• Prenumerera

    bloglovin
  • Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

    Gör sällskap med 2 andra följare

  • Kategorier

NU SKALL JAG BLI MODERAT.

Välkommen till KajsaLisas moderatblogg, känner mig jättemoderat idag.

Facksmil Aftonbladet

Märkte igår att jag behövde fylla plånboken, min gamla bil behövde nya sommardäck. Jag trodde däcken skulle överleva bilen, men min gamla flerfärgade Toyota verkar omöjlig att ta kål på. Det hade blivit billigare om bilen tagit slut istället, för en ny bil är så dyr att då hade jag inte haft råd alls.

Men så är det bara, den 15 de April skall dubbdäcken vara av, tänkte in i det sista att det kanske slutar regna och börjar snöa igen, så slipper jag känna mig luspank i en vecka till, men sån tur har man ju inte.

Men är man moderat så regnar det pengar över en istället och då är det här med däck inga problem. Killen som bytte dom tröstade mig med att hade det varit en Porsche så hade det blivit mer än tre gånger så dyrt, men jag misstänker att många som kör Porsche är just moderater.Kommer ni ihåg den gamla partisekreteraren och senare arbetsmarknadsministern Sven Otto Littorin, eller Mr Dangerzone som han kallade sig när han tjattade snusk med småtjejer på nätet. Han har gett ut en bok där han berättar att hemliga människor häller hemliga pengar över moderaterna. Han berättade det i TV4s morgonsoffa.

Kolla Länken

Nuvarande partisekreteraren Sofia Arkelsten tycker att det borde lagstiftas om det här så alla får reda på var pengarna kommer ifrån. Det är synd om henne att det inte finns en sån lag, så hon kan berätta det. Det är ju tur att det  är lag på att dubbdäcken skall av 15 april, tänk om inte den lagen fanns, då hade jag varit tvungen att köra med dubbdäck hela sommaren. Det låter ju så illa när man kör runt med dubbdäck i Juli. Men nu när jag är moderat har jag inga problem med att betala däcken på fyra månader.

Reinfeldt Borgar för att vi har valsegern 2014 som i en liten Ask ( Hon är rätt liten det har jag sett på Bildt ).

Sådär, nu ser alla att jag är jättemoderat. Alla hemliga människor som har hemliga pengar kan lägga dom i en sportbag, omärkta nya hundralappar i buntarna tack så dom inte kan spåras. Göm bagen någonstans i Stockholm och lägg in en kommentar här.

Nej, det är ingen fara, jag förhandsgranskar alla kommentarer så ingen sosse hinner före och snor dom.

KajsaLisa

10 svar

  1. Skönt att veta att pengarna hamnar på bra ställen. Nu går jag och köper en sportbag 😉

  2. Synd att jag inga pengar har liggande då, annars hade du självklart fått dem.

  3. Aha. Det är alltså därför jag inte har så mycket pengar. Jag har ju aldrig varit moderat.

  4. Lite såssefasoner det där med sportbag.
    Har några madrasser från 30-talet med
    tyska mark i som jag ska ställa ut här
    på Östermalm.

    • En utmärkt ide, naturligtvis finns det inget som går upp mot en madrass med gamla reichsmark, pikelhuvor och ridstövlar. Med viss risk för att bli kallad kulturkonservativ, vill jag även påstå att Reinfeldt ger ett på tok för anglosaxiskt intryck, även om det går hem i stugorna.

Kommentera

