• Prenumerera

    bloglovin
  • Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

    Gör sällskap med 2 andra följare

  • Kategorier

KAJSALISAS GRÖNA FINGRAR.

Jaha, visst uppskattar jag att snön är borta, men det som fanns under var ju inte så inspirerande.

Detta är alltså ingen blomma och skall tas bort, är så jävla trött på alla fixarprogram i TV. Hår kommer den där Bo Rappne släpande på buskar och plantor i Äntligen hemma.

”Nu skall vi sätta den i halvskugga, näringsrik jord, sen vattnar vi så den kan växa.”

Växa, vad fan är problemet ?

Tycker det växer igen av sig själv utav bara helvete, inte fan behöver man hjälpa till.

Tog upp problemet med en trädgårdsnörd som föreslog marktäckare. Det är alltså låga blommor som sprider sig, så inget annat kommer upp eller syns.

Så här ser typiska marktäckare ut.

Men jag hittade en annan variant.

Nu har jag införskaffat en planta, skall tydligen planteras i ett lager grus med sand över, så tar den sig och sprider sig. Oerhört lättskött och täcker bra. Skall bara vattna,

Visst är jag duktig 🙂

KajsaLisa

4 svar

  1. Fast det är ju väldigt trendigt med betongplattor (samt även andra betonprylar) i gräsmattan nuförtiden. Det syns att du hänger med…

  2. Funderar på att anma det på en viss plats. Samt att ta det med typiska marktäckare. Marktäckare är precis vad Mitt Sommartillhåll skulle behöva. Så kanske jag slapp all mossa där….

Kommentera

