• Prenumerera

    bloglovin
  • Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

    Gör sällskap med 3 andra följare

  • Kategorier

EN TILL SOM BÖRJAR TRÖTTNA.

Facksmil Aftonbladet

Anders har tröttnat (länk) , jag har tröttnat, snart så har vi tröttnat allihop. Kan vi inte sluta med hovtramset nu ? Okej, man behöver ju inte läsa om lilla Estelle om man inte vill, men vi bloggare är nyhetstörstande människor och världen stannar väl inte bara för att det föds en unge på KS. Nu går Herman Lindqvist ut och säger att Estelle låter inte bra.

Har inte den där mannen hajat att ungen skall bli Drottning så småningom och alla namn blir fåniga om man löpnummermärker dom.

Ja men tänk er själva.

Kajsa den första Lisa låter ju för fan inte klokt.

Men jag skulle bli skitgrym som drottning det lovar jag även om jag aldrig skulle bli accepterad av Svensk Damtidning.

Jag fullständigt skiter i vad dom vill kalla sin unge, ett förslag kan ju vara för att få hela media att få hjärnsläpp vore följande uttalande från hovet.

Vi tänker fortsätta på chipstemat med våra barn och det skall ni fullständigt skita i, nu har vi fått till det med Esterella, blir det en grabb nästa gång får han heta OLOW.

Skulle jag ha gjort som drottning i alla fall.

Och Hertiginna av förorten naturligtvis.

KajsaLisa

14 svar

  1. Du, som drottning. I metalfodral. En ytterst kittlande tanke… och tack tillbaka 🙂

  2. Kunde man kanske faa begaera att svordomar i detta aemne inte borde faa foerekomma, man kan ju tycka illa eller bra om ngt som dock intresserar en stor del av oss svenskar, men varfoer inte ”tycka” utan att anvaenda ”fula” ord.

  3. Riktigt bra :). Tycker Olow låter som en bra idé. Så nu besparades hovet dessa funderingar till nästa gång.
    Jag antar att politikerna tycker media kan fortsätta ett tag till, då dessa blev ”Saved by the bell”. Vi lär inte se några politiker varken på eller i bild på ett tag, utom möjligen i kungliga sammanhang. /Anna Maria

  4. Om du nu är så less varför ens nämnade i din blogg. Är det kanske för att du vet att många söker jus detta namn för att få hopp om läsare? Ganska genom skillnit om du frågar mig.

    • Jag har skrivit två inlägg om hur överdrivet det här fjäsket är och frågan är om dom själva ens tycker det är så kul. För övrigt har jag undvikit att läsa tidningar och se på nyheter dom senaste dagarna. Det finns så mycket i det här samhället som är fel som media inte bryr sig ett skit om. Kan ta ett exempel. Nu när dom tröttnat på Caremaskandalen verkar allt rulla på som förut. I förra veckan fick ett skyddsombud sparken för att hon kontaktat Arbetsmiljöverket om hur stressat och olidligt personalen hade det, när dom skulle vårda gamla och sjuka. Detta blev bara en liten notis.

  5. Jag är faktiskt nöjd, Estelle låter väldigt annorlunda och fint. Annars skiter jag ju i vilket… bara ännu mer pengar som ska gå till hovet nu alltså… suck.. att det aldrig kan ta slut liksom.

  6. OLoW blir alldeles perfekt. Du kan lobba för det hos det unga paret Bernadotte 🙂

  7. Då jag är emot monarkin så bryr jag mig inte om vad flickan fick för namn. Jag hade inte brytt mig om hon fått namnet Svea eller Margarin heller. Kram

Kommentera

