allt nu vad jag läser på bloggar o facebook .. I min stad är det riktigt ordentlig röra nu, men det ska väl bli bättre så småningom så man kan komma fram enkelt o smidigt igen..

  5. Vad fint väder ni verkar ha. Jag har inte varit med i fototriss på länge. Jag har inte orkat helt enkelt. Vi hade ganska fint väder här i dag, men då ska man ju jobba såklart, så det blev ingen kaffe i solskenet.

  6. En härlig lösning på trissfotandet när det inte blev som du tänkt! På Söder Mälarstrand fanns ju rikligt med motiv, Snyggt!

  7. Snyggt fotat, hoppas du är på plats nästa söndag. Hela Stockholm känns just nu som en enda stor byggplats. Du ska se hur det ser ut vid ”Medis” där borrar dom o gräver för citybanan. Sen är det ju alla andra gropar överallt. Här hemma i Aspudden, det byggs o borras så man kan bli tokig. Allt kryper närmare Mälaren, svindyra bostäder o mindre grönområden. Du vet i lågkonjuktur gäller det ju att stimulera jobben, gator, motorvägar, jättebyggnader som som sportarenor, osv. Med lite genusperspektiv. Majoritetsyrken för män, inom vård o omsorg drar man istället in och just där jobbar ”konstigt” nog de flesta kvinnorna!
    Hej med dig ha en fin vecka!
    Har haft googlestrul därför har jag inte kunnat kommentera som vanligt!

  8. Vi ser fram mot kommande besök i underjorden. Själv fick jag en gång chans att cykla och promenera på Öresundsbron innan den var riktigt klar för invigning. En rätt svindlande upplevelse.

  9. Verkligen superläckra motiv på dina bilder!

  10. Hoppas att näst triss har ett underjordiskt tema. Fina bilder och kul text som vanligt ;).

  11. Det man inte tänkt ut blir ofta hundra gånger bättre. Fin stämning i bilderna, ändå ser jag fram emot underjordsvandringen om än med viss bävan.

Kommentera

