• Prenumerera

    bloglovin
  • Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

    Gör sällskap med 3 andra följare

  • Kategorier

METAFORISK POLISRAPPORT

Utdrag ur polisförhör av en känd svensk författare, hos Ystadspolisen efter en trafikolycka den 30/4 2012

Facksmil Aftonbladet.

LÄNK

Björn Ranelid: Jag en människa på denna jord, nu sitter i min Jaguar som ett foster i ett varmt innanhav. I min  vänstra hand tar jag ratten, nu  håller jag  växelspaken i min högra hand. Jaguaren far fram med ljusets hastighet, 30000 mil i sekunden, det blir fred på jorden. På vägen möter jag en annan människa, kärleken är ett mirakel, att leva är att köra på vägen jag till vägen du. Men människan känner ingen kärlek, bara hat, för jag är större en Zlatan, finns bara i ett exemplar och kan inte ersättas av någon annan. Vi möts kofångare mot kofångare, tillsammans blir vi den första atombomben, mina svarta däck rullar ut på en vit äng. Dom små människorna hatar mig, jag blir kränkt öhhh ……. trängd menar jag.

Konstapeln: Du blåste visst efter olyckan, men vi tar ett blodprov också.

2 svar

  1. Jaguar = gubbe. Så är det bara.

Kommentera

