• Prenumerera

    bloglovin
  • Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

    Gör sällskap med 2 andra följare

  • Kategorier

KLASSTRÄFFEN DEL 1

I måndags flyttade integrationsminister Erik Ullenhag (FP) till Rinkeby i nordvästra Stockholm. Tillsammans med sin stab ska han ha sitt kontor i stadsdelens under en hel vecka. I dag håller ministern rådslag om intolerans på Folkets hus.

Klassträffar har blivit populära i Sverige, först den uppmärksammade överklassafarin ut till Saltis som anordnades av gruppen  Allt åt alla, sen går det tydligen en serie på TV6 där miljonärer åker ut i miljonprogramsområdena i landet och tankar kred genom att känna in dom och idka lite egotrippad välgörenhet.

Nu får vi reda på att vår integrationsminister också ska få uppleva en förort en hel vecka.

Shit vad exotiskt, i alla fall om man är folkpartist.

”En viktig signal att politiker inte lämnar områden som Rinkeby i sticket” enligt honom själv. Vilken tur att det inte bara är ett jippo som många kritiserat honom för.  Rinkebyborna gör säkert vågen av att inte bli lämnade i sticket den här veckan.

Stadsdelen där 40% av barnen växer upp i fattigdom, är ett utmärkt val att visa sin medkänsla. Han kommer säkert att vara 40% fattig den här veckan, ligga efter med banklånen på bostaden och hans barn får leva på pannkaka och gå omkring  i förra årets gummistövlar som dom växt ur ända till på Måndag. Vad som händer nästa vecka i Rinkeby är höljt i dunkel. Nu måste jag säga att det är tur för honom att Rinkebyborna är rätt smarta. Efter förra valet försökte alliansen få hyresgästerna att själva ta över ( läs köpa ) allmännyttans lägenheter på Järvafältet. Vad inte Alliansen förstod men dom som bodde i dom, var att det var så nedslitet med ett eftersatt underhåll att det var rena brakförlusten.

Hade dom gått på det hade han väl fått tagit med rörtången ut och gjort lite stambyten, för att bli tagen på allvar. Men då misstänker jag att Martin Timell dykt upp med hela fuskbyggargänget från TV4 och det hade ju varit rätt pinsamt.

Men tyvärr lyckades Alliansen i Stockholm däremot sälja ut hela centrum till det skandalomsusade engelska fastighetsbolagent Boltbee, hittade en gammal artikel om vad dom som drev affärerna där tyckte om det.

LÄNK

Men småföretagare är väl bara intressanta i Alliansens Sverige, när det skall sänkas skatter eller när man vill försämra anställningstryggheten.

Lägger in en klassiker om förra gången folkpartiet gjorde succe i Rinkeby. Eftersom folkpartister bara dyker upp i området vart tjugonde år ungefär och skämmer ut sig, kommer jag knappt ihåg det här själv. Men det var när invandrarministern Birgit Friggebo försökte lugna folk där ute som oroades av Lasermannens härjningar. Det här nyhetsinslaget har nog fått många att skratta under åren, men jag tror dom på mötet höll sig för skratt.

Själv har jag försökt att inte lämna naturen i sticket och sovit under ett vindskydd där hur många veckor som helst som friluftsmupp, om man räknar samman det. Men inte har jag märkt att växthuseffekten eller miljöförstöringen avtagit för det.

Men det är klart, jag är ju inte folkpartist och ser dom små nyanserna.

KajsaLisa

6 svar

  1. en vecka!! ja, jösses vad hjälper det? jag är heller inte folkpartist 🙂
    kramar

  2. Även jag har varit friluftsmupp under min tid i Civilförsvaret. Men inte jag heller har sett någons som helst skymt av att växthuseffekten avtagit…

  3. Jag är ju inte världens smartaste, kanske jag skulle bli politiker. Kram

Kommentera

