• Prenumerera

    bloglovin
  • Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

    Gör sällskap med 2 andra följare

  • Kategorier

REPRISERADE FOTOTRISSTEXTER

Eftersom fototriss varit lite av och på den senaste tiden, så har jag blivit ringrostig och kör därför lite repriser på temat text i bild.

Suck, London som vanligt

Drink Pimlico, pure E423,mmm refreshing.

Visst låter det här som en klibbig röd läsk full av kemikalier, men det är faktiskt en Tunnelbanestation. Dessutom en kvalitetsstation eftersom man stiger av här när man skall besöka Tates Gallery, Londons motsvarighet till  Nationalmuseeum.  Men utanför Londons innerstad heter tunnelbanestationerna ännu underligare saker som Elephant and Castle och Seven Sisters.

”Hej, jag bor i Elefant och Slott, var bor du ?

”Jag bor i Sju Systrar”

Men det är kanske bättre att vara i sju systrar, än att simma runt i klibbig röd Pimlico, vad vet jag.

St Jim Memorial

Sankt Jim Memorial ligger mitt ute i Themsen en järnvägsbro bredvid en gångbro. Ingen vet hur Jim tog sig upp och klottrade, en del påstår att han fick hjälp av Gud. Hans kropp hittades nedströms vid Greenwich ungefär. Han dog martyrdöden i fallet eller också drunknade han. Efter detta mirakel blev han alla klottersanerarnas skyddshelgon, eftersom han såg till att dom inte blev arbetslösa. Jim blev St Jim eller Jim the Tagger som han kallas på pubarna i det slitna klottersanerardistriktet i East End.

Det var bättre förr.

Lägger in den här bilden igen jag tog utanför Spårvägsmuseet, under Stockholms kulturnatt förra helgen. Så här skall en logga se ut, ingen tvekan om vad den föreställer och Omnibuss vad vackert det låter. Tänk när Farmor satt med mig i knät och berättade om hur hon åkte omnibus ut på Mälaröarna på somrarna och badade som barn.

Idag har trafiken ute på Ekerö upphandlas från SL av Arriva, så här ser deras logga ut.

Den är så jävla ful så den räknas inte in i trissen.

Vad skall jag berätta när jag får barnbarn ?

Tänk när jag var ung och åkte ut till Ekerö för att bada med Arriva, ni vet dom med loggan som ser ut som en kanelbulle någon trampat på.

Förresten ungar, vill ni ha godis istället?

Eftersom det bara blev repriser lägger jag in en ny fräsch video med skrammelpunk och mycket text.

KajsaLisa


28 svar

  1. Skön triss med upplysande text 🙂 Nyfikna jag uppskattar det massor!

    http://provtyckningar.blogspot.se/

  2. Fin triss og den seneste logoen var ikke fin.
    Ha en flott dag.

    http://www.starbear.no/mormor/2012/04/29/fototriss-175/

  3. London är härligt, även klottret.

  4. Vi ska till London nu i höst, kom osökt att tänka på en sak som vår gamle granne berättade. Han åker utomlands 4-5 gånger/år så han har lite vana. Man ska fylla i sin nationalitet på ett papper, och där står det suede, det roliga är att på engelska betyder just suede… kålrot. Så vi svenskar är alltså kålrötter i ögonen på engelsmännen 🙂 Fin triss du har fixat.

  5. JJa visst är det häftigt med grön rehab -)

  6. Tack för ett gott skratt denna söndagskväll! 😀 Skön humor… Appropå Jim vissa saker är nog inte meningen man ska veta 😉 Ha det gott!

  7. London är aldrig fel, kul bilder. Men Tates är nog inte motsvarigheten till Nationalmuséum, nä mer Moderna. Spårvagnsmuséum tycker jag är helläckert. Fin triss!

    Ha nu en riktigt fin Valborgsmässoafton.

    • Tack detsamma, Tates Gallery är motsvarigheten till nationalmuseum,med mycket 1600 talsmåleri. Du tänker nog på Tates modern som ligger på andra sidan Themsen vid Milleniumbron. Jag åkte båt mellan museerna. Tates modern besökte jag.

  8. Mittenbilden är så skön! Jag har inte något bidrag än…kanske imorgon!

  9. Pimlico äger mitt hjärta. Det var värsta sunk- och billiga hotelldistriktet förr. Där låste jag mig ute på ett plåttak medan kallsinniga plommonstopade herrar vandrade förbi på gatan och vägrade hjälpa en tjej i nöd. Vadå gå in till hotellet och be receptionen öppna takdörren?
    För övrigt roligt och läsvärt triss. Du får helt enkelt ta upp barnbarnen i knät och viska historien om Sankt Jim. Det blir ett minne för livet det 🙂

  10. Tänk att man får lära sig något nytt varje dag…idag var en sådan dag…och roligast var din åsikt om Arrivas logga…

  11. gillade grafitti bilden=))
    fläsksvålar… ja… gott som tusan att dippa=)) 0g kolhydrater;)

  12. Gillar dina Londonbilder 🙂 Får mig att vilja besöka staden!

  13. Häftig fototriss. Där fick jag även mig lite allmänbildning på kuppen. Tack för den…

  14. Ha, ha! Du är för härlig! Snygga bilder om än gamla, snygg triss!

Kommentera

