• Prenumerera

    bloglovin
  • Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

    Gör sällskap med 2 andra följare

  • Kategorier

EN UPPREPNINGSTRISS

Glad slog jag mig ned framför datorn igår natt efter att jag varit på Bandit Rockawards. Nu skulle jag äntligen sätta mig med färska bilder och inget gammalt från arkivet. Nytt och fräscht i veckans fototriss

Men naturligtvis hade jag missförstått alltihop.

Det handlade inte som jag trodde om att man skulle lägga upp en serie bilder på samma händelse. En rockkonsert med 3 DoorsDown hade ju varit perfekt med sångaren i olika poser.  Men upprepningen skulle ligga i själva bilden.

Jaha, ned och rota i arkivet som vanligt. Det blev två Londonbilder, förstår inte varför jag alltid lägger ut Londonbilder, när staden är så tråkig att den bara upprepar sig hela tiden.

Men upprepningar kanske inte alltid är tråkiga.

Millenniumbron över Themsen. Fotade lite när jag gick över den men dom bilderna blev rätt tråkiga. Den känns mycket mer spännande ur det här perspektivet med upprepningarna av horisontella och vertikala streck. Ett problem med den här bilden är att jag inte än kommit på ifall människorna under tillför något, eller förstör bilden. Men nu är dom ju där hur som helst. Sen den nästan knallblåa himlen, hur ofta ser man en sådan i London ?

Om man tycker tapeter är dyrt kan man ju tapetsera med symaskiner. Den här heminredningsstilen finns i en dyr jeansshop på Portobello Road i Nothing Hill. Jag hade en bild på en symaskinsvägg, men eftersom den här bilden var roligare, fotad genom en symaskinsinnervägg så lät jag en gammal Singer spela huvudrollen mot symaskinsstatisterna i bakgrunden. Upprepning blev det ju i alla fall.

Sista bilden är från Gambias nationaldag för några år sedan. En militärparad inne på Banjuls Sportarena. Naturligtvis fanns det många mer fredliga parader också, men när dom kom hade den säkert 40-gradiga hettan tvingat mig därifrån. Hur som helst så ser det ju snyggt ut. Det blir kanske bättre hos oss när Vickan tar över, vi tjejer har ju lite mer känsla för färger. Så slipper vår vaktparad vid Stockholms Slott se så grådaskig ut.

KajsaLisa

30 svar

  1. Snygga upprepningar! Bra trissat den första bilden på bron blev min favorit 🙂

  2. Upprepningar på riktigt 🙂 Gillar symaskinerna … men tänker samtidigt (tråkigt nog) Damma? 😉
    Himlen i bild 1 är ju den perfekta bakgrunden ! 🙂

  3. Nej, nej, nej, nog kunde du tolkat temat på DITT sätt! Det är ju just det som gör trissen och andra fototeman så spännande!

    Men nu tycker jag ju att du klarade av din triss med den äran ändå.

  4. Härliga bilder bilder. Kram

  5. Symaskinbildet var litt av et blinkskudd, for meg. Flott triss.
    God kveld. 🙂

  6. Jättesnygg triss. Jag hade nog tolkat som du gjorde från början. Jag hoppar den här veckan…

  7. London är inte tråkigt. Där kan man fota hur många coola bilder som helst.

  8. Hej, bra trissat, gillar verkligen symaskinsbilden, den upprepar sig verkligen. Jag har hunnit trissa idag, men inte lika bra som du. önskar dig en trevlig vecka! 🙂

  9. Symaskinsbilden är fantastiskt trevlig 🙂

  10. ja du hantverkstokig som jag är så faller jag pladask för nr 2!
    ;-))

  11. Jag fastnar så hårt för brobilden men så är jag ju också kär i både London och England.(Det hjälper liksom inte att jag ser att det finns mycket skit där, kärleken består.

  12. Som vanligt har du en annorlunda triss på temat. Tycker det är bra jobbat.

  13. Bild 2…. Totalt underbar 🙂

  14. En spännande upprepningstriss som du sytt ihop! Ser och förstår att jag behöver uppdatera mig på London även om du tycker staden upprepar sig. Kanske se hur mycket klocktornet med Big Ben ser ut att luta.

Kommentera

