• Prenumerera

    bloglovin
  • Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

    Gör sällskap med 3 andra följare

  • Kategorier

SMOKE GET IN YOUR LUNGS DEL 2

Här  skall jag tydligen in, Clarion Hotell på Söder. Jag skall på bloggträff med Non Smoking Generation.

Lite revanschlust att göra ett inlägg på detta, förra gången jag skulle hit, så fick jag problem med streptokocker, men nu jävlar. Visserligen gjorde jag ett inlägg på det i alla fall.

SMOKE GET IN YOUR LUNGS DEL 1

Men jag var ju lite off då. Tycker det är kul att springa på olika event som bloggare och jag skriver gärna om det också. Men Non Smoking Generation är det något extra med, jag tipsar gärna folk om någon kul teater jag sett, men tipsa folk om att inte röka är liksom större. Tänk om någon tonåring läser det här och undviker att hänga med det där ”tuffa gänget”, som bolmar som skorstenar bakom gympasalen på rasterna, allt det här jag skall berätta om slipper dom ju.

Just det, nu dök det upp ett problem, målgruppen hur många tonåringar läser min blogg ? Ingen aning, vi får använda oss av sökmotorerna. HUNTERSTÖVLAR funkar, alla tjejer googlar på HUNTER GUMMISTÖVLAR. Det vet jag sedan länge, därför lägger jag in dom ibland. Visste ni förresten att om man bolmar upp ett paket om dagen i en månad så kostar det lika mycket som ett par Hunterstövlar på Brandos. Tycker det är bättre att köpa ett par sådana än ciggisar.

Lägger väl in en bild på mina egna, så ingen känner sig lurad.

En naturupplevelse i Tyrestareservatet som varit rätt obehaglig om jag lagt pengarna på cigg istället.

Alltså, man får inte bara gula tänder, luktar apa  ur käften hosta och lungorna fulla med tjära av cigg, man blir blöt om fötterna också sen blir man förkyld. Vilket framgår av bilden. Kanske KISSIE BLONDINBELLA och KENZA dyker upp också man vet ju aldrig. Så där, nu har massvis med tjejer googlat sig in här. Dags att gå in och lyssna på vad dom har att säga.

JA MEN KILLARNA DÅ ?

Visst ja, höll på att missa dom. Jag har ju skrivit en del SEX NOVELLER i och för sig inga NAKENBILDER men rätt nasty stories om jag får säga det själv. Vi gör ett deal här killar, ni får läsa dom, ligger under fliken ovanför mina ögon även om ni är under 18, men det är en bonus om ni läser det här inlägget.

Nej, fuska inte nu, som ni märker har jag råkoll på allt, gör ni inte som jag säger kommer tant Kajsa och skvallra för era morsor.

Till att börja med blev vi bjudna på jättegoda kakor, nej jag försöker hålla igen, en av varje räcker.

Sen fick vi en jättefin goodiebag med ett bra budskap som innehöll GRATISSAKER.COM. Det där .com kan ni strunta i, men gratissaker.com ligger högst på bloggportalens söklista och det kanske fortfarande är någon som missat det här inlägget i bloggossfären.

Nej, en av varje var det, annars får jag gå med i Non Sugar Generation. Dags att börja.

Ina och Henrietta höll i informationen och berättade om organisationen arbete bland ungdomar. det här är en bild som förklarar vad man får i sig. Kanske inte syns så bra, men det är inte bara tjära och nikotin, även äckliga saker som t.ex ammoniak som finns i städskåpet normalt. När var du inne i städskåpet och smakade på alla flaskor sist.

Skall väl försöka vara lite neutral och säga något positivt om cigaretter också. Jag var alltid avundsjuk på alla tuffa tjejer med en cigg i munnen som gick i min skola. Dom fick alla killar och ingen brydde sig om mig. Så här 15 år senare så är det jag som lägger beslag på killarna när det är återträffar. Dom tjejerna sitter där med sin sina nikotingula fingrar taskiga hy och har inte en chans mot mig. Killarna drar fingrarna genom mitt tjocka röda hår på dansgolvet och säger

”Fy fan vad snyggt”

”Något skall man väl ha för man inte röker svarar jag”

Men varför börjar folk röka då ?

Reklam för cigaretter är ju omgärdat med förbud, men det finns andra sätt att nå oss. Produktplacering i filmer t.ex. Här ser vi alla tjejers vampyrdarling Robert Pattinsson från Twiglightfilmerna leka bad guy med en cigg i mungipan uppe i högra hörnet.  Men tänk efter lite nu, hur sannolikt är det att en vampyr röker ?  Kommer där och skall skall charma någon tjej med sina gula huggtänder.

Sen vaddå vitlök, jag har ju inget luktsinne kvar.

Snacka om looser.

Men det fanns ett annat bra argument mot rökning som jag inte tänkt på. Tobaksindustrin utnyttjar barnarbete på tobaksodlingarna. I t.ex. Malawi arbetar 80000 barn på tobaksfälten istället för att gå i skolan. Jag försöker själv undvika att köpa produkter som blir till på det viset. Berättade ju för ett par veckor sedan om mina nya Eccoskor, ett märke som verkar ha någorlunda koll på sånt i alla fall. Men det är ju jättesvårt och kläder måste man ju köpa. Samma sak med elektronikprodukter, men tobak, vem av oss behöver köpa det egentligen ?

Jaha ute på Ringvägen igen, nu skall jag sticka till Vapiano och träffa min kompis Linda. Vi skall  äta en god pasta med dricka som kostar  3 paket cigarretter, sen skall vi till Cirkus på Djurgården för att titta på D.A.D. Vi köpte biljetter dit som kostade motsvarande 6 paket cigarretter. ( Återkommer med färgsprakande rapport senare ).  Vilken tur att jag kom på att berätta det, höll ju totalt på att missa målgruppen folk som lyssnar på dansk hårdrock. Lägger in en video med dom, som visar hur det kan gå om man slänger glödande fimpar runt sig. Njut av musiken och kolla in sångaren Jesper Binzers vita tänder.

Just det en sak till, ni som lyssnar på Volbeat skall inte röka ni heller.

Länkar till Non Smoking Generations hemsida.

KajsaLisa

4 svar

  1. Hunterstövlar..? Bra att du står på oss ickerökares sida. Rökarna kan inte få nog med stryk på nätet, tycker jag. Men hur gör man för att få komma på event som bloggare och äta gratismat? Det vill jag också göra. Äta gratismat, alltså. Men även blogga om goda budskap på lobbyevent.

    • Skriv något ironiskt om en känd person, sen är det bara att vänta på att den kända personen läser vad du skrivit. Tar kanske ett eller två år eller något sånt. Den personen visar sig ha humor och vips är du inbjuden. Svårare än så är det inte :). Eller allvarligt talat, det hänger nog mer på tur än på skicklighet.

  2. Det är bara bra att detta budskap tas upp mera i bloggosfären. Bra grej av A non Smoking genaration att fixa sådana sådant…

Kommentera

