• Prenumerera

    bloglovin
  • Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

    Gör sällskap med 3 andra följare

  • Kategorier

KAJSALISAS GUIDE TILL GALAXEN

I mitt sökande efter en bank som har lägre räntor, har jag förflyttat mig allt längre bort från jorden.

Både Anders Borg och Lena Melin i Aftonbladet säger att vi måste förhandla med bankerna. Naturligtvis, vi lever ju i en marknadsekonomi där politiker och företag inte har ansvar för ett skit

Allt är kundernas fel.

Vi alltså.

Det är vårt  ansvar att vi får betala höga räntor och hur kan vi medborgare vara så grymma att vi väljer att låta våra äldre vårdas av Carema. Eller är vi bara lata och inte orkar leta efter alternativen.

Jag har faktisk försökt förhandla, om jag inte får en ränta under 4% kommer jag att flytta mina 1000.000 Ericson B obundna till en annan aktiedepå.

Vilka aktier pratar du om frågade dom, dom syns inte i vårat system.

Dom är väldigt obundna, dom svävar liksom omkring och är väldigt svåra att se, försökte jag, men det gick inte.

Nu ser jag den som en prick långt där borta, det är den perfekta marknadsplaneten.  Där åldringarna ligger i sängarna, blir ompysslade och får äta god näringsriktig mat varje dag. Konkurensen mellan riskkapitalbolagen är stenhård och dom knappt kan hålla näsan ovanför vattenytan. Elbolagen slåss om dig som kund och dumpar elpriserna hela tiden. Ny skall jag landa strax och fixa ett huslån till 3, 75 % i ränta.

Marknaden är inte global, den är universell, om du som jag tröttnat på alla giriga banker på jorden, får du söka dig längre bort.

KajsaLisa

Kommentera

