• Prenumerera

    bloglovin
  • Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

    Gör sällskap med 2 andra följare

  • Kategorier

DEN SVENSKA AVUNDSJUKAN.

Lite tankar om humor.

Jag brukar alltid säga att det som man skrattar mest åt, är sånt som aldrig är tänkt att vara roligt.

Just nu finns det inget roligare en Centerpartiet.

Ja, jag är ledare för Centerpartiet. I Sverige? Äsch inga detaljer, vilken planet?

Tänk dig att du representerar ett parti som är på väg att ramla ur riksdagen, på något sätt måste du profilera partiet mot resten av Alliansen.  Idag har Nordea bolagsstämma och delar ut jättebonusar till cheferna. VDn Christian Clausen får en ersättning för 2011 på 28 mille och dom andra bankernas VDar ligger inte långt efter. Bankkunderna, vilket inkluderar dom flesta av oss rasar av ilska som betalar det här kalaset.

Centern verkar inte ha någon åsikt alls om det här, men samma dag väljer man att profilera sig med att folk som går in i en ny bransch, alltså inte bara ungdomar den här gången, skall ha lönesänkning med 25 %. Ett vårdbiträde som tjänar 16200 i ingångslön, skall alltså vårda människor för en lön på 12150 kronor.

Snacka om tajming.

Moderaterna har i alla fall försökt leka gråsossar ibland. Men vad dom här människorna har för kontakt med verkligheten kan man ju ifrågasätta. När Reinfeldt skall ut leka landsfaderlig och representera det nya arbetarpartiet, har han fått en liten kvarnsten hängande kring halsen som tjoar.

”Tjohej, här är vi i Centerpartiet, vi är också med och bestämmer, vi tycker ni svenska löntagare har på tok för mycket betalt, rösta på oss.”

Dom snillena som kommer på sånt här har dessutom själva en lön från riksdagen, på 56000 kronor i månaden., i alla fall fram till nästa val. Okej, jag förstår att folk blir upprörda, men deras chanser att få igenom det här är väl lika med noll. Personligen tycker jag det roligaste som finns är när människor vars åsikter man inte gillar gör satir av sig själva. Jag har ju alltid påstått att den svenska avundsjukan är en myt men jag kanske har fel, jag är nog själv ett offer för den. Här sitter jag vecka efter vecka och försöker vara rolig men …….

Lika rolig som Centerpartiet blir jag aldrig.

Jag sysslar ju normalt inte med lyteskomik.

KajsaLisa

8 svar

  1. hahaha – undrar hur många som vill rösta på centern
    kramar

  2. Fast.. de får ju en pension också.. sen efter valet…

  3. Hon Annie Lööf blir nog värre än Maud Olufsson och det trodde jag ingen kunde bli. Men det klart med de snillarna i alliansen så måste ju någon vara värst. Kram

  4. Fast allra roligast är det faktum att borgerligheten bekänner färg så att väljarna kommer till insikt om de politiska ambitionerna. Tragiskt däremot att det finns väljare som attraheras av budskapet och röstar på dem.

Kommentera

