• Prenumerera

    bloglovin
  • Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

    Gör sällskap med 2 andra följare

  • Kategorier

SKRIET FRÅN CITY EN UTSIKTSTRISS

Veckans tema på fototriss är utsikt

Tänkte fortsätta på mitt underliggande tema, från föregående fototriss som handlade om min förort. ”SKRIET FRÅN FÖRORTEN”  Nu åker vi in till Stockholms centralare delar, platsen som jag tänker visa ligger mitt i Stockholm, och plåtades förra sommaren till en Stockholmsserie som jag aldrig startar upp. Den här ön har  nog inte ens så många stockholmare besökt var den ligger kommer jag att återkomma till senare. Jag kan säga så här mycket att ni som turistat i Stockholm med barn, har säkert befunnit er bara några hundra meter härifrån, men det här är nog inget ställe man skryter om.

Det är totalt befriat från allt vad trender klädaffärer och kostymklädda karriärister heter. Den lever sitt eget liv, vilket många försökt ta kål på men ingen makthavare lyckats med. Tyvärr kommer man inte ned till vattnet här längre för det är avspärrat, men man kan gå runt ön längre upp på stigar och gångbroar och då har man en underbar ……..

Utsikt

Välkomna till en blandning av bankande ljud, fågelsång, rost och grönska.

Trädkänning

Bottenkänning brukar det ju heta när båtar går på grund, men vad vi skall kalla det här vet jag inte.

Öns vilda djurliv.

Så mycket djur ser man inte här, marken är rätt förgiftad, när jag var där kördes det lastbilar med jordmassor från ön för deponering. Får väl acceptera det, men Stockholms makthavare har en viss förmåga, att vilja gulla till alla miljöer alldeles för mycket, så det är klart man oroar sig. Däremot finns världens största bestånd av giraffkranar just här, bara en så den är väl klassad som utrotningshotad.

Om jag skall kissa då ?

Som ni ser på bilderna så har det regnat nyligen, slutade precis när jag steg av bussen. Hade gärna fått fortsätta för jag tror berget på den här bilden hade lyst mer och rinnande vatten i skrevorna hade livat upp den.. Men det gula räcket bryter av bra i alla fall, vilket gjorde att det här är nog min favoritbild. Jag tror dom som jobbar här passar på att gå på toa när dom är på lunch.

44 svar

  1. Verkligen supersnygga foton i din triss!

  2. Som vanligt annorlunda tänkt 🙂

  3. Spännande triss du bjöd på 🙂

  4. En intrssant, tänkvärd och bra triss!
    Ha en fin söndagsafton!

  5. Härliga bilder kombinerat med bra text till. Snyggt! 🙂

  6. Jo jo där har jag varit många gånger ;-))

  7. En färja jagar en annan! Snygga bilder och den sista bjuder på lite spänning minsann!

  8. Det kuliga med utsikter är att de kan vara så olika och hittas över allt. Jag kan inte alls räkna ut var du befinner dig men det gör egentligen detsamma. Det fina i kråksången är att motsvarande vardagsplatser finns där man är och är värda besök. Men det ska helst finnas en bar runt hörnet…om jag får bestämma 🙂

  9. Superbra triss, verkligen bilder från verkligheten! Full pott till dig :0)

  10. Spennende triss og ja, det gule rekkverket lyste opp.

  11. Riktigt bra bilder! Snygg utsiktstriss! Japp, jag stod på andra sidan… 🙂

  12. Fina bilder du tagit. Det skulle vara spännande att se din bild från Söder Mälarstrand. Den har togs nu den 15 mars högst upp på terassen SKL huset. Har tagit flera som ska in så småningom. Vet inte om det var lika rörigt för ett år sedan. Kommer inte ihåg när de satte igång med pontonen.

  13. Fina bilder du visar! Intressant att du säger att du har en liknande bild som min första i trissen. Likadan kan det knappast vara då jag befinner mig högst upp på terassen i SKL huse den15 mars.. Den är tagen med min Lumix tillsammans med ca ett 10 tal till. Skulle vara roligt att få titta på dina, söder är alltid lika intressant, finns alltid motiv att fånga.

  14. Härlig triss och djuren ser ut som stora monster 🙂

  15. Härlig och annorlunda bilder. Vackra utsikter!

  16. Jag gillar den lite ruffa sidan av Stockholm. Känns lite om Riga.

  17. Fin triss, kranen ser ut som en giraff =P

  18. Ha ha, annorlunda utsikt över stockholm!
    Sv: Götgatan är aldeles riktigt;)

  19. Annorlunda utsikter för en ”lantis” som besöker Stockholm några gånger per år. Fin triss.

  20. Snyggt vinklat! Bra bilder därtill! 🙂

  21. Bilden på kranen faller jag för, snyggt fångat! =)

Kommentera

