• Prenumerera

    bloglovin
  • Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

    Gör sällskap med 3 andra följare

  • Kategorier

JANTELAGEN RULES

Fototrissredaktionen Fredag 10:00

”Börjar tröttna på den där tjejen som dyker upp här varje Söndag, vem fan tror hon att hon är ?”

”Vem då ?”

”Äsch, du vet den där KajsaLisa, hon som alltid skryter i bloggen. Du vet, serier från exotiska platser, nu är det visst Goa som gäller, sen har hon blivit D-kändis tydligen, sprungit på event där hon fotar champagneglas och bara är såååå himla trendig. Sen den där fliken med sexnoveller, bara för att hon lyckas med ett ragg ibland skall det tydligen ut på internet.”

”Vi klämmer åt henne den här gången, vem fan tror hon att hon är egentligen, Blondinbella kanske.”

”Men hur ?”

”Jag har kollat upp den där tjejen lite, tydligen skall hon jobba på sitt oglammiga vårdjobb i helgen, vi kör veckans triss med aktuella bilder de vet det där gamla fototrisstemat så ser det ut där jag är nu slipper hon inte undan med sandstränder, rockband och annat. Shit vad hon kommer att känna sig pinsam.

Söndag klockan 15:00

Hon har släppt nu.”

”Kul, måste kolla”

”Ha ha, vad menar hon, lördagsmorgon i förorten.  Taket på elskåpet pekar estetiskt på skylten på korvmojjen som skapar en hungerkänsla. Hon fixar ju inte ens att laga en näringsrik frukost. Går ned till centrum och slänger i sig en kebab, säkert med lightläsk.  Vad var det jag sa, inga champagnefrukostar för den tjejen.”

”Jaha, är hon på väg till bussen nu, ingen blå himmel, färgglada höstlöv eller storm som piskar trädkronorna, klotter och man kan ana ett förråd, så himla boring.”

”Nu byter hon tydligen om för att jobba till gröna landstingskläder. Vintertema, okej vinterjacka, nej nu förstår jag vad hon sysslar med. Hon försöker produktplacera, säkert ringer hon Helly Hansen och Levis fär att få betalt för den där bilden, snacka om pinsamt.”

36 svar

  1. Vardagsbilder är de bästa, för så ser det ju ut runtomkring oss.

  2. Härlig triss, men en gnutta humor. Precis som vanligt.

  3. Kul 🙂 Bra skrivet och bra bilder! 🙂

  4. Haha grymt triss!

  5. Ja du, allt är inte vackert här i världen 😉

  6. Jag måste ha missat något, champagne är nog det sista jag förknippar dig med. Mer LOndon, öl, regn och undersköterska :9

  7. Visst kan man undra vem den där tjejen är, jag tror jag vet men lovar att inget säga. Kram

  8. haha jag återkommer datorn är dotterns

  9. Utan lite går ”vardag” är det svårt att uppskatta den glitziga verkligheten! 😉

  10. Ett roligt inlägg och bra fotat:) Mittenbilden blir favoriten. Det är så fint djup i den.
    Ha en bra vecka med eller utan glamour:)

  11. Ha ha ha… en intressant och orginell tolkning, men jag gillar den.
    //jonna d

  12. Hahaha skitkul läsning och för mig med känsla för sunk är bilderna bara bäst!

  13. Så ser det ut temat har jag ännu inte tagit mig än. Men jag ska snart….

  14. Roligaste trissen hittills 🙂

  15. det där är ju också vår omgivning, inget förskönande, inget letande efter det perfekta, det där är ju det vi ser i vår vanliga vardag
    kramar

  16. Humor på hög nivå, som alltid 🙂 *gillas*

Kommentera

