• Prenumerera

    bloglovin
  • Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

    Gör sällskap med 3 andra följare

  • Kategorier

EN APRILTRISS

Veckans fototriss på temat APRILS FOOL var lite svårt att få till, det enda jag kunde tänka på var vädret den här helgen som liknade ett stort jävla skämt.

Lurigt Aprilväder .

Solen sken i flera timmar totalt alltså, det var lite uppstyckat. Blå himmel när jag åkte hemifrån. En kvart snöblandat, en halvtimma sol, störtregn i 20 minuter, sol i en stund,  nya mörka moln o.s.v.  Tog en sväng in på Söder i alla fall, och kollade lite småbutiker runt Sofo. Även om jag släpade med mig  värsta ”haha vad vad det jag sa rocken” när jag åkte in till stan  för att slippa bli lurad, så tröttnade jag tillslut på alltihop. Dom små butikerna blev fulla av människor, som väntade ut en trevligare årstid om en kvart. Fördelen var i alla fall att man kunde klafsa runt i Hunterstövlar ett tag och leta,  istället för att fly in på första fiket man såg.

Hittade ett ställe tillslut, tog  en afternoon tea ihop med andra påpälsade människor, som pälsade av sig inne på det här mysiga tefiket på Folkkungagatan

Var riktigt skönt att hänga av sig slasket på stolsryggen vid bordet med fönsterutsikt och studera årtidsväxlingarna på Folkkungagatan utanför. Satt väl där ett år ungefär och mös, om man går efter hur vädret skiftade. Visst ser det gott ut.

Förövrigt kan jag meddela alla fototrissare att hela det här inlägget är ett Aprilskämt eftersom Fototriss har semesterstängt den här veckan.

April April 🙂

Tycker det är så kul att lägga upp dom här bildinläggen på Söndagarna, att jag kunde inte låta bli.

KajsaLisa

24 svar

  1. Dagens roligaste aprilskämt?

    http://www.upplevelse.com/takhoppning

    Jag blev lurad när jag försökte köpa den. Är jag konstig som vill utföra den?

  2. Haha nej den är allt äkta 🙂

  3. Flott aprilsnarr og bra bilder 🙂
    Triss er på ferie så jeg ble ikke så veldig lurt, da 😆
    Ha en fin Palmesøndag 🙂

  4. Haaaahhaa tusan vad jag började leta på fototrissen…. :p BRA TRISSAT :D:D:D:D Ha en bra söndag! 🙂

  5. Haha, du kunde inte heller låta bli…och ett aprilskämt blev det också:) Vilket mysigt ställe!

  6. April april.

  7. Skojsigt värre, jag som läst att fototriss hade semester. Du kanske skulle kunna starta någon alternativ fototriss, eller döpa den till fototrick. Jag klarade mig bra från skämt i dag, tills jag hamnade hos dig, fast jag misstänkte något lurt här… ;0)

  8. Haha.. Ja de hade stängt och nog var jag sysselsatt ändå, några aprilskämt hanns inte med här hemma. 🙂 Men däremot var vädret ett riktigt aprilskämt 🙂

  9. Haha, jag var tvingad att kolla ju! 🙂

  10. Nice one!! Jo, jag hade tur med vädret denna helg, blir så lagom mycket att göra när solen inte strålar=))

  11. Hahaha! Du är bara så……. 🙂 🙂 grym!

Kommentera

