• Prenumerera

    bloglovin
  • Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

    Gör sällskap med 3 andra följare

  • Kategorier

EN ARMHÅLSAWARD

Skulle ju runda av min lilla armhålekampanj.

Egentligen känns det ju frågan lite som en storm i ett vattenglas. Men samtidigt så sätter det ju fingret på otrevliga saker som gamla sunkiga könsroller, nätmobbing och utseendefixering, mobbing är i alla former oacceptabelt och skall stävjas tycker jag. Dessutom blev ju rekylen enorm, det var riktigt kul att själv ta fram basebollträt ur garderoben, hänga på drevet och damma på.

Pseudohändelse med en jävla rekyl alltså, en bloggare som använt den här situationen är Hanna Friden, hon har varit med och dragit igång vardagshjältar mot nätmobbing, en Facebookgrupp där man kan gå in om man hittar människor som blir uthängda och hjälpa till. Själv har jag inte Facebook, men jag vill tipsa andra om att den här gruppen finns. Jag får väl mejla om det dyker upp något.

Gå gärna in och läs om den.

LÄNK

Det började alltså med att en kamera råkade visa en tjej bland publiken på schlagerfestivalen, som höll upp armarna visade lite lurv. Sen blev hon mobbad på Fejan, när det startade en ny grupp för att stötta henne försökte vissa få den censurerad. Jag har själv tidigare bråkat i kommentarsfält med idioter som ansett att det är en yttrandefrihetsfråga att få bete sig taskigt mot andra på nätet. Nu var det några som protesterade och tydligen hotade deras yttrandefrihet mobbarna.

Jag kan inte få ihop det på något annat sätt,  det tråkiga i det här är ju att man börjar undra om hissen går ända upp på vissa människor, man kan till och med börja fråga sig om den ens är installerad. Har dom här mobbande tragiska individerna inget vettigare att syssla med, typ skaffa sig ett liv eller något annat. Däremot så även om det ligger lite genusperspektiv i det hela så skall vi inte dra alla killar över en kam. Det dök upp killar i mitt förra inlägg och ansåg precis som jag att det var vansinne.

Däremot en person som jag blev lite besviken på var modebloggerskan Frida Fahrman, som jag annars brukar tycka är rätt trevlig. Hon Twittrade att hon blev så äcklad av armhålan att hon inte kunde äta upp sin glass. I och för sig har jag själv gått och oroat mig hela veckan, för om hon källsorterade glasspinnen efteråt. Så vi har väl alla våra små lyxproblem 🙂

Men som jag sa, jag lovade ju att länka upp dom armhålor som kommenterade inlägget och det skall jag göra nu. Vi kanske borde sluta att skicka sådana där snyggt tecknade Awarder till varandra och skicka armhålor istället. Men nu hänger jag inte ut några armhålor utom min egen förstås, dom två som visar upp sina länkar jag till istället.

Först har vi Krulli, som jag haft kontakt med länge, en blogg som bloggar om allt möjligt, för ett tag sen hemkommen med sin dotter från Asien, en resa man kunnat följt på deras Asia Tour.

Sen dök det upp en till, Pikachu, som hade dreads på riktig, inte i armhålan som jag skrev utan på huvudet, hon har också fått tagit en del skit, en modig tjej alltså.

Sen ni som tänkte , hade problem med kameran eller som någon skrev ………………..

För lite hår !!!!!!!!!!!!

Återkom gärna så lägger jag in, har jag missat någon så skrik till. Hos mig är alla armhålor välkomna oavsett  kön, hudfärg, hårmängd, eller något annat.

KajsaLisa

8 svar

  1. Man tackar, man tackar 🙂

  2. jag förstår överhuvudtaget inte varför det har blivit en så stor sak av det här men det är som du skriver, det finns så många som helt saknar hiss så…..ja, de har ingenting annat att göra och hjärncellerna är enkelriktade hos dem
    jag skrattar lite för mig själv eftersom jag skrev om just armhålor idag
    kramar

  3. Waow, en armhåla med hår! Jag är hedrad och jag vill tacka…..

    Tack för länk(ar).
    Jag är med i Vardagshjältar mot nätmobbning ovch det känns som om vi agerar i gruppen, inte bara går med och sen tycker vi gjort vårt.

Kommentera

