• Prenumerera

    bloglovin
  • Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

    Gör sällskap med 2 andra följare

  • Kategorier

BANDIT ROCK AWARDS

Tyvärr har det tagit lite tid att sätta ihop det här inlägget.

Förra Lördagen var det dags igen, årets upplaga av Bandit Rock Awards på Munchenbryggeriet. Radiostationen Bandit 106,3 har sin årliga prisutdelning i hårdrockerier och en flera justa band spelar.

Dags för hårdrocksoutfit.

Jag har kallat den här kreationen Inviseble Rockchick eftersom jag för tillfället inte befinner mig i den utan står nyduschad insvept i ett badlakan mitt emot och fotar den.

T-shirt Wednesday 13 ”I wanna be Crematet” inköpt på konsert. Svart tröja med blixtlås säkerhetsnålar och dödskallar ( som Linda är jätteavis på ) inköpt på CUM. Om ni undrar över vad det betyder så googla på det. Ledtråd: Något som stygga flickor som jag får i munnen ibland. Stretchjeans från JC, stövlar Hunter inköpta i London och uteliggarrock som står emot allt inköpt på Western-Store.

Nu sticker jag in till Vapiano och käkar med Linda.

Hon har inte dykt upp än, men det gör inget för jag har hittat en ny favvoöl.

Men tillslut gled hon in, i sin långa svarta oljerock höga svarta stövlar med spännen, det långa utsläppta blonda håret under hennes Motorheadbandana, dolde hennes dödskalleörhängen. Vi beställde in var sin oxfilepasta vars namn jag varken kommer ihåg eller kan uttala. Hon studerade mig uppifrån och ned.

”Nice outfit, men Kajsa, gummistövlar och paraply, vi ska ju på rockkonsert. Räcker det inte med våra rockar. ”

”Du har möjligtvis inte noterat att det är snöslask och isgata med en decimeter vatten ute ? Dina klackar går ju inte att ta sig fram i dessutom är det väl inget kul om din bandana ser ut som en disktrasa och min mejk som Alice Cooper. Det är väl okej om det är utomhuskonsert, men vi skall vara inomhus.

”Tänk om Raubtier drar på så taket rasar in då ? Kåken är ju rätt gammal.”

”Men vill du ha tegelpannorna i huvudet ?”

”Okej Kajsa, jag ger mig men vi kan väl ta tunnelbanan och strunta i att gå den här gången.”

”Visst tunnis”

Lite senare på Torkel Knutssonsgatan

Linda: Vilket jävla skitväder, det var ju lika långt att gå från Mariatorget Du det där med Hunterstövlar ?

KajsaLisa: Om du inte slutar tjata om dom så slutar jag hålla i dig och då halkar du omkull.

Linda: Nej, det var inte så jag menade,börjar fundera på att köpa ett par egna, det är ju alltid skitväder när vi skall på konsert. Men om vi glider nedför gatan så landar vi mjukt i alla fall, det står en lång kö där nere vid Munchenbryggeriet med blöta mjuka sunkiga dunjackor.

KajsaLisa: Du är ju fan inte klok, har vi klarat oss utan att ramla omkull så här långt så.

Linda: Jag pratade med Marie och Emma igår, dom tycker vi börjar låta som ett gift gammalt par.

KajsaLisa: Men skall vi börja som dom och kyssa varandra istället ?

Linda: Nej, men jag kan lägga armen om dig så myser vi lite, Glöm det jag sa tidigare love your umbrella. Bästis?

KajsaLisa: Visst bästis. Vilket snyggt torrt hår du har fortfarande förresten.

Linda: Din mejk sitter fortfarande perfekt. Visst är det skönt att stå under paraplyet och lyssna på det trummande snöslasket.i en skön rock och vänta på att få gå in för att lyssna på skön rock.

KajsaLisa: Mmm, shit vad jag myser.

KajsaLisa: Jag tror vi skall mysa lite mer diskret, folk börjar se avundsjuka ut.

Linda: Hur då ?

KajsaLisa: Du kan ju köra ditt öltrick, ta av dig rocken, hålla ut armen med den hängande över så dom missar din Buddington i fickan när dom murddrar oss..

Linda: Nej, usch, har stängt in mig iden och fällt upp kragen, känns så jävla mysigt. Jag blir blöt och fryser bara jag tänker på det. Shit titta, dom går bakåt i kön och muddrar vad gör vi.

Men Linda klarade sig, deras intresse hamnade i min kameraväska. Vi blev VIP och fick gå förbi kön av sunkiga dunjackor. Men det såg nog mer glammigt ut än det var, dom ville bara se till att jag lämnade min Nicon D40 i garderoben, den här gången hade dom infört systemkameraförbud.

Linda: Fy fan vad surt för dig, även om dom missade min öl i rockfickan.

KajsaLisa: Ha ha, jag har min Canon S95 i fickan, det blir bra bilder med den också. Sen missade dom mina rockfickor med.

Linda: Fy fan vad snyggt, du lär dig tjejen, skall vi ta Guinnes eller Buddington först?

KajsaLisa: Först skall ölen diskret ned i handväskorna, sen hänger vi in rockarna, sen baren. Vi kan ju inte stå och halsa här, då blir vi avslöjade.

Kan vi få var sin mugg vatten tack.

 Okej, nykissade framför scenen, nu kör vi.

Första bandet, Super Charger. Ett danskt band körde lite basic rock ungefär som Bullet förra året  eller mästarna AC DC.

”Sån där skön Rock som det sprattlar i benen av när man lyssnar på den. Eller hur Linda”

”Tyst, stör mig inte jag headbangar.”

