• Prenumerera

    bloglovin
  • Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

    Gör sällskap med 2 andra följare

  • Kategorier

SAGAN OM PLÅTFYRKANTEN I GOA

Eller KajsaLisa i Goa del 7

Tävling hos Collstuff länk.

Veckans fototrisstema är fyrkantigt

Har tänkt att skriva om det här i min reseberättelse från Goa som dateras upp väldigt sällan, men eftersom det här är det mest fyrkantiga jag upplevt, så slår jag två fyrkanter i en smäll.

En morgon när jag kom ned till stranden låg den bara där som en strandad val. Visserligen är jag van med underliga flytetyg eftersom jag bor i Stockholm. Vi har ju Ålandsfärjor som ser ut som man satt ett miljonprogramsområde på en container, men den här var totalt obegriplig. Det bodde folk på den i alla fall, ur en container som stod ovanpå skymtade några våningsängar.Sen satt det tre obegripliga torn på. Varför hade någon konstruerat det här, till vilket syfte.

Kanske det var en levande utrotningshotad organism, till slut dök räddningen upp. Den lokala avdelningen i den stora internationella organisationen P.S.R.W.O ( Plate Square Rescue  Wourld Organisation ) som arbetar med utrotningshotade fyrkantiga plåtlådor ute i havet skickade sina volontärer som hjälpte den loss.

Dom lyckades, här ser vi nu den lyckliga fyrkantiga plåtlådan försvinna som en prick ute på vattnet. Den kanske simmar till Sargassohavet för att para sig och lägga sina skokartongsliknande romkorn där.

KajsaLisa

36 svar

  1. Så nyfiken man blir… vem? Hur? Varför och vart? 🙂
    så ska en triss göras 😉

    http://fototrillian.blogspot.se/

  2. Läckert med temat som reseberättelse. Mer sånt, tack 🙂

  3. En annorlunda historia och häftiga bilder:)
    Ha en fin söndag!

  4. Ja man blir nyfiken, men vem har sagt att man ska veta allt?? Skön triss! 🙂

  5. Ja, där fick man nåt att fundera över, hm… men fyrkantigt var det ju 🙂

  6. Ett hederligt gammalt indiskt ålrökeri på väg till Sargassohavet.

  7. Det håper jeg da virkelig ikke, er det ikke nok med en slik skapning?
    Flott triss. 🙂

  8. men ????!!!!
    Och var ska vi få svar?

  9. Ett mudderverk menar jag förstås.

  10. Du är rolig du Kajsalisa! Ok fyrkanterna finns, men kanske inte helt tydliga, texten din är bra o så kul att få vara med dig där i Goa! Gillar som man säger på FB.
    Vimsig tant som mig schabblade bort din Stockholmsbild, du vet med Stadshus o ponton. Så om du vill ge mig gärna länken en gång till.
    Tror att vi har en helt del kul Sthlm att dela.

  11. Haha, klockren!!

  12. Fin triss! Ligger i hotellsängen och rullar tummarna, vet inte vad man skall göra med all tystnad? Sov gott! Jag skall gå kurs i suicidprevention ett pardagar nu.

  13. Gissade först på att det är en pålningsmaskin men mest troligt är nog att det är ett muddringsverk. Jag tycker mig skymta en skopa på den översta bilden.

  14. Havet ger och havet tar
    Frågar du vad får du inget svar
    Gåtan ska få finnas kvar 😉

  15. Intressant triss! Kul historia. Det händer mycket underliga saker både här och där.

  16. *gapskratt*
    Vilken grej! Aldrig sett något liknande.

  17. Ser ovan att du har fått svaret på den gåtan. Fina bilder!

Kommentera

