• Prenumerera

    bloglovin
  • Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

    Gör sällskap med 3 andra följare

  • Kategorier

RANELID MED MIG.

Oss dramaqueens emellan.

I Lördags var vi 1700 personer på Bandit RockAwards som betalade 350 kronor var, för att slippa se Björn Ranelid gå vidare i Schlagerfestivalen.

Ranelid påstod att det var en seger mot dom onda människorna, det kanske blir fred på jorden också som han sa när han talade på Idrottsgalan. Men fred på jorden är nog svåra saker  så vi får nog vänta tills han vinner i Baku. Han lovar i alla fall att vara som Zlatan så länge.

Hur fan blir man utvisad från en Schlagerfestival ?

Men Ranelid har ett skarpt intellekt, så han kommer nog på något

Men det finns ju fler författare, själv hade jag nog röstat på Stieg and The Milleniums med låten ”Min chef är min kk”.

Men just nu skiter jag i Ranelid för jag är kränkt.

Jag har blivit kränkt av Aftonbladet !!!!!!!!!!!!

Facksmil Aftonbladet

Så här beskriver Aftonbladet tidigare bråk.

Bråken

Ranelid vs Linda ­Skugge (2003)

2003 rasade en hätsk debatt, den s.k Ranelid­fejden, på kultursidorna. Linda Skugge recenserade Ranelids bok ”Kvinnan är det första könet” där hon även kommenterade författarens utseende. Ranelid kontrade med dom hätska inläggen Tack för en trevlig kväll med C och Ängelen kommer i morgon, på Aftonbladets kultursida.

Ranelid vs Guillou (2007)

Jan Guillou skrev i en krönika att Ranelid var avundsjuk på ”deckardrottningarnas” framgångar.

”Det är obegåvat och falskt, det han skriver”, kontrade Ranelid.

Ranelid vs Leif GW Persson (2009)

I ”Stjärnorna på slottet” kritiserade Ranelid Leif GW Persson för att ha kommenterat hans utseende och kallat honom ”nigger” i pressen.

Ranelid vs Peter ­Englund (2011)

Peter Englund kommenterade Ranelids medverkan i ”Lets dance” med ”Allt som håller Ranelid borta från skrivandet välkomnas”. Ranelid hade tidigare sagt att ledamöterna i svenska akademin borde dansa mer.

Men hallå fattas det inte något !

Naturligtvis : KajsaLisa vs Ranelid  2011( länk till inlägget ). Det står till och med KajsaLisa vs Ranelid i inlägget och det har stått så från början, så det så. Har inte kultursnobbarna på Aftonbladets kultursida hajat att vi har yttrandefrihet i det här landet? Man kan ju inte bara trampa på oss fristående debattörers egon  hur som helst. Bara för att dom där är kändisar och smådissat någon bok han skrivit.

Jag har ta mig fan dissat honom ända från hans svindyra skor, upp till det högsta hårstrået och det är en jävligt lång dissning skall ni veta. Att dissa Björn Ranelid är en demokratisk rättighet som nu Aftonbladets kultursida försöker sopa under mattan.

Men jag vet hur det hänger ihop, det här är inte en seger över ondskan, för dom som röstat fram Ranelid är onda människor, dom bara väntar på det som i Christer Björkmans memoarer kommer att kallas slakten i Baku. Ranelid blir dissad av hela Europa, sen blir han utvisad.

Som Zlatan.

Han återvänder till Sverige med en Ålandsbåt förklädd till panshis, så blek att han aldrig blir brun igen, hur mycket han än solar. Men då skall han få komma hem till mig och vi kan sitta som två kränkta själar i min soffa och gråta, Markus Birro får får också vara med om han vill.

Tre egon som ranelider ihop.

När vi tröstat varandra skall vi diskutera hans deltagande i nästa säsong av Big Brother.

KajsaLisa

6 svar

  1. Ska ärligt säga att jag inte har så vidare koll på Ranelids bakgrund. Jag har ju naturligtvis hört talas om honom och förstått att han är husgud hos Sveriges wannabeintellektuella, men själv har jag ingen närmare relation med hans verk. I själva verket är det ganska sällan jag läser böcker över huvud taget. Min senast lästa bok var ”Gör-det-själv-handbok för Volvo 740-serien årsmodell 85-89”. Jag kan avslöja att den inte slutade så lyckligt. Trots alla goda råd blev jag ändå tvungen att lämna in min bil på verkstad.

    • Tänk om Ranelid hade skrivit den. ”Nu fattar jag skiftnycken i min hand, tändstiftet lossnar med ljusets hastighet och det blir fred på jorden.” Då hade inte ens verkstaden fixat det.

  2. Njae, jag har liksom svårt för Ranelid, vet inte riktigt varför. Kanske för att han gör en cirkus av den ädla och finkulturella Melodifestivalen som varje år gör tappra försök att höja medelsvenssons kvalité när det gäller kultur… *host host*

  3. Jag tycker det är kul att det går bra för Ranelid, det behövs en skräll som rör runt i Meloidifestivalen. Angående jippo så är Melodifestivalen ingen schlager längre, alltså måste den ändras till att vara det.
    Bra att den svenskfientliga fjanten Sean Banan åkte ut också, han som har propagerat för mord på människor som han inte gillar.

Kommentera