Det var inte lätt att googla det här bandet på Youtube, dök bara upp en massa bilar med spinnande däck Super Charger betyder nog lite annat också. Men här kommer en grym låt i alla fall.

Sen var det dags för det bandet som intresserade mig mest.

Amaranthe. En otroligt kreativ settning på sång. Manlig sångare, kvinnlig sångare och en manlig growlare.

Hoppas det här håller på sikt, för det här bandet från Götet är skitbra. Sonic Syndicate körde ju ett liknande upplägg med en sångare och en growlare. Men growlaren hoppade av för han kände sig som femte hjulet under vagnen.

Släppt sin första CD

Det märks lite att det är ett nytt band, den där riktiga äga scenkänslan har inte kommit än, men resten sitter perfekt

Lite mingelbilder från scen.

Nej, det är ingen välutrustad blottare, en helt normal prisutdelning genomförd av Bandits radiopratare.

Underbara Sanna, som med sin ljuva stämma och lite skrikmetall väcker mig på morgonen via klockradion, med hjälp av Bollnäs-Martin. Sorry Bollnäs-Martin inga bra bilder på dig i år heller, jag fixar headbangande growlare, med kameran och gitarrister som är så snabba att dom upphäver tyngdlagen utan att bli suddiga. Men du är ta mig fan omöjlig på scen. Lär dig stå still för fan så får du vara med här 2013. Skaka ur myrorna ur brallorna och skärp dig. 🙂

Före detta Backyard Babiessångaren Nicke Borg som har ett eget program.

Amaranthe fick pris för bästa nykomling, helt rättvist tycker jag. Den growlande sångaren vattnar strupen med en öl i bakgrunden.

Så var det dags för krig ….. öh jag menar Raubtier

Deras sångare ser ännu galnare ut utan solglasögon.

KajsaLisa: Låt napalmen regna ned, bränn ned hela världen ………

Linda: Kanske inte vore någon dum ide, då slipper vi ju halka runt på fyllan när vi skall hem. Skiten smälter ju.

KajsaLisa: Om vi inte hittar ett par kajalkillar att hålla oss i.

Linda: Pax för en med skinnbyxor, svart hår och Nikki Sixxskäggrand.

KajsaLisa: Det finns mycket att välja på här se dig om.

Linda: Mums

Sen kom förbandet till huvudbandet, 45 minuter med Sydafrikanska Seether.

Linda: Inga kajalkillar direkt

KajsaLisa: Nej, mer åt grungehållet

Linda: Du gillar väl inte grunge ?

KajsaLisa: Nej, men det här är rätt bra, lite lightgrunge

”Eller nallebjörnsgrunge”

”Grattis Kajsa, du har uppfunnit en ny musikstil”

Efter några timmars trummhinnemasserande återstår bara huvudbandet 3 Doors Down.

Har bara hört några låtar med dom, kan bara komma på Hypnotised och Beliver just nu.

Linda: Tycker inte du sångaren ser full ut ?

KajsaLisa: Nej han har visst den stilen, herregud titta vad han gör nu !

KajsaLisa: Han står med fötterna på kravallstaket, tror du fortfarande han är full.

Linda: Shit !!!!!

Sen stagediva han två gånger och fortsatte sjunga i en timma. Det är nog hans stil, den killen är bara galen.

Basisten med rockvärldens biffigaste hals bredvid sig. Nej, jag menar inte gitarrhalsen. Svårt att förstå att den här gruppen kommer från Missisippi dom ser så himla Brittiska ut.

Dags för extranummer

Jasså, han fick använda systemkameran, men inte jag, fan vad orättvist, shit, nu tog batteriet slut också. Men nu kom dom två låtar jag verkligen ville höra. Först Kryptonite.

Sen den här, som är en låt som får till och med mig att hoppa upp ur sängen på morgonen full av energi. Man blir glad av den, värsta frukostlåten.

Linda: Frukost, jag börjar bil hungrig.

KajsaLisa: Vi åt ju innan vi gick hit.

Linda: Nej jag är sugen på kajalkillar.

KajsaLisa: Dom stänger om en timma, vi måste skynda oss.

Se upp alla kajalkillar, nu kommer vi !

Hur det gick? Men jag sa ju att batteriet i kameran var slut.

SORRY

KajsaLisa

12 svar

  1. Låter och ser ut som kvällen börjat riktigt utmärkt. Hur den slutar lär vi inte få veta i det här inlägget. Men det kanske kommer en fortsättning…

  2. Batteriet slut, attans hehe. Iofs kanske bara hade blivit svarta bilder ändå om man nu gillar lampan släckt eller tänd..hm..hmm… 😉

  3. det är alltid roligt att läsa dina inlägg 🙂 jag gillar också hårdrock men har drabbats av något som heter ljudöverkänslighet, så jag vet inte hur jag ska göra för att kunna lyssna på sådant nu, jag ska ta och skaffa mig ”musikerproppar”, jag läste om det på nätet, det kan nog vara bra
    kramar

    • Det fungerar lika bra med vanliga öronproppar man använder i bullriga arbetsmiljöer. Finns överallt där man köper verktyg och sånt. Säljs också utanför, med ett pris pålagt med ett par hundra procent.

  4. Vilken helkväll där 🙂

  5. Jäklar vad avis man blir. Förstår att ni hade det kanon. Men det klart en annan får se fram emot SRF. kram

  6. Jisses, vilken helkväll. En del bilder är kanon. Hur fick du till det så bra i rockgunget?

Kommentera

