• Prenumerera

    bloglovin
  • Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

    Gör sällskap med 3 andra följare

  • Kategorier

GÅTAN MED PLÅTFYRKANTEN I GOA ÄR LÖST

Äntligen fick jag svar på den stora frågan jag grubblat på sen jag kom hem från Goa i julas. Vad använder man en jättelik skokartong med tre torn i rostig plåt  till.

Det var  ett muddringsverk.

Ett muddringsverk är en maskin som rensar sjöbotten från vass, gegga och annat man inte vill ha där. En grävmaskin som gräver under vatten alltså. Men att jag inte förstod det från början, var inte mitt fel, utan det beror på att det knappt bloggas något om just muddringsverk.  Tycker muddringsverken är orättvist behandlade, det bloggas om skor, klänningar, skärp och allt annat men muddringsverken skiter man fullständigt i.

Tänk er Blondinbella som skall visa upp dagens outfit i sin nyinköpta bikini i sommar. Hon vill ha en sån där underbar sommarbild när hon står i bikinin och slänger sitt långa blonda hår bakåt så vattnet stänker. Därför går hon i,men trampar på vassa stenar, går vilse i vassruggarna och kommer upp helt täkt med blålera. Hon får inte ens betalt eftersom bikinimärket inte syns. Tycker det är rätt åt henne som varit så nonchalant och aldrig brytt sig om muddringsverken.

En modebloggare som får skylla sig själv.

Men bara för att ge muddringsverken återupprättelse har jag planer på att skriva en sexnovell, som tilldrar sig på ett muddringsverk.

Han hjälpte mig upp på den rostiga plåtlådan, efter simturen. Jag huttrade, så han svepte in mig i en orange overall det stod Larssons vass och gräv på, sen tryckte han mig till sig. Vi såg upp på den mörka himlen i sommarnatten alla stjärnor verkade blinka flämtande i takt med muddringsverkets motor. Plötsligt kände jag en mjuk hand full med blålera leta sig in under overallen och smeka mitt ena bröst ………

Vem fan har sagt att inte muddringsverk är sexiga.

Jag vill i alla fall tacka dom två personer som hjälpt mig att hitta lösningen. Dels PerAnders , dels Arvid Filbunke som inte lämnade något att länka till, men han verkar knuten till tankesmedjan Limbo.

Men eftersom jag inte visste vad det var, så tänkte jag naturligtvis ut ett alternativt användningsområde.

Sätter upp några jättehögtalare i tornen, sen i med några stärkare i skrovet på några tusen watt var. Skrovet får även vara baskagge. Man fyller  konstruktionen med tatuerade dödsmetallare och kör ned till Båstad under tennisveckan. Sen är det bara att sätta full fart upp på stranden och ramma överklassens vip-tält. Det blir en veckas beachparty med musik som skrämmer bort krokodilerna från stekarnas Lacostetröjor.  Visserligen får lokalbefolkningen bära hörselskydd i en vecka, men dom kommer att tacka oss som jagade bort alla champagnehalsande idioter därifrån.

För att det inte skall skapas någon följdfråga vad dödsmetall är lägger jag in lite melodisk  (snäll) dödsmetall med det här Göteborgsbandet.

(Missa inte Miserys Crown som ligger inbäddad i slutet på klippet.)

I Båstad blir det givetvis ond dödsmetall.

KajsaLisa

6 svar

  1. You know, muddringsverk really turns me on…

  2. hahaha – ja varför är det ingen som bloggar om muddringsverk? och särskilt om användningsområdet kan utökas på det där viset 🙂
    Sv: tack för länken, nu hittade jag dessutom regnkläder där till Nemo och Sluggo 🙂 jag ska ta och beställa det på en gång 🙂
    kramar

  3. Sex på ett mudderverk, kan ju bli hur geggigt som helst 🙂

Kommentera

